Akcją crowdfundingowa wystartowała w marcu w środku pandemii koronawirusa. Właściciel spółki Adam Kubarski zdecydował się na społecznościową akcję rozwoju firmy. Ma do zaoferowania akcje spółki warte milion złotych.
W ciągu miesiąca udało im się już zebrać ponad 300 tysięcy złotych. Cena jednostki to 9 złotych. Każdy z was może stać się akcjonariuszem wadowickiej spółki, która od kilku lat dynamicznie się rozwija.
Akardo SA to firma powstała w 2013 roku w Wadowicach. Jej kołem zamachowym jest sklep internetowy, oferujący obuwie tworzone wyłącznie metodą rzemieślniczą.
Obecnie firma współpracuje na stałe z siedmioma zakładami szewskimi z okolic Wadowic. Portfolio kilkunastu par butów w małym sklepie internetowym rozwinęła do prawie 600 modeli obuwia dla kobiet i mężczyzn, dostępnych w sprzedaży na akardo.pl.
Nasz biznes od początku rozwijał się dzięki społeczności lojalnych klientów, która stale rośnie. Trzy lata temu duży wzrost zainteresowania osiągnęliśmy dzięki publikacji o naszej firmie. Na bieżąco wspierają nas influencerzy. Teraz chcemy stworzyć jeszcze silniejsze więzi z dotychczasowymi i nowymi klientami. Mam przekonanie, że zbiórka crowdfundingowa, obok zastrzyku gotówki, którą przeznaczymy w dużej mierze na kapitał obrotowy, przysporzy nam dalszego rozgłosu, a przede wszystkim zbuduje grono inwestorów, którzy są najlepszymi ambasadorami marki — mówi Adam Kubarski dla Pulsu Biznesu.
Inwestorzy mogą objąć 10 proc. udziałów w podwyższonym kapitale. Obecnie głównym akcjonariuszem jest prezes spółki. Z pozyskanej kwoty 700 tys. zł zostanie przeznaczone na kapitał obrotowy i przestrzeń magazynową, 200 tys. zł na nową markę premium, 50 tys. zł na rozwój działu dziecięcego i kolejne 50 tys. zł. na rozbudowę działu projektowego.
Od początku działalności spółka przyjęła zamówienia na ponad 60 tys. par butów, co przyniosło 10 mln zł przychodów. W latach 2015-19 średnioroczny wzrost liczby zamówień wynosił 45 proc., a wartość zwiększała się przeciętnie o ponad 60 proc. W ubiegłym roku wartość przyjętych zamówień przekroczyła 3,4 mln zł, a zysk brutto wyniósł 192 tys. zł
Dalszego wzrostu wartości zakupów, a w rezultacie przychodów i zysków upatrujemy w budowaniu lojalności klientów, rozszerzeniu oferty o buty dla dzieci, stworzeniu nowej męskiej marki premium i eksporcie. Obecnie trudno jest szacować wpływ epidemii koronawirusa na internetowy handel obuwiem, jednak w dłuższej perspektywie, tj. do 2023 r. oczekujemy, że roczna wartość złożonych zamówień wyniesie 17 mln zł, a zysk brutto firmy przekroczy 1,6 mln zł — mówi Adam Kubarski.
:: Chcesz stać się akcjonariuszem wadowickiej spółki? Tutaj więcej informacji.
Ruszyła emisja akcji #akardoOpublikowany przez AKARDO.pl Piątek, 13 marca 2020
Dyskusja: