Otwarcie nowego parku handlowego planowane jest na połowę roku 2025. Inwestor zakłada, że uda mu się szybko rozwiązać problem z uzyskaniem pozwolenia na budowę na tych terenach, które obecnie są obszarem przemysłowo - usługowym.
W wadowickim ratuszu złożono już wniosek na uzyskanie decyzji środowiskowej dla nowych inwestycji. Inwestorem jest Terg S.A. właściciel sieci Media Expert. Spółka niedawno wykupiła te tereny.
Jak podał w środę branżowy portal propertynews.pl, spółka chce wybudować w Wadowicach kompleks o nazwie Aurapark. Powstanie on na terenie byłych zakładów Bumar.
Aurapark będzie składał się z 13 tysięcy mkw. Uwzględniona została nie tylko szeroka oferta handlowa znanych marek, ale również liczne salony usługowe, restauracje i kawiarnie. Zatrudnienie w parku ma znaleźć około 200 osób.
Projekt Auraparku Wadowice powstaje w Biurze Usług Projektowych Andrzej Spisak z Wadowic. Za jego komercjalizację odpowiada Koss Invest.
Lokalizacja, która od lat nie wykorzystywała swojego potencjału, dostanie szansę na drugie życie i stanowić będzie ważny impuls dla dalszego rozwoju gospodarczego Wadowic - podkreślają przedstawiciele firmy Terg.
Kolejny duży park handlowy w naszym regionie z pewnością wpłynie na wielkość i jakość lokalnej gospodarki oraz być może pozytywnie wpłynie na tych mieszkańców Wadowic i okolicy, którzy szukają znanych marek i z tego powodu jeżdżą do innych miast.
Wierzymy, że oprócz pełnienia roli ważnego centrum handlowego w regionie, obiekt stanie się również ważnym atrakcyjnym spotkań lokalnej społeczności - zapewniają przedstawiciele firmy Terg.
Terg S.A to rodzinna firma należąca do rodziny Grzebitów, właścicieli polskich marek z branży RTV/AGD, m.in. Media Expert, Electro i Avans. Rodzina Grzebitów biznes zaczynała w 2002 roku od pojedynczego sklepu w wielkopolskim Złotowie. W 2012 r. nastąpiła zmiana pokoleniowa. Stery w firmie przejęli synowie założycielki, a prezesem Terg został Marek Grzebita.
Terg, właściciel sieci sklepów Media Expert, osiągnęła w ostatnim roku finansowym 6,7 mld zł wpływów oraz 274,8 mln zł zysku. Sieć liczy obecnie 455 sklepów.
Dyskusja: