Online i offline
Pierwszy krok to dobry plan. Zanim zaczniemy kampanię reklamową, musimy ustalić, do kogo będziemy ją kierować, czyli – krótko mówiąc – kto znajduje się naszej grupie docelowej. W zależności od tego, czy będą to młodzi ludzie, seniorzy, rodzice, czy nastolatki treści i sposoby promocji będą inne. Od tego w dużej mierze zależy, czy postawimy na reklamę online, czy offline. O tej drugiej nie należy jednak zapominać właściwie w żadnym przypadku. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie dopasowanie stylu promocji do konkretnej grupy docelowej.
Jak się promować?
Przedsiębiorcy coraz częściej zapominają o reklamie offline, skupiając się na działaniach w sieci. To błąd! Oczywiście promocja w internecie jest nieodłącznym elementem skutecznej kampanii, ale w żadnym wypadku nie powinna być elementem jedynym. Działania poza siecią mogą być niezwykle różnorodne i tylko od nas zależy, które konkretnie sposoby wybierzemy.
Do najpopularniejszych metod promocji biznesu należą:
- Ulotki
- Plakaty
- Banery reklamowe
- Gadżety firmowe
- Wlepki
Wszystkie je znajdziemy w dobrych drukarniach internetowych. Wybór dostawcy jest podstawą sukcesu. Szukajmy miejsca, w którym jednorazowo zlecimy wykonanie wielu różnych form promocji. Istotna jest oczywiście również cena. Nie wolno nam zapomnieć o dobrym projekcie – jeśli sami nie jesteśmy ekspertami grafiki komputerowej, delegujmy to zadanie ekspertom. W drukarni internetowej pracują specjaliści, którzy doskonale znają trendy i wiedzą, jak przełożyć je na doskonały projekt.
Najważniejsze pytania
Szukając najlepszych sposobów na skuteczną kampanię reklamową offline, musimy przede wszystkim przeanalizować swoje cele i potrzeby. Czy chcemy zachęcić nowych klientów, czy może zadbać o tych, którzy już korzystają z naszych usług? Czy chcemy trafić do młodzieży, czy może do seniorów? Odpowiedzi na te pytania będą stanowić podstawę naszego działania. W zależności od tego, kto będzie w naszej grupie docelowej, będziemy wybierać inne media i inne projekty. Do młodzież prędzej trafią ciekawe wlepki, do stałych klientów ulotka z ciekawą promocją, a do partnerów biznesowych elegancki kalendarz z logotypem naszej firmy. Zanim więc zabierzemy się na drukowanie i dystrybuowanie materiałów reklamowych, dobrze się do tego zadania przygotujmy. Tylko przemyślana i skutecznie zaplanowana kampania ma szansę powodzenia!
REKLAMA
Dyskusja: