Marek Brzeźniak pełni tę funkcję od początku istnienia nowoczesnego samorządu, czyli od 1990 roku. Zdążył pracować dla czterech burmistrzów (Kazimierz Malczyk, Ewa Filipiak, Mateusz Klinowski i teraz Bartosz Kaliński. Po 29 latach pracy odchodzi na emeryturę i stąd szykuje się wakat na tym stanowisku. Władze Wadowic ogłosiły już nabór na sekretarza, czas na składanie swoich aplikacji kandydaci mają do 5 kwietnia.
Funkcja sekretarza gminy to bardzo odpowiedzialne stanowisko. Osoba, która je sprawuje odpowiada m.in. organizowanie pracy urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne. Czasami nawet, pod nieobecność burmistrza, musi podejmować za niego decyzje o ile ma taką dyspozycję od włodarza. To niektóre z wymagań, jakie stawiają potencjalnemu kandydatowi na stanowisko sekretarza gminy władze Wadowic.
W urzędzie ogłoszono już nabór. Do obowiązków sekretarza będzie należeć m.in. koordynacja i nadzór nad funkcjonowaniem systemu zarządzania i kontroli w urzędzie, czy nadzór nad gospodarką, mieniem urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania. Kilkadziesiąt innych wymagań wymienione jest w ogłoszeniu na stronie urzędu TUTAJ.
Kandydat powinien mieć wykształcenie wyższe, a preferowany profil to administracja, zarządzanie, ekonomia lub prawo. Dodatkowo powinien legitymować się co najmniej czteroletnim stażem pracy na stanowisku urzędniczym.
Co ważne, sekretarz gminy nie może być członkiem partii politycznej, bowiem do jego licznych obowiązków należy też nadzór nad organizacją i przebiegiem wyborów na terenie gminy.
Dyskusja: