84 procent gejów, lesbijek, ludzi biseksualnych i transpłciowych w Tarnowie, Oświęcimiu, Nowym Sączu i Wadowicach doświadczyło dyskryminacji, m.in. ze strony rodziny, czy w szkole – taką wiedzę przynoszą wyniki ankiety, która była kolejnym elementem projektu Dyskryminujący/Dysrkyminowani LGBT w Małopolsce.
Czego jeszcze dowiadujemy się z wypełnionych ankiet?
90 proc. ankietowanych, doświadczających dyskryminacji chciałoby uzyskać specjalistyczną pomoc, ale tylko 1/5 ma do niej dostęp. 87 proc. gejów, lesbijek, ludzi biseksualnych i transpłciowych w Tarnowie, Oświęcimiu, Nowym Sączu i Wadowicach chciałoby też, by media lokalne bardziej interesowały się kwestiami związanymi z LGBT.
Krakowska Fundacja Równość.org.pl ruszyła w październiku z projektem monitoringu praw człowieka. Internetowa ankieta, której celem było sprawdzenie, czy ludzie LGBT poza Krakowem doświadczają dyskryminacji, była kolejnym elementem realizowanego przez Fundację projektu DYSKRYMINUJĄCY/DYSKRYMINOWANI. LGBT W MAŁOPOLSCE.
Celem projektu jest przede wszystkim zwiększenie poziomu wiedzy w zakresie reagowania na przejawy dyskryminacji ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową oraz wypracowanie standardów przeciwdziałania dyskryminacji LGBT na poziomie lokalnym. Monitoring ma także na celu dostarczenie informacji o przesłankach wpływających na postawy dyskryminujące. Odbiorcami projektu są w szczególności: społeczność LGBT, instytucje publiczne odpowiedzialne za przestrzeganie praw człowieka i reagowanie na dyskryminację oraz media lokalne - informują organizatorzy.
Fundacja prowadzi swój monitoring w kilku miastach poza Krakowem. Oprócz Tarnowa, Oświęcimia i Nowego Sącza, są to również Wadowice. Jak zapowiada fundacja, szczegółowe wyniki ankiety i badań opublikowane zostaną w lipcu.
Fundacja Równość.org.pl zaprasza ciągle do kontaktu osoby, które chciałyby udzielić bardziej szczegółowych informacji dotyczących własnych doświadczeń dyskryminacji oraz opinii na temat sytuacji osób LGBT w swoich miejscach zamieszkania. Wywiady są anonimowe i indywidualne.
Dyskusja: