ZATOR - Między Aleją 1 Maja, a ulicą Władysława Grabskiego tuż przy nowy rondzie powstaje budynek, w którym już za niedługo ma pojawić się kolejna restauracja McDonald's. W ten sposób Zator po raz kolejny uprzedził takie lokalizacje jak Andrychów, czy Wadowice.
Restauracja powstaje przy ruchliwej drodze krajowej nr 44, jednocześnie w pobliżu strefy aktywności gospodarczej, a co ma chyba większe znaczenie w sąsiedztwie największego paku rozrywki w Polsce Energylandii.
Choć biuro prasowe McDonald's w Warszawie nie znalazło w piątek (31.05) czasu na odpowiedź na nasze pytania, to dowiadujemy się nieoficjalnie, że restauracja ma ruszyć jeszcze w tym roku, późnym latem lub wczesną jesienią.
Sieć amerykańskich restauracji istnieje w Polsce od 27 lat. W tej chwili ma 425 lokali w różnych typach lokalizacji. Marka jest mocno osadzona w krajobrazie społecznym i ekonomicznym naszego kraju.
Są to z reguły trafione inwestycje, co jest związane nie tylko z wyborem najlepszych miejsc, ale też z faktem, że w blisko 90 proc. prowadzą je niezależni operatorzy. W swoim modelu franczyzy McDonald's stawia na przedsiębiorców, którzy umieją w pełni wykorzystać potencjał systemu i marki.
Potencjał rozwojowy szeroko pojętego rynku gastronomicznego w Polsce jest wciąż ogromny. Wystarczy spojrzeć na statystyki. Z dostępnych danych Eurostatu wynika, że obecnie statystyczny Polak przeznacza na konsumpcję w restauracjach i hotelach mniej niż 4 proc. domowego budżetu. To jeden z najniższych wskaźników w całej Europie. W niektórych krajach ten współczynnik wynosi nawet kilkanaście procent. Wraz z bogaceniem się naszego społeczeństwa te wydatki na pewno pójdą w górę. Chcemy być na to gotowi. Za trzy lata, w 2022 roku, będziemy obchodzili 30-lecie obecności McDonald's w Polsce. Naszym celem jest uczczenie tej rocznicy otwarciem restauracji nr 500. Zważywszy na fakt, że już od wielu lat otwieramy ponad 20 nowych lokali rocznie, jest to jak najbardziej realne. Patrząc długofalowo, widzimy potencjał na ponad 700 lokalizacji w Polsce - zapowiedział kilka dni temu w reatailnet.pl Artur Bieńkowski, business development w McDonald's Polska.
Dyskusja: