Na początku lutego w Urzędzie Miasta unieważniono pierwszy przetarg na obsługę linii komunikacji miejskiej w Wadowicach. Dwie złożone oferty przekraczały założony budżet o wysokości 240 tys. Przy tej kwocie zakładano realizacje 19 488 wzkm. Co daje maksymalną stawkę 12.31 zł za kilometr.
Nowe zamówienie którego termin zgłaszania ofert upłynął w piątek (12.02) zostało okrojone do 4714 kursów. W przetargu wykreślono aż 1300 kursów. Zachowano maksymalną kwotę 240 tys. zł na wszystkie kursy, co daje nam najwyższą stawkę w wysokości 15.90 zł za kilometr.
Paradoksalnie więc choć drugi przetarg miał być tańszy dla gminy, to może się okazać, że będzie znacznie droższy. Dla przewoźnika, który wygra, to oczywiście lepiej bo może więcej zarobić.
Dodajmy też, że miasto zorganizowało przetarg na obsługę linii komunikacyjnej do 31 sierpnia, czyli tak naprawdę na pół roku.
Obniżono również wymagania co do pojazdów. Aby spełnić teraz warunki zamówienia oferent powinien posiadać przynajmniej jeden pojazd o pojemności 50 pasażerów w tym 15 miejsc siedzących wyprodukowany nie wcześniej niż w 2005 roku, spełniający normę Euro 3, posiadających co najmniej jedne podwójne drzwi otwierane pneumatycznie. Wykonawca musi wykazać się wykonaniem minimum 10 tys. wozokilometrów w przeciągu ostatnich trzech lat.
Utworzenie linii komunikacji miejskiej na trasie dworzec autobusowy - plac Kościuszki wiąże się ze zmiana organizacji ruchu w centrum miasta. Od 1 marca prywatne autobusy nie będą mogły korzystać z dotychczasowych przystanków, będą musiały odjeżdżać z dworca autobusowego. Darmowa komunikacja dla pasażerów miała pierwotnie wystartować 1 stycznia, ale urzędnicy pomylili się w przepisach i trzeba było w zeszłym roku poprawiać uchwałę Rady Miejskiej.
Stąd pasażerów ma zabierać bezpłatny bus linii miejskiej. Według planów urzędników, trasa darmowego dla pasażerów autobusu ma przebiegać z dworca PKS ulicami Marszałka Piłsudskiego, Legionów, Lwowską, przez pl. Jana Pawła II, Sobieskiego, a potem z przystanku pl. Kościuszki ulicami Jagiellońską, Lwowską, Legionów, Marszałka Piłsudskiego na dworzec autobusowy.
Trasa będzie więc liczącą sobie 3,2 km pętlą, w zamierzeniu łączącą miejsca przesiadek z pociągów, busów dalekobieżnych na dworcu PKP i PKS z atrakcjami turystycznymi, okolicami sądu, szpitala, urzędu gminy. Autobus ma kursować w godz. od 5.40 do 22. Pierwotnie miał kursować co 20 minut, ale po wykreśleniu z przetargu 1300 kursów nie wiadomo, jak często będzie jeździł.
Dyskusja: