Jestem zdeterminowany, żeby gruntownie przebudować miasto oraz sieć drogową wokół niego. Mamy dobre pomysły, wsparte wiedzą naukową, a co najważniejsze pozyskałem na ten cel znaczne środki finansowe, liczone w milionach zł. I dzięki Waszemu poparciu zmieniam Wadowice na lepsze – ogłosił w piątek (4.08) na Facebooku burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.
W tekście opublikowanym w piątek na blogu burmistrza Klinowskiego wyjaśnił, o jakie zmiany mu chodzi. Twierdzi, że za jego propozycjami stoją badania wykonane przez ekspertów Politechniki Krakowskiej oraz Agencji Badawczej PBS Sp. z o. o. z Sopotu, którzy wiosną badali ruch w mieście.
Wadowice to miasto pieszych. Większość mieszkańców porusza się po jego terenie na nogach, a podróże poza miasto stanowią zaledwie 14%. O potrzeby pieszych powinniśmy zatem zadbać w równym, jeżeli nie większym stopniu, niż o potrzeby kierowców – pisze burmistrz.
Jego zdaniem konieczne są zmiany w organizacji ruchu. Jak wylicza, przez centrum miasta przechodzi bardzo duży ruch transferowy (600 pojazdów/h przez rynek), który... należałoby wyeliminować.
Temu służy wprowadzenie strefy zamieszkania i woonerfu. Nie oznacza to, póki co, zamknięcia tych ulic dla ruchu, ale w wieloletniej perspektywie będzie to strefa wyłącznie piesza. Eksperci Politechniki przekonują, że jest to posunięcie potrzebne i opłacalne dla gospodarki miasta – twierdzi burmistrz.
Oprócz budowy woonerf'a miasto dysponuje innymi pomysłami, które mają poprawić trafik miejski.
Poruszanie się mieszkańców w mieście ułatwi również budowa szeregu nowych ulic (Spółdzielców, Graniczna, w późniejszym czasie Bałysa), a także ruch dwukierunkowy na ulicach Poprzecznej i Gimnazjalnej – zapowiada Mateusz Klinowski.
Przypomnijmy. Przeciwko rozbudowie ulicy Spółdzielców, dwukierunkowej ulicy Poprzecznej i budowie przedłużenia ulicy Bałysa protestują mieszkańcy sąsiednich osiedli, którzy uważają, że te rozwiązania wale nie poprawią, ale pogorszą ich sytuację.
Klinowski odnosi się też kolejny raz do Beskidzkiej Drogi Integracyjnej i upiera się przy jej budowie w sąsiedniej gminie Tomice.
Korzystniejszy dla Wadowic jest wariant północny BDI, najlepiej z wyprowadzeniem ruchu najlepiej prosto na Roków, Babicę i Skawinę. Taki właśnie wariant zaproponowałem inwestorowi, czyli GDDKiA. Jednak niezależnie od ewentualnej budowy BDI (to perspektywa odległa w czasie), potrzebna jest ulica łącząca ul. Mickiewicza z ul. Niwy i Zegadłowicza (południowa obwodnica). Pierwszy jej odcinek (ul. Graniczna) zaczęliśmy projektować i wykonany w przyszłym roku. Kluczowe jest również dokończenie obwodnicy na Suchą Beskidzką, co również realizujemy (powstaje już projekt) – zapowiada burmistrz Wadowice.
Zdaniem Mateusza Klinowskiego zmiany powinny dotyczyć również parkingów oraz zapowiada – kolejny raz - budowę nowych tras rowerowych.
W najbliższych latach w całym mieście zostaną wprowadzone strefy płatnego parkowania, a także powstaną zaprojektowane już przez nas parkingi przy obwodnicy oraz sieć dróg rowerowych (czekamy na przyznanie finansowania) – obiecuje burmistrz Wadowic.
Jestem zdeterminowany, żeby gruntownie przebudować miasto oraz sieć drogową wokół niego. Mamy dobre pomysły, wsparte...
Opublikowany przez Burmistrz Klinowski na 4 sierpnia 2017
Dyskusja: