Ważna informacja dla konsumentów. Słynne wódki Żubrówka, czy Soplica nie są rosyjskie.
W związku z sytuacją wojenną na Ukrainie i napaścią putinowskiej Rosji w sieci pojawiły się akcje bojkotu niektórych produktów konsumenckich. Chodzi o te produkty, które produkowane są w Rosji lub marki, których właścicielem są rosyjskie firmy.
Taki bojkot zwrócił się przeciwko produktom alkoholowym, które rzeczywiście jeszcze kilka lat temu należały do kapitału rosyjskiego. Chodzi między innymi właśnie o Żubrówkę, Soplicę, czy wódkę Absolwent, które w latach 2013 - 2018 należały do spółki, w której udziały miał rosyjski kapitał.
Potem marki przejęła amerykańska firma, która ostatnio odsprzedała je wadowickiemu potentatowi spożywczemu spółce Maspex.
Kultowe polskie marki Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols oraz spółka CEDC dołączyły do Grupy Maspex. Transakcja została sfinalizowana - poinformowała w sobotę na Twitterze wiceprezes wadowickiej spółki Dorota Liszka.
Grupa Maspex sfinalizowała przejęcie CEDC International Sp. z o.o. oraz jej spółki zależnej B2B Wine & Spirits sp. z.o.o.
W związku z powyższym do oferty polskiej spółki dołączyły wiodące marki rynku wódki – Żubrówka (legendarna polska marka z blisko 500-letnią tradycją, wolumenowy nr. 3 na globalnym rynku wódki, obecna na 86 rynkach), Soplica (światowy nr. 8), Absolwent i Bols. Maspex stał się również dystrybutorem m.in. win Carlo Rossi, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant's, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin.
Produkcja alkoholowego asortymentu grupy będzie prowadzona w zakładach produkcyjnych w Obornikach i Białymstoku. Na bazie firmy CEDC, Maspex zbuduje kolejny mocny obszar swojej działalności.
W ramach struktury organizacyjnej grupy powstanie kolejna jednostka biznesowa – Business Unit Spirits, który zachowa swoją niezależność biznesową i będzie skupiał wszystkie funkcje niezbędne do prowadzenia przez niego działalności, w tym handlowe, marketingowe oraz produkcyjne. Budowa nowego biznesu odbędzie się w oparciu o kompetencje pracowników tej spółki, nowoczesne zaplecze produkcyjne i wyjątkowe marki.
Dyskusja: