W sklepie sieci Netto w Wadowicach przy Alei Matki Bożej Fatimskiej interweniowała w czwartek straż pożarna.
W pewnym momencie niebezpiecznie zrobiło się na stoisku mięsnym, gdzie zapalił się grzejnik elektryczny. Ewakuowano klientów sklepu z pomieszczenia.
Zapaliła się farelka na stoisku mięsnym. Urządzenie było stare, nastąpiło zadymienie w hali sklepu. Personel wykazał się dużą racjonalnością. Wezwano straż, a jednocześnie w bezpieczny sposób zdecydowano o ugaszeniu pożaru. Gdy strażacy przybyli na miejsce pożar urządzenia był już opanowany, należało jedynie przewietrzyć halę sklepu - poinformował Krzysztof Cieciak, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej PSP w Wadowicach.
Strażacy podkreślają, że obsługa sklepu stanęła na wysokości zadania i opanowała niebezpieczną sytuację.
Nikomu nic się nie stało. Obsługę można tylko pochwalić - dodaje rzecznik straży.
Strażacy z Wadowic przypominają, jak w takiej sytuacji zachować się wzorowo. W przypadku powstania pożaru w obiekcie o charakterze publicznym jak sklep wszyscy zobowiązani są podjąć działania w celu jego likwidacji, zaalarmować niezwłocznie osoby będące w strefie zagrożenia i wezwać straż pożarną.
Można przystąpić niezwłocznie, przy użyciu miejscowych środków gaśniczych do gaszenia pożaru i nieść pomoc osobom zagrożonym w przypadku koniecznym przystąpić do ewakuacji ludzi i mienia. Należy czynności te wykonać w taki sposób, aby nie doszło do powstania paniki, jaka może ogarnąć ludzi będących w zagrożeniu, które wywołuje u ludzi ogień i dym.
Panika może być przyczyną niepotrzebnych i tragicznych w skutkach wypadków w trakcie prowadzenia działań ratowniczo gaśniczych. Dlatego prowadząc jakiekolwiek działania w przypadku powstania pożaru, należy kierować się rozwagą w podejmowaniu decyzji.
Do czasu przybycia straży pożarnej kierowanie akcją obejmuje kierownik zakładu, właściciel obiektu lub osoba najbardziej energiczna i opanowana.
Dyskusja: