W listopadzie 2013 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła swój autorski projekt przebiegu Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Od Bielska Białej do Kalwarii Zebrzydowskiej droga przebiegać miała według wariantu I "zielonego", przez gminę Kozy, Kęty, Porąbkę, Wieprz , Andrychów i południową część Wadowic. Dalsza trasa do Głogoczowa według wariantu II "żółtego", przez Kalwarię Zebrzydowską, Lanckoronę, Sułkowice, Myślenice i Skawinę.
W związku z tym, że w trakcie prac projektowych zarządca drogi otrzymywał pewne uwagi, przeprowadzono konsultacje społeczne. Po kilku miesiącach od tych spotkań, na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w Warszawie, do dalszych prac projektowych rekomendowano właśnie ten przebieg Drogi Krajowej nr 52. Czyżby nikt nie wnosił sprzeciwu?
Droga ma mieć prawie 61 km, samochody będą się nią poruszać z maksymalną prędkością 80km/h. Jeden pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości, pobocze umocnione szerokie będzie na 2 m, a pobocze ziemne do 2,5 metra. Połączenia BDI z istniejącym już układem dróg odbywać się będą przez bezkolizyjne węzły drogowe.
W naszym regionie takie węzły powstaną w Andrychowie, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 781, w Inwałdzie , na skrzyżowaniu z drogą powiatową 1736K, w Choczni, na skrzyżowaniu z obecną DK 52 (według wariantu A), w Wadowicach, niedaleko szkoły w Gorzeniu, w Jaroszowicach, skrzyżowanie z obecną DK52 pomiędzy Wadowicami a klasztorem Pallotynów. W planach jest też węzeł w Barwałdzie.
Koszt budowy to około 3 mld zł. Kwota ta jest na razie wpisana na listę rezerwowych promes rządu dla Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. O ile nasi radni z sejmiku będą silnie lobbować za tym projektem istnieje możliwość, że doczekamy się rozpoczęcia budowy jeszcze w tym dziesięcioleciu.
}} Wszystkie mapy z lokalizacją BDI można zobaczyć TUTAJ
Poniżej węzeł komunikacyjny w Wadowicach:
Dyskusja: