Beskidzka Droga Integracyjna, która ma przebiegać przez kilka miejscowości, nie utknęła w miejscu. W tym roku mają być wykonane wiercenia geologiczne. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpisze wkrótce przetarg na projekt tego przedsięwzięcia.
Jak twierdzi inwestor, projektowanie dróg zawsze jest dłuższe niż sama budowa. W przypadku BDI wydaje się to naprawdę długie. Emocje wśród niektórych mieszkańców Wadowic budzi sam projekt, który jest efektem wielu kompromisów. Można odnieść wrażenie, że procedura zwolniła, ponieważ ciągle nie wiadomo, jaka będzie decyzja sądu. O co chodzi?
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla tej drogi wydana została w lipcu 2018 r., ale do tej pory nie jest ona prawomocna z powodu odwołań i skarg grupy mieszkańców. Wprawdzie 16 stycznia 2020 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargi wniesione na decyzję Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, ale Stowarzyszenie „Inicjatywa Wolne Wadowice" złożyło skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA).
Nadal czekamy na rozstrzygnięcie NSA w tym zakresie - informuje GDDKiA w Krakowie.
Prace dokumentacyjne są kontynuowane. W kwietniu 2020 r. Minister Infrastruktury uzgodnił aneks do Programu inwestycji dla tej drogi, a 31 sierpnia 2020 r. podpisano aneks na dokończenie opracowania Koncepcji programowej z terminem do lutego 2025 r.
Ogłoszenie przetargu na realizację S52 Bielsko Biała - Głogoczów (Beskidzka Droga Integracyjna), w systemie Projektuj i buduj oraz podziale na pięć odcinków, powinno nastąpić w II połowie 2024 r.
Beskidzka Droga Integracyjna DK52 początkowo projektowana była w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Status drogi ekspresowej zyskała w maju 2016 r. decyzją Rady Ministrów. Ustalono wówczas przebieg drogi ekspresowej S52, która prowadzi od Cieszyna do Bielska-Białej (wcześniej S1), a następnie od węzła Suchy Potok do DK7 w Głogoczowie i dalej poprzez Północną Obwodnicą Krakowa do S7.
Odcinek S52 od węzła Suchy Potok do Głogoczowa, o długości ok. 61 km, będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Na tym odcinku powstanie 13 węzłów drogowych: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice, Skawina i Głogoczów.
Dyskusja: