Do zaprojektowania jest droga o przekroju jednojezdniowym, długości ok. 2,1 km wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. Opracować trzeba dokumentację projektową dla wszystkich branż, wykonać niezbędne opracowania, uzyskać pozwolenia i decyzje dla budowy oraz użytkowania obwodnicy. Następnie trzeba wykonać wszystkie prace uwzględnione w dokumentacji projektowej.
Obwodnica Zatora w ciągu DK28 realizowana będzie z wykorzystaniem technologii i standardu BIM. . Building Information Modeling jest nowoczesną technologią, w której stosuje się trójwymiarowe, cyfrowe modele obiektów, uwzględniające wszystkie niezbędne informacje, do wykorzystanie na każdym etapie inwestycji: od projektu przez realizację po odbiór prac. Oddział GDDKiA w Krakowie pod koniec 2017 r. podjął decyzję o przeprowadzeniu projektu pilotażowego z zastosowaniem BIM.
Droga ta zrealizowana zostanie w klasie GP ( główna przyspieszona ). Oprócz budowy obwodnicy w ciągu DK28 przebudowany zostanie także odcinek drogi wojewódzkiej DW781, klasy G. Powstanie 5 obiektów inżynierskich , w tym dwa wiadukty, most i dwa przepusty, skrzyżowania, drogi dojazdowe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie naprowadzające).
Projekt i budowa mają zostać zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu na etapie projektowania wliczane będą okresy zimowe, natomiast do czasu realizacji robót nie będzie wliczany okres zimowy (od 15 grudnia do 15 marca).
To będzie kolejna inwestycja, która w ostatnim czasie prowadzona jest w okolicach Zatora. Obwodnica stanie się częścią sieci dróg,. m.in. tych w Babicy czy Podolsza.
Dyskusja: