SEO – co to jest i dlaczego jest tak ważne?
SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, to ogół działań mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google. SEO to proces kompleksowy, który obejmuje różnorodne strategie i techniki, mające na celu zwiększenie ruchu na stronie i konwersji, a także poprawę jej jakości i pozycji w wynikach wyszukiwania. SEO obejmuje między innymi optymalizację treści i słów kluczowych, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, analizę konkurencji oraz optymalizację strony pod kątem technicznym.
Niestety wielu przedsiębiorców nadal wychodzi z założenia, że SEO to zbędny wydatek. Jest jednak zupełnie inaczej. Konkurencja w e-commerce jest coraz większa, a jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2023", 79% spośród 30 mln polskich internautów kupuje już online. 75% użytkowników internetu kupuje natomiast w polskich sklepach online. Jest się zatem o co – i o kogo – bić.
Najczęstsze błędy w e-commerce: jakie korzyści daje SEO od Semcore?
W kontekście SEO ważne są zarówno względy czysto techniczne, jak i użytkowe. Wymagania robotów Google coraz bardziej pokrywają się bowiem z oczekiwaniami internautów. Tymczasem przedsiębiorcy wciąż popełniają błędy, takie jak:
- Zaniedbanie optymalizacji treści – brak odpowiednich słów kluczowych w treści witryny lub zbyt długie, zduplikowane opisy produktów to jedne z częstych błędów. SEO wymaga starannej optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych;
- Brak optymalizacji mobilnej – w erze smartfonów witryna niezoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych może stracić na widoczności;
- Niewłaściwa struktura URL – długi, skomplikowany adres strony może wpłynąć negatywnie na wyniki SEO. Krótkie, opisowe adresy są bardziej przyjazne dla wyszukiwarek;
- Brak optymalizacji strony pod kątem UX – obecnie dla Google czynnikami rankingowymi są też aspekty związane z doświadczeniem użytkownika – np. szybkość wczytywania strony.
SEO od Semcore i innych agencji SXO zajmuje się powyższymi aspektami, rozwiązując te problemy. Efektem kampanii SEO jest poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, większy ruch na stronie, poprawa konwersji czy zwiększona wiarygodność. Strony znajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania są postrzegane jako bardziej wiarygodne i godne zaufania przez użytkowników.
Postaw na pozycjonowanie z Semcore w Opolu
Jeśli jesteś przedsiębiorcą w Opolu, który pragnie wykorzystać potencjał SEO dla swojego biznesu, warto rozważyć współpracę z firmą Semcore. Pozycjonowanie Semcore Opole pomoże Ci zwiększyć widoczność Twojej firmy w internecie i przyciągnąć nowych klientów. Kampanie SXO, łączące w sobie SO i UX, to inwestycja w przyszłość, która może znacząco przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu w erze cyfrowej.
REKLAMA
Dyskusja: