Warto zapamiętać sobie jedno - banki nie dzwonią do Klientów, by poinformować ich o próbach wyłudzenia danych czy krótkich wiadomości tekstowych.
Użytkownicy kont bankowych otrzymują ostatnio informację o przestępcach, którzy dzwonią w imieniu banku.
Odbierasz telefon, bo na ekranie widzisz numer infolinii banku? Rozmówca mówi, że jest pracownikiem banku i potwierdza ten fakt SMS-em? Nie daj się na to nabrać, to oszustwo - czytamy w komunikacie banku ING.
Jak dodaje bank, przestępca będzie nakłaniać rozmówcę do przekazania pieniędzy.
Nastraszy Cię, że ktoś próbuje wykraść Twoje dane. Aby zabezpieczyć Twoje pieniądze, poprosi o pilny przelew. Możesz też usłyszeć od niego określenie „specjalne konto techniczne” - informują pracownicy banku ING.
Jak radzi bank - w takiej sytuacji nie przekazywać w żaden sposób swoich pieniędzy.
Pamiętaj – jeśli sytuacja tego wymaga, dla bezpieczeństwa sami zablokujemy Twoją bankowość. Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa: Nie wysyłamy SMS-ów z potwierdzeniem, że rozmawiasz z naszym pracownikiem. Jeśli takiego dostaniesz – skontaktuj się z nami. Numer znajdziesz na naszej stronie. Nie przekazuj nikomu swoich pieniędzy ani kodów BLIK. Nie podawaj nikomu danych do bankowości internetowej. Nie działaj pod presją czasu – oszuści chcą Cię nastraszyć. Nie przelewaj pieniędzy, kiedy ktoś prosi Cię o to podczas rozmowy telefonicznej. Nie instaluj dodatkowego oprogramowania, takiego jak TeamViewer czy AnyDesk – takie aplikacje pozwalają na zdalny dostęp do Twojego urządzenia - czytamy w komunikacie banku.
Dyskusja: