Czemu służy pasta polerska do samochodu?
Pasty polerskie mają skład zależny od funkcji docelowej. Występują przykładowo w postaci mieszanki naturalnych i sztucznych wosków. Można też spotkać produkty w formie mleczka, które ma jednak nieco bardziej ograniczone zastosowanie. Zasadniczo w składzie past polerskich znajduje się połączenie substancji ściernych i wosku. Warto mieć na uwadze, że nie powinna zawierać składników konserwujących, ale czasem jest wzbogacana o pigmenty barwiące.
Na rynku istnieje wiele rodzajów past polerskich do samochodu, a są one przeznaczone do rozwiązywania konkretnych problemów związanych z karoserią. Mogą służyć odnowie powierzchni pojazdu, w przypadku zarysowania czy różnych drobnych zniszczeń. Doskonale też sprawdzają się do nowej, nieuszkodzonej karoserii. Ważne jest jednak, by dopasować rodzaj pasty do potrzeb konkretnego pojazdu.
Rodzaje pasty polerskiej do lakieru
Aby wybrać odpowiedni rodzaj pasty polerskiej, należy pamiętać, że jest on zależny od grubości ziarna polerskiego, jakie zawarto w składzie preparatu. Przykładowo ścierniwo grube służy likwidacji najtrudniejszych uszkodzeń lakieru. Z kolei o umiarkowanej wielkości będzie optymalne do polerowania mniej zniszczonej karoserii. Ścierniwo drobne natomiast jest doskonałe do prac wykończeniowych czy kosmetycznych, po całej procedurze naprawy stanu karoserii.
Istnieje jeszcze ziarno polerskie, które wraz z postępem prac zmniejsza swoją gradację. Dzięki zastosowaniu takiego składnika pasta polerska do samochodu może służyć zarówno do naprawy karoserii, jak i wykończenia wizualnego lakieru. Takie produkty często określane są jako jednoetapowe pasty polerskie.
Co do rodzajów produktów do lakieru, wyróżnia się ich trzy podstawowe typy. Pierwszym z nich są tzw. pasty agresywne. Cechuje je bardzo duży współczynnik ścieralności. Pozwalają szybko i dokładnie zlikwidować głębokie rysy. Składniki aktywne takiego produktu mocno ingerują w strukturę karoserii. Po ich zastosowaniu najlepiej pokryć powłokę pastą służącą do wykańczania procesu polerskiego.
Pasty uniwersalne z kolei bez problemu poradzą sobie z uszkodzeniami średniej wielkości i niewielkimi rysami. Mogą też być nakładane na powierzchnię polerowaną wcześniej metodą agresywną. Nadają też karoserii połysk i dobrze przygotowują lakier do dalszej pielęgnacji. W wielu przypadkach jednak mogą również być nakładane samodzielnie, jako jedyny produkt naprawczo-konserwujący.
Pasty wykończeniowe służą zaś do finalnego pokrycia karoserii. W ich składzie znajduje się najdrobniejsze ściernisko, dlatego nie pokryją widocznych rys. Nie nadają się więc zbytnio do prac naprawczych na powierzchni samochodu. Doskonale za to sprawdzają się w przypadku pokrycia startej wcześniej powłoki. Mogą też szybko odświeżyć kondycję lakieru samochodowego. Pasty wykończeniowe pozostawiają samochód z wysokim połyskiem, a po ich zastosowaniu nie trzeba podejmować więcej zabiegów kosmetycznych.
Warto jeszcze wspomnieć o woskach ochronnych. Bardzo dobrze sprawdzą się jako wykończenie procesu polerowania samochodu. Przede wszystkim zapobiegają osiadaniu się brudu i kurzu na karoserii. Pogłębiają również kolor pojazdu i nadają mu blask. Co więcej, tworzą na lakierze warstwę hydroochronną i pomagają w sprawnym odprowadzaniu wody z powierzchni karoserii.
Jak wybrać najlepszą pastę polerską dla samochodu?
Decydując się na samodzielne polerowanie karoserii, należy przede wszystkim dokładnie obejrzeć wszelkie zniszczenia i rysy występujące na lakierze. Trzeba też określić efekt finalny, jaki ma zostać osiągnięty, a także czas przeznaczony na całą pracę. Kupując produkty do polerowania pojazdów, dobrze jest przejrzeć ofertę sprawdzonego sklepu ekemichal.pl, by wybrać najlepszą pastę polerską do samochodu.
Warto mieć na uwadze, że w przypadku braku doświadczenia w polerowaniu, najlepiej nie zaczynać prac naprawczych od nałożenia pasty agresywnej. Nieumiejętne próby pokrycia uszkodzeń mogą tylko pogłębić problem. Dobrze jest nabrać wprawy, stosując początkowo pasty o średniej i niskiej ścieralności. Używając zaś pierwszy raz pasty agresywnej, można pokryć tylko miejsca uszkodzone, by punktowo zlikwidować większe rysy.
REKLAMA
Dyskusja: