Problem z adresami w trzech miejscowościach gminy Wadowice pomoże rozwiązać miejscowy urząd. Jak wynika z zapowiedzi, którą przekazali nam urzędnicy w poniedziałek, miasto zakupi mieszkańcom tablice z adresami na budynku tak, by ich właściciele mogli umieścić je na posesjach.
Mieszkańcy w sprawie wykonania tablic z numerami posesji powinni zwrócić się do Urzędu Miasta w Wadowicach.
To jeden z elementów związanych ze zmianą adresu. Urząd może pomoc, ale jeśli chodzi o zgłoszenie zmiany adresu do instytucji, które korespondują z mieszkańcami, to muszą to zrobić sami mieszkańcy - przekazał nam w poniedziałek burmistrz Wadowic Bartosz Kaliński.
Problem pojawił się, gdy Rada Miejska w Wadowicach w zeszłym roku nadała w tych miejscowościach nazwy ulicom. Dotychczasowa numeracja budynków jest już nieaktualna. Tymczasem duża liczba mieszkańców nie wprowadziła jeszcze nowych adresów, przyjmując, że zrobią to za nich urzędnicy. Jeśli właściciele budynków w Barwałdzie Dolnym, Kleczy Dolnej oraz Kleczy Górnej nie dostosują się, to od września nie będą otrzymywać bieżącej korespondencji i przesyłek. Listonosze nie przyniosą też emerytur i rent.
Według informacji przekazanej przez naczelnik UP Wadowice, od czasu wprowadzenia ulic w tych miejscowościach jest problem z ustaleniem niektórych adresatów ze względu na nieprawidłowe adresy wskazane na przesyłkach. Podkreślamy, że obowiązek informowania nadawców o zmianie adresu spoczywa na adresacie - informował w zeszłym tygodniu Sławomir Michoń, zastępca dyrektora Region Sieci Poczta Polska w Krakowie.
Zamieszanie może dotyczyć nawet kilkuset domów w trzech miejscowościach pod Wadowicami. Listonosze w codziennej pracy są zdezorientowani, a Poczta Polska postanowiła, że nie będzie już dłużej tolerować sytuacji z podwójnymi adresami. Dlatego instytucja wyznaczyła mieszkańcom dead-line.
Ze względu na skalę problemu, jak i brak reakcji niektórych mieszkańców na obowiązek dokonania zmian adresu zwłaszcza w instytucjach od których cyklicznie otrzymywana jest korespondencja z rachunkami opłat lub świadczeniami emerytalno-rentowymi informujemy, że od dnia 31. 08 2023 korespondencja z i przez listonosza wiedzy o miejscu zamieszkania adresata, natomiast po tym terminie czyli od 01.09.2023 korespondencja nieprawidłowo zaadresowana będzie zwracana do nadawcy z adnotacją: "zwrot nie ma takiego adresu" - poinformował przedstawiciel Poczty Polskiej.
Przy okazji wyszło, że w tych miejscowościach jest bardzo dużo budynków, które w ogóle nie są oznakowane.
Ponadto z uzyskanych informacji, wynika, że część posesji w obszarze tych miejscowości nie posiada aktualnych oznaczeń zewnętrznych w zakresie numeru, co jest obowiązkiem wynikającymi z przepisu prawa budowlanego. Zaistniała sytuacja dezorganizuje pracę listonoszy i ogranicza możliwość doręczania korespondencji - Sławomir Michoń, zastępca dyrektora Region Sieci Poczta Polska w Krakowie.
Dyskusja: