SKOMIELNA-BIAŁA - Próbne obciążenia największej estakady na budowanej S7 Lubień-Rabka Zdrój rozpoczęły się we wtorek (11.06). Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad są to obciążenia statyczne.
W środę (12.06) wykonywane będą obciążenia dynamiczne sprawdzające czy obiekty mają odpowiednie parametry. Na most wpuszczeni zostaną między innymi dziennikarze.
Estakada w Skomielnej białej ma długość 1 km i 49 m wysokości nad terenem w najwyższym miejscu. Są to dwa równoległe obiekty po dwa pasy ruchu.
Po co wykonywane są próbne obciążenia?
Próbne obciążenia pozwalają przebadać sztywność konstrukcji na podstawie pomiarów ugięć ustroju nośnego, a także stabilność podpór na podstawie pomiarów wielkości ich osiadań - informuje Iwona Mikrut z GDDKiA.
Do obciążania obiektu używane są samochody ciężarowe czteroosiowe o masie każdego ok. 32 t. w liczbie 8 szt.
W celu sprawdzenia zachowania konstrukcji samochody ciężarowe ustawia się ściśle określonych miejscach w taki sposób, aby wygenerować maksymalne siły pozwalające sprawdzić zachowanie obiektu.
Trasa S7 ma połączyć północ z południem kraju. Jadąc S7 z Warszawy do Krakowa można już ominąć Radom. To tutaj kierowcy tracili mnóstwo czasu. W 2018 roku oddany został do użytkowania odcinek trasy S7 między Gdańskiem i Elblągiem. Ostrożne założenia mówią jednak, że dopiero około roku 2025 będzie wybudowana w całości. Będzie to najdłuższa droga ekspresowa w Polsce. Inwestycja jest szczególnie ważna ze względu na zachowanie międzynarodowego tranzytu.
Co ciekawe "7" stanowić ma północno - wschodnią obwodnicę Krakowa i to na północy mijać się ma z inną, ważną dla naszego regionu trasą szybkiego ruchu. Chodzi o S52, zwaną Beskidzką Drogą Integracyjną.
Fot. GDDKiA
Dyskusja: