Radny Jacek Ozdoba (sekretarz klubu PiS, pełnomocnik PRZP-J.Gowina w Warszawie) poinformował o złożeniu do prokuratury zawiadomienia w związku z publikacją reklamy Tigra, należącego do wadowickiej spółki Maspex.
Jego zdaniem reklama Tigera wypełnia znamiona art. 133 Kodeksu Karnego. Przepis ten mówi, że kto publicznie znieważa naród lub Rzeczpospolitą Polską podlega karze pozbawienia wolności do lat trzech.
To nie jest zwykła pomyłka jakiejś agencji PR-owskiej, tylko dywersja wobec narodu polskiego. Działanie miało na celu wprowadzenie poruszenia największych sfer godności i świętości narodu, czyli Powstania Warszawskiego, dla zysku firmy. Wpłacanie 500 tysięcy to może być kropla w morzu zysków – powiedział Jacek Ozdoba w Polskim Radiu 24.
Jak dodał samorządowiec, "powinna się skończyć era firm, które urządzają antypolską zabawę".
}} Kontrowersyjna reklama ukazała się na profilu marki Tiger na Instagramie:
Do decyzji warszawskich radnych odniosło się Biuro Prasowe Grupy Maspex Wadowice:
Od początku tej sytuacji nie uchylaliśmy i nie uchylamy się od odpowiedzialności. Wszyscy w tym kraju podlegają ocenie prawa. To sytuacja, która nie powinna była się wydarzyć, ale się wydarzyła. Bierzemy za nią pełną odpowiedzialność. Zdarzenie naganne, które jest efektem braku wystarczającej kontroli i procedur oraz błędu ludzkiego, natomiast nie jest odzwierciedleniem naszych postaw życiowych – poinformowało Biuro Prasowe Grupy Maspex.
Przypomnijmy, że 1 sierpnia, w Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego, na profilu marki Tiger w serwisie Instagram umieszczona została grafika z wyciągniętym środkowym palcem i napisem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!". Obok napisu umieszczona została puszka napoju Tiger. Grafika wywołała lawinę negatywnych komentarzy w internecie.
Właściciel marki natychmiast zareagował na krytykę, usuwając wpis z profilu na Instagramie i publikując przeprosiny w internecie. Kilka godzin później Maspex przekazał 0,5 mln zł na pomoc żyjącym powstańcom warszawskim. W czwartek firma rozwiązała za porozumieniem stron umowę z agencją J. Walter Thompson Group Poland, która odpowiedzialna była za prowadzenie profilu Tigera na Instagramie.
Dyskusja: