Od lutego 2018 r. chrzanowski oddział ZUS oraz inspektoraty: w Olkuszu, Oświęcimiu, Suchej Beskidzkiej i Wadowicach rozpoczęły informowanie płatników składek o saldzie i rozliczeniu wpłat przekazanych po 1 stycznia 2018 r. Jak informuje nas ZUS, nowe zasady wyeliminowały błędy, z którymi przedsiębiorcy borykali się przez wiele lat.
W pierwszej kolejności informacje otrzymali płatnicy, którzy opłacają składki na własne ubezpieczenia i którzy mieli zadłużenie. ZUS zakończył również wysyłkę informacji do płatników, którzy zgłosili się do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego. Wysłanych zostało ponad 4 tysiące pism - informuje Wadowice24.pl Bożena Bielawska regionalny rzecznik ZUS w Małopolsce.
Aktualnie ZUS wysyła informację do płatników, którzy opłacają składki na własne ubezpieczenia (bez dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego). Co ważne, płatnicy otrzymają w listach bieżącą informację o rozliczeniach, które zostały zaksięgowane do dnia wysyłki korespondencji. Jeżeli płatnik otrzyma korespondencję w lipcu będzie tam okres rozliczeniowy od stycznia do czerwca.
Gdzie przedsiębiorca może sprawdzić saldo? Informacje na temat podziału wpłaty oraz salda została udostępniona na Portalu Usług Elektronicznych. Można skorzystać z pomocy doradcy płatnika składek na Sali Obsługi Klientów w każdej placówce ZUS. Innym rozwiązaniem jest kontakt z pracownikiem Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem 22 560 1600 lub na www.eskladka.pl.
Dyskusja: