Od 16 listopada usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i nowy model obsługi podatników jest już dostępny w całym kraju. Załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie możliwe po jej wcześniejszym umówieniu. Zwiększy to bezpieczeństwo podatników i komfort przy załatwianiu spraw - mówią w wadowickiej skarbówce.
„Nowa usługa, dzięki której nasz klient zarezerwuje spotkanie w urzędzie skarbowym, zaczyna działać w całym kraju. Dzięki usłudze i nowemu modelowi obsługi w urzędach skarbowych zapewnimy naszym klientom nie tylko większy komfort załatwiania spraw, ale też podniesiemy bezpieczeństwo wszystkich: podatników i naszych pracowników – mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.
Jak dodaje fiskus wiele spraw można załatwiać online.
Jeśli jednak jest konieczna wizyta w urzędzie, umawiajmy się na nią z wyprzedzeniem, korzystając z nowej usługi lub telefonicznie – dodaje szef KAS.
Nowy model obsługi uruchomiono pilotażowo latem tego roku w województwach podlaskim i wielkopolskim.
Usługa została dobrze przyjęta przez podatników i już w październiku została wprowadzona w 5 kolejnych regionach, a od 16 listopada - jest dostępna w całym kraju - dowiadujemy się w skarbówce.
W województwie małopolskim podatnicy mają dostęp do formularza online, za pomocą którego mogą umówić wizytę na terminy. Wizytę można umówić: przez internet – korzystając z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego lub telefonicznie – numery telefonów podane są na stronie www urzędu skarbowego w Wadowicach.
Ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i pracowników urzędów - informują pracownicy urzędu skarbowego.
Dyskusja: