Chęć rozwoju osobistego i poszerzania wiedzy z zakresu motoryzacji
Praca w salonie samochodowym stanowi dla wielu wyzwanie. Wiąże się z koniecznością nieustannego rozwoju osobistego celem zrozumienia potrzeb i oczekiwań zakupowych klienta, jak i dalszego kształcenia swoich umiejętności sprzedażowych, negocjacyjnych, zdolności do wypunktowywania korzyści, jakie klient zyska, jeśli zdecyduje się na zakup samochodu marki BMW.
To także powinność systematycznego poszerzania swojej wiedzy z zakresu motoryzacji, wiedzy technicznej, aby w oczach potencjalnego klienta budować wizerunek siebie jako specjalisty w tym zakresie.
Wysoki poziom wiedzy technicznej, merytorycznej, adekwatnej do stanowiska
Praca u dealera BMW to propozycja dla kandydatów, którzy doskonale zdają sobie sprawę z wysokich standardów obowiązujących w tych salonach samochodowych. To miejsce dla osób, które troszczą się o każdy aspekt swojej pracy i którym zależy na tym, aby każdy klient był zadowolony z obsługi oraz finalnej transakcji.
Zarówno osoby uczestniczące w sprzedaży, jak i pracujące w serwisie posprzedażowym to profesjonaliści, którzy posiadają adekwatną do ich stanowiska wiedzę z zakresu motoryzacji. Znajomość aspektów technicznych jest kluczowa, gdyż w zdecydowanej mierze to właśnie na nich będzie opierać się rozmowa z klientem na temat konkretnego modelu samochodu, jak również obsługa posprzedażowa, podczas której to mechanicy, serwisanci, technicy ds. diagnostyki korzystają ze swojej wiedzy i doświadczenia, dbając o stan techniczny pojazdów marki, którą reprezentują.
Wysokie standardy obsługi klienta
Umiejętność postępowania z różnymi klientami świadczy o wysokich standardach, na których zależy Dealerom BMW. Praca w salonie samochodowym tej marki wiąże się z pewnymi cechami charakteru, takimi jak zdolność do działania pod presją, panowanie nad własnymi emocjami, profesjonalna i przede wszystkim skuteczna obsługa.
Wywiązywanie się ze zobowiązań powiązane z umiejętnością organizacji czasu pracy w połączeniu z wiedzą z zakresu sprzedaży, handlu, marketingu, jak i kultury osobistej świadczy o prestiżu, który z kolei nawiązuje do ekskluzywności marki BMW.
Pracownicy Autoryzowanych Salonów BMW muszą być gotowi na obsługę wymagających klientów, którzy zadają wiele pytań i oczekują merytorycznych odpowiedzi. Dlatego też tak ważne jest, aby w dobie postępu i dynamicznych zmian w motoryzacji nieustannie poszerzać swoją wiedzę z zakresu rozwijających się technologii wykorzystywanych w pojazdach marki BMW i płynących z ich zastosowania korzyści dla klienta.
Dobry kontakt z potencjalnym klientem nawiązać można tylko wtedy, gdy posiada się szereg kompetencji miękkich. Trzeba wiedzieć, jak słuchać, analizować wypowiedzi klientów i wychwytywać z nich to, czego tak naprawdę oczekują. Poszukiwanie rozwiązań na zgłaszane problemy to sposób na to, by zyskać nowego klienta, jego lojalność i zaufanie względem marki.
Centrum szkoleniowe na rzecz rozwoju sieci sprzedaży BMW Group Polska
Mimo iż wyzwania stawiane przed pracownikami Sieci Dealerskiej BMW są wysokie, to jednak duże zaangażowanie i chęć związania swojej przyszłości z tą marką i motoryzacją jest jak najbardziej możliwe. BMW Group Polska otworzyła nowe Centrum Szkoleniowe w Jawczycach, w którym prowadzone są szkolenia dla obecnych pracowników, jak również stażystów i praktykantów zainteresowanych perspektywą pracy w branży motoryzacyjnej. Decydując się na wzięcie udziału w takich szkoleniach, zwiększa się swoje szanse na pracę dla prestiżowej marki BMW.
REKLAMA
Dyskusja: