Firma specjalizuje się w prowadzeniu centrów handlowych w Izraelu, Stanach Zjednoczonych i Serbii. W tych trzech krajach Big dysponuje 29 centrami handlowymi, z czego 16 posiada w swoim kraju. Teraz chce wejść do Polski. Zakupy w Andrychowie i w Lublinie mają pomóc w rozpoczęciu eksploracji polskiego rynku.
Pierwsze z nabytych centrów handlowych zlokalizowane jest w Andrychowie, ma powierzchnię najmu około 23,3 tys. mkw. (GLA) i jest całkowicie wynajęte. Centrum ma charakter parku handlowego, podobnie jak niektóre obiekty BIG Centers w Izraelu, Serbii i USA. Wśród najemców jest Lidl i Leroy Merlin, a także firmy z branży elektronicznej, modowej, sportowej i rekreacyjnej.
Drugi obiekt znajduje się w Lubinie, ma powierzchnię najmu około 13,3 tys. mkw. (GLA), a jego otwarcie ma nastąpić we wrześniu 2022 roku. Lubiński obiekt jest wynajęty niemal w 100 proc., a najemcami są m.in. Carrefour, Media Expert, Sports Direct, CCC, Sinsay i Jula.
Transakcje odzwierciedlają plany naszej firmy dotyczące ulokowania strategicznych aktywów w Europie Wschodniej i na Bałkanach. Wejście na polski rynek jest konieczne, aby stać się znaczącym graczem rynkowym, a Polska ma duży potencjał rozwoju. Jednocześnie kontynuujemy rozwój naszej działalności w Europie Wschodniej poprzez Afi Properties, które obecnie prowadzi bardzo ożywione działania, co pokazują nowe transakcje przeprowadzone w ostatnim roku oraz aktualne projekty budowlane – opowiada Hay Galis, prezes Big.
Spółka Big Shopping Centers została założona w 1994 roku. Firma skupia się na rozwoju, eksploatacji i inwestowaniu w centra handlowe, logistykę, biura i nieruchomości mieszkaniowe, a także energię odnawialną.
Jest spółką publiczną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie, z kapitalizacją rynkową około 3,1 mld euro na koniec grudnia 2021 roku. Big jest większościowym udziałowcem (około 85 proc.) Afi Properties, które działa obecnie w pięciu krajach: Izraelu, Serbii, Rumunii, Polsce i Czechach.
Dyskusja: