W marcu, rozpoczęły się kolejne prace przy budowie mijanki w Barwałdzie Średnim. Budowany jest tor i drugi peron przystanku. W zakresie robót jest również montaż rozjazdów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Między Wadowicami a Andrychowem kontynuowane są ostatnie prace. W Inwałdzie, montowane są m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym na czterech przejazdach kolejowo-drogowych. Prowadzona jest także budowa odwodnienia. Na peronie stacji Andrychów wykonawca uzupełnia również elementy małej architektury.
Efektem zrealizowanego pierwszego etapu robót przy budowie mijanki w Barwałdzie Średnim jest lepszy dostęp do kolei. Mieszkańcy zyskali przystanek w dogodniejszej lokalizacji. Podróżni od ubiegłego roku korzystają już z pierwszego peronu. W budowie jest drugi peron. Montaż wiat, ławek i tablic informacyjnych oraz oznakowania zapewni komfort obsługi pasażerów. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, dostęp do pociągów ułatwią pochylnie oraz system ścieżek dotykowych - mówi Dorota Szalacha, rzeczniczka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zwiększenie dostępności i zapewnienie lepszych podróży z Małopolski na Podbeskidzie, to cel inwestycji PLK na linii Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała (nr 117).
W II połowie bieżącego roku, po zakończeniu wszystkich prac planowane są krótsze o kilkanaście minut podróże z Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorona do Wadowic i Andrychowa. Na odcinku Wadowice – Andrychów zwiększy się prędkość pociągów z 40 do 80 km/h - dodaje rzeczniczka PKP.
Kto się cieszy?
Dyskusja: