Co jest potrzebne do korzystania z terminala płatniczego w telefonie?
Kluczowym wymogiem do obsługi płatności zbliżeniowych z poziomu telefonu jest moduł NFC. To rozwiązanie dostępne w większości smartfonów dostępnych obecnie na rynku. Istotna będzie także odpowiednia wersja oprogramowania – większość aplikacji wymaga korzystania z systemu Android w wersji co najmniej 8.0. Kolejnym wymogiem jest dostęp do internetu w momencie realizacji płatności. Gdy mamy już urządzenie zgodne z tą specyfikacją pozostaje jedynie zainstalowanie aplikacji – nie są potrzebne żadne zewnętrzne urządzenia czy przejściówki.
Jak działają aplikacje do terminali płatniczych?
Aplikacje tego typu pozwalają na wykonywanie tych samych transakcji, które są możliwe z użyciem standardowego terminala. Klient może w tym celu wykorzystać zarówno kartę, jak i własny telefon z chipem NFC, zegarek czy inne urządzenie. Takie rozwiązanie pozwoli na obsługę płatności na dowolną kwotę: nie tylko tych poniżej 100 zł, które nie wymagają podania kodu PIN, lecz także transakcji o wyższej wartości. Cały proces jest w pełni zabezpieczony, zwłaszcza w przypadku aplikacji zgodnych z certyfikatem PCI CPoC oraz wymogami organizacji płatniczych Visa i Mastercard.
Jak wygląda kwestia potwierdzeń transakcji? Rozwiązanie w pełni dba o ekologię i brak zanieczyszczenia środowiska, wpisując się w ideę paperless – potwierdzenia transakcji są dostępne w formacie elektronicznym, w wiadomości wysyłanej na adres e-mail płatnika.
W jakich firmach sprawdzi się terminal płatniczy w telefonie?
Terminal płatniczy w telefonie to liczne korzyści dla wielu przedsiębiorstw. Jedną z największych zalet jest możliwość przyjęcia płatności w praktycznie dowolnym miejscu. Z tego względu będzie to świetne rozwiązanie dla firm, których działalność opiera się na przykład na wykonywaniu usług z dojazdem do klienta. To również bardzo wygodna opcja w przypadku przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż w różnych miejscach, takich jak targi czy wydarzenia branżowe. Takie rozwiązanie sprawdzi się również dla fizjoterapeutów czy lekarzy świadczących praktykę prywatną.
Terminal płatniczy w telefonie – zalety
Wykorzystanie tego typu rozwiązań stale rośnie, co wynika bezpośrednio z wielu zalet, które oferują terminale płatnicze w telefonach. To przede wszystkim niższy koszt: zakup urządzenia jest z reguły droższy niż pobranie aplikacji. Do tego dochodzi wysoka mobilność, prosta obsługa i większe otwarcie na potrzeby klienta, który może płacić za usługi i towary w dowolnym miejscu. Kolejne plusy to gwarancja bezpieczeństwa i niezawodności, a także większa ekologiczność rozwiązania. Tego typu aplikacje są oferowane przez coraz większą liczbę agentów rozliczeniowych w Polsce – jednym z przykładów jest eService z terminalem LikePOS.
REKLAMA
Dyskusja: