Przystanki kolejowe w Choczni oraz w okolicy osiedla Podhalanin w Wadowicach już się dumnie prezentują. i można je podziwiać. Ich budowa właśnie dobiega końca. Przystanek w Choczni jest już otwarty dla podróżnych, natomiast przystanek w Wadowicach czeka na odbiór.
Perony mają po 150 metrów długości, 3,5 metra szerokości i 0,76 wysokości. Wyposażone są w wiaty, ławki, kosze na śmieci, gabloty informacyjne oraz oświetlenie. Ścieżki do peronów będą dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Łączny koszt obu inwestycji wyniósł blisko 2 miliony złotych.
Wraz z zakończeniem pierwszego etapu prac na linii między Wadowicami a Andrychowem wróciły bezpośrednie połączenia koleją. Dla podróżnych udostępnione są przystanki w Choczni, Choczni Górnej, Inwałdzie oraz stacja Andrychów.
W kolejnym etapie prac prowadzona będzie przebudowa min. przejazdów kolejowo – drogowych, oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ponadto od 14 marca 2021 r. zaplanowano rozpoczęcie budowy mijanki w Barwałdzie Średnim.
Wykonany został również istotny zakres robót, pozwalający na przejazd pociągiem z Wadowic do Andrychowa. Kolejowe inwestycje, pomimo ograniczeń związanych z pandemia są kontynuowane. Współpracujemy z wykonawcami, w budowaniu coraz lepszej kolei – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wszystkie prace w ramach projektu PLK na trasie Kalwaria Zebrzydowska – Wadowice – Andrychów zostaną zrealizowane do końca roku 2021 r. Efektem będzie krótszy o kilkanaście minut czas podróży. Sprawniejsze i bezpieczniejsze będą przejazdy regionalne oraz z Małopolski na Śląsk. Istotną korzyścią dla podróżnych staje się zwiększenie dostępności do kolei.
Możliwości przejazdów na jednotorowej trasie zwiększy budowa mijanki w Barwałdzie Średnim. Przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe pociągi.
Prace, realizowane są w ramach projektu o wartości 129 mln zł: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Wadowice - granica województwa" (Etap I). Zakończenie inwestycji zaplanowano w 2022 r. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Dyskusja: