W czwartek (26.08), w związku z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej i Obwodnicy w Skawinie oraz ul. Skotnickiej w Krakowie, o godz. 10.00 zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu.
Wystąpią lokalne utrudnienia związane z czasowymi zwężeniami. Lokalne utrudnienia mogą wynikać z powodu wjazdu sprzętu budowlanego na jezdnie i przejazd na inne miejsce pracy. Zostanie utrzymany dwukierunkowy na ulicach - poinformowała Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie.
Prace prowadzone będą poza jezdniami i związane są z robotami przekładaniem kolidującej z inwestycją infrastruktury.
Przypomnijmy. Istniejące skrzyżowanie drogi krajowej nr 44 z ulicami Krakowską w Skawinie i Skotnicką w Krakowie przebuduje firma EUROVIA POLSKA, za prawie 9 mln 428 tys. zł.
Budowa zgodnie z podpisana umową potrwa 9 miesięcy, przy czym 3 miesięczny okres zimowy nie będzie wliczany do czasu przeznaczonego na realizację inwestycji.
W ramach inwestycji przewidziana jest przebudowa istniejącego skrzyżowania obwodnicy Skawiny z ulicami Krakowską i Skotnicką na rondo turbinowe. Przebudowana zostanie też droga gminna nr 603511K (ul. Wapowskiego). Natomiast wybudowane zostaną: droga gminna nr 600947K, ciągi dla pieszych i pieszo-rowerowe, zjazdy indywidualne, trzy zatoki oraz przystanki komunikacji autobusowej. Rozbudowane i wybudowane będą sieci: gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, wodociągowa, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej. Powstanie też kanał technologiczny i oświetlenie uliczne.
Istniejące skrzyżowanie zlokalizowane jest przy granicy Krakowa i Skawiny. Krzyżują się tu obwodnica Skawiny w ciągu DK44, ulice Krakowska w Skawinie oraz Skotnicka w Krakowie, czyli główne trasy komunikacyjne dla ruchu lokalnego oraz tranzytowego w kierunku Oświęcimia. Ulica Skotnicka dodatkowo prowadzi ruch do autostradowego węzła A4 Kraków Skawina. W czasie szczytów komunikacyjnych natężenie ruchu wynosi tutaj ponad 3 tys. pojazdów na godzinę. By usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo, niezbędna jest przebudowa skrzyżowania na rondo turbinowe dwupasowe.
Dyskusja: