Ściana boczna ZUS-u od strony ul. Wojtyłów, została przygotowana do połączenia z powstającym elementem nowej części budynku. Koszt wszystkich prac ma się zamknąć w kwocie ok. 4.330.000 zł. O projekt zadbała firma Meritum z Chrzanowa a wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych Beskid Nr II z Bielska-Białej. Inwestorem jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Chrzanowie, którego filią jest właśnie inspektorat w Wadowicach.
Jak poinformowała serwis Wadowice24.pl Barbara Traczyk-Zawadzińska , rzecznik prasowy ZUS w Chrzanowie, rozbudowa obecnego budynku Inspektoratu ZUS w Wadowicach podyktowana jest dostosowaniem sali obsługi klienta do obowiązujących w Zakładzie standardów.
W nowej, dobudowanej części, znajdować się będzie m.in. sala obsługi klientów co znacznie poprawi warunki obsługi klientów - mówi rzecznik ZUS.
Ponadto, zwiększenie powierzchni użytkowej w budynku Inspektoratu w Wadowicach, umożliwi rezygnację z dotychczasowego wynajmu pomieszczeń w Suchej Beskidzkiej na potrzeby przechowywania akt . Po przebudowie w miejscu obecnej sali obsługi klienta powstanie składnica akt.
To jednak nie wszystko. Jak zapewnia nas rzecznik skutkiem inwestycji ma być także poprawa warunków pracy obecnie zatrudnionych pracowników z Inspektoratu w Suchej Beskidzkiej. Planowane jest bowiem "przeniesienie" pracowników i części zadań z Inspektoratu w Suchej Beskidzkiej do Inspektoratu w Wadowicach.
W związku z powiększeniem obiektu ZUS w Wadowicach zapytaliśmy rzecznika czy planowany jest także zwiększenie etatów. Jak się okazuje w tej kwestii nie będzie zmian.
Oddział nie planuje zwiększenia ilości etatów po zakończeniu inwestycji ze względu na planowaną relokację niektórych z obecnie zatrudnionych pracowników w Inspektoracie w Suchej Beskidzkiej - dodała na koniec Barbara Traczyk-Zawadzińska.
Dyskusja: