Niektórzy rodzice szukają najlepszej szkoły dla swoich rozpoczynających dopiero naukę pociech. Swego rodzaju rankingiem mogą być wyniki egzaminów , który każdy szóstoklasista przechodzi na zakończenie przygody z podstawówką. Sprawdzian szóstoklasisty 2015 odbył się 1 kwietnia. W tym roku do sprawdzianu przystąpiło 344 749 uczniów dzieci, w gminie Wadowice było ich 384.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna (OKE) w Krakowie pod koniec maja opublikowała wstępne wyniki tych właśnie egzaminów. Były jednak bardzo ogólne. My jednak znamy już pierwsze "trójki" w wynikach z gminy Wadowice.
W klasyfikacji generalnej ( biorąc pod uwagę wyniki z wszystkich egzaminów , wszystkich uczniów szkoły, procentowo) najlepsze okazały się: Szkoła Podstawowa w Babicy (80,8%), Szkoła Podstawowa na 1 w Wadowicach (80,5%) i Szkoła Podstawowa w Kleczy Zarąbkach ( 78,9%).
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Wadowicach przedstawia jeszcze podział ze względu na poszczególne przedmioty. I tak: z języka polskiego najlepsze były szkoły podstawowe: w Zawadce (81%), Nr 1 w Wadowicach (80,7%) i Babicy (80,4%).
Z matematyki najwyższy wynik osiągnęły dzieci z podstawówki w Kleczy Zarąbkach (82,5%), Babicy (81,3 %) i "Jedynki" w Wadowicach (80,3%). Natomiast w języku angielskim najlepsze były szkoły podstawowe: nr 1 w Wadowicach (88,2%), Kleczy Zarąbkach (85%) i w Zespole Szkół nr 1 w Choczni (83,8%).
Podsumowując - nasze dzieci pozdawały egzaminy o wiele lepiej niż średnia krajowa. Jak podaje bowiem Centralna Komisja Egzaminacyjna średni wynik z egzaminu z języka polskiego w kraju to 73% maksymalnej liczby punktów, a z matematyki jedynie 61 %. Podobnie jest z językiem angielskim, gdzie średnia ogólnopolska wyniosła 78%.
Jak mówią przedstawiciele OKE wyniki tegorocznego sprawdzianu pokazują, że uczniowie w całej Polsce dobrze poradzili sobie z zadaniami z języka polskiego wymagającymi wyszukania w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio (ukrytych). Z matematyki wykazali się umiejętnością opisywania części danej całości za pomocą ułamka na podstawie informacji przedstawionej graficznie.
Sprawdzian wskazał również umiejętności, które uczniowie klas szóstych szkoły podstawowej opanowali słabiej. Trudność sprawiło uczniom zadanie z zakresu świadomości językowej sprawdzające rozpoznawanie formy przypadka wyrazu użytego w wypowiedzi . Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie, które wymagało umiejętności mnożenia oraz dzielenia ułamków dziesiętnych.
Dyskusja: