28 czerwca 2022 r. o godz. 14.30 w Urzędzie Gminy w Mucharzu odbędzie się sesja Rady Gminy. Głównym tematem będzie debata na temat raportu o stanie gminy, który został wcześniej przygotowany.
Dokument liczy prawie 100 stron i można się z nim zapoznać TUTAJ. Możemy się w nim dowiedzieć m.in. o tym jakie inwestycje poczyniono, czy imprezy zorganizowano albo z jakich dotacji skorzystano w 2021 roku.
Mieszkańcy mają prawo włączyć się do dyskusji. Muszą jednak zebrać odpowiednią liczbę podpisów by zostać wpisanym na listę dyskutantów.
Zgłoszenie do debaty należy złożyć w Urzędzie Gminy w Mucharzu w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 czerwca 2022 r. (poniedziałek), do godz. 15.00 (art. 28aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym).
Mieszkańcy dopuszczani są do głosu przez przewodniczącego rady według kolejności wpływu zgłoszeń ( art. 28aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym).
Dopuszczalna liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15 (art. 28aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym). W debacie nad raportem radni zabierają głos bez ograniczeń (28aa ust. 5 ustawy o samorządzie gminnym) - czytamy w komunikacie gminy Mucharz.
Ciekawostka. Wiedzieliście, że w mucharskim samorządzie pracują łącznie z panią wójt 24 osoby?
W tym można wymienić: 6 osób na kierowniczych stanowiskach urzędniczych (Wójt, Sekretarz, Skarbnik, kierownik USC, dwóch kierowników referatów), 14 osób na stanowisku inspektor, 1 osoba na stanowisku konserwator, 2 osoby na stanowisku pracownik gospodarczy, 1 osoba na stanowisku sprzątaczka.
Dyskusja: