Według analizy CMR, udziały w sprzedaży napojów energetycznych marki Tiger w tygodniu od 14 do 21 sierpnia wzrosły o 0,7 pkt. proc., w porównaniu z tygodniem poprzednim i wyniosły 19,8 procent - poinformowały wirtualnemedia.pl.
Jedno jest pewne - ideologiczne bojkoty sprzyjają markom, niezależnie od tego, czy mogą liczyć na szerokie poparcie społeczne czy nie. Tigerowi afera rozpętana na Instagramie bardzo pomogła – komentuje Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD Poland.
A to wszystko w czasie gdy... w mediach rozlała się afera związana z reklamą napoju na koncie marki Instagram.
W 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego producent napojów energetycznych Tiger opublikował na Instagramie reklamowego mema, który oburzył tysiące osób. "Dzień pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!" – można było przeczytać na zamieszczonej grafice.
Bojkot napojów energetycznych Tigera zapowiadało wiele osób. Z jego sprzedaży miały się wycofać państwowe spółki Lotos i Orlen. Według badań wykonanych przez SW Research dla serwisu Rzeczpospolitej (rp.pl) aż 25 procent Polaków było gotowych bojkotować produkty Mapseksu z Wadowic.
Kryzys wizerunkowy był na tyle poważny, że za opanowanie sytuacji kryzysowej wziął się zarząd firmy z Wadowic i osobiście prezes Krzysztof Pawiński. Maspex zapowiedział wsparcie dla Muzeum powstania Warszawskiego oraz wpłacił pół miliona złotych na „Pomoc dla Powstańców" organizowaną przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowe.
Badania sprzedażowe i wzrosty Tigera pokazują tymczasem, że sprawdza się stara prawda. Gadają dobrze, czy źle, byleby tylko nazwiska, w tym wypadku nazwy marki nie przekręcali.
Co ciekawe sama spółka podchodzi do tych badań sceptycznie.
Na tak wybiórczym badaniu w żadnym wypadku nie można wyciągać tak daleko idących stwierdzeń. Przedstawiona analiza obejmuje bardzo małą i wybraną grupę sklepów, zarówno pod kątem ilości, powierzchni, jak i kanału dystrybucji. Co ważne dotyczy bardzo krótkiego okresu badania, a analizę sprzedaży prowadzi się w długim okresie czasu, a nie w tygodniowych falach. Ponadto przy tego typu analizach należy wziąć pod uwagę bardzo wiele czynników m.in. sezonowość, ceny, pogodę, promocje handlowe firm konkurencyjnych lub ich brak itd. Tiger sprzedawany jest we wszystkich kanałach dystrybucji i na podsumowania sprzedaży jest stanowczo za wcześnie - informuje w swoim komunikacie spółka Maspex.
Dyskusja: