Kolejne przejęcia firm o milionowych wartościach to tylko ostatnie z działań podejmowanych przez Grupę Maspex w ostatnim czasie.
Rok 2015 należał do jednej firmy i do jednego prezesa - mówi narrator w filmie opublikowanym niedawno na portalu Gazeta.pl.
Rozbili bank - słuchamy dalej. I biorąc pod uwagę fakty, nie jest to na wyrost nagrana "laurka".
Za wszystkim stoi Krzysztof Pawiński, prezes firmy, który w rankingu "liderów biznesu" Forbes'a zajął 2 miejsce. Ten tytuł otrzymał za to, że w 2015 roku "otworzył worek z przejęciami".
Sukces koncertu to model biznesowy polegający na wykupowaniu, a nie wypracowywania własnych marek, który przynosi ogromne zyski. W tym roku ma być podobno jeszcze lepiej.
Podsumujmy. Maspex Wadowice to największa polska grupa spożywcza o obrotach ponad 4 miliardów zł., lider w wielu segmentach rynku spożywczego z bardzo silnymi, rozpoznawalnymi markami. Do obecnych marek należących do Maspeksu, które są zdecydowanymi liderami w swoich kategoriach, takich jak m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz, a od lipca 2015 roku , także marki m.in. Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn i DrWitt.
Grupa Maspex Wadowice, w ciągu 25 lat obecności na rynku, przeprowadziła 17 akwizycji, w tym 9 za granicą m.in. zakup części sokowej firmy Walmark, będącej liderem na czeskim i słowackim rynku soków, nektarów i napojów, przejęcie 100% udziałów firmy Olympos – czołowego producenta na rynku soków, nektarów i napojów na Węgrzech, zakup spółki Queen's, wiodącego producenta soków w Bułgarii, przejęcie udziałów węgierskiej firmy Plusssz Vitamin Kft - właściciela marki Plusssz. Największe, które do tej pory zrealizowane były w Polsce to zakup firmy Tymbark (1999 rok) oraz spółki Lubella (2003 rok). Dzięki wysokim nakładom Grupy Maspex Wadowice na inwestycje produkcyjne i najnowocześniejsze technologie, dystrybucję i promocję - Tymbark i Lubella stały się liderami i najcenniejszymi markami w swoich kategoriach.
Maspex jest liderem na rynku producentów soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach i na Słowacji, a także ich wiodącym producentem na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Ukrainie. Jest również największym producentem produktów instant w Europie Środkowo-Wschodniej (kawa cappuccino, kakao, zabielacze, herbatki), oraz liderem na rynku makaronów w Polsce oraz wiodącym producentem w Rumunii. W portfolio firmy znajdują się m.in. takie marki jak: Tymbark, Kubuś, Tiger, Lubella, Malma, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa, Plusssz. W 2014 r. przychody ze sprzedaży Grupy osiągnęły poziom ponad 3,3 miliarda zł., z czego 1/3 stanowi sprzedaż zagraniczna. Produkty Maspeksu trafiają do ponda 50 krajów na całym świecie.
Dyskusja: