W tej sprawie interpelację do władz Małopolski złożył radny sejmiku Rafał Stuglik. Jak zauważył, w obecnej edycji rozkładu jazdy postój został zlikwidowany. Łącznica wraz z przystankiem oraz. tzw. obiektami inżynieryjnymi (mostem na Stryszawce) zbudowane zostały kosztem 60 mln. zł.
Obiekty te miały służyć nie tylko mieszkańcom miasta powiatowego, jakim jest Sucha Beskidzka, ale również licznym turystom odwiedzającym region podbabiogórski, a także pacjentom pobliskiego znanego w całej Małopolsce szpitala i osobom, które je odwiedzają - przypomniał radny wojewódzki Rafał Stuglik.
Jak dodał, wszystkie pociągi PKP Intercity kategorii IC i TLK zatrzymują się w Suchej Beskidzkiej z wyjątkiem Express InterCity relacji Warszawa Wschodnia - Zakopane.
Łukasz Smółka, wicemarszałek małopolski, wyjaśnia decyzję o wycofaniu postoju podjęło biuro bezpieczeństwa przewoźnika w związku z długością składu pociągu przekraczającą długość peronu.
Procedury PKP Intercity dopuszczają możliwość obsługi stacji o krótszych peronach niż wynosi długość składu, pod warunkiem informowania podróżnych przez drużyny konduktorskie o konieczności przejścia do innych wagonów. Jednakże w przypadku przystanku w Suchej Beskidzkiej Zamek biuro bezpieczeństwa przewoźnika uznało, że jego lokalizacja jest zbyt niebezpieczna nawet po zastosowaniu tej procedury ze względu na wysoki nasyp i most na Stryszawce w bliskim sąsiedztwie przystanku - poinformował przedstawiciel władz Małopolski.
Dyskusja: