Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie negatywnie zaopiniowało planowana przez burmistrza Mateusza Klinowskiego inwestycję budowy i przebudowy drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych na terenie miasta Wadowice. Chodzi o słynną drogę "za Maspeksem", którą dla miasta w wyniku przetargu projektuje spółka Strabag. Wartość kontraktu wynosi 7,8 mln zł.
Okazuje się, że inwestycję miasto pod rządami Klinowskiego planowało z pominięciem oczywistych faktów, a w szczególności... WAŁU.
Przewidziany do przebudowy, istniejący odcinek drogi pomiędzy ulicą Chopina ul Legionów, przebiega po koronie wału, który jest budowla hydrotechniczną i nie był projektowany na przenoszenie obciążeń wynikających ze wzmożonego ruchu pojazdów, a w szczególności pojazdów o dużej masie (samochody ciężarowe m, autobusy) - czytamy wiążącej dla miasta negatywnej opinii Państwowego Gospodarstwa Wody Polskie.
Negatywna opinia wpłynęła do Urzędu Miejska przed drugą turą wyborów 29 października, ale dopiero teraz burmistrz Klinowski zdecydował się ją ujawnić.
Na Facebooku odchodzący ze stanowiska włodarz miasta obwinia oczywiście za tę sytuację partię rządzącą... Prawo i Sprawiedliwość, co brzmi dziś już niepoważnie. Ujawnione przez niego pismo wskazuje bowiem na poważne wady merytoryczne zaplanowanej inwestycji.
Natomiast trasa nowoprojektowej drogi została poprowadzona całkowicie z pominięciem faktu istnienia wału przeciwpowodziowego i nie uwzględnia jakichkolwiek robót zabezpieczających lub wzmacniających konstrukcję wału. Dlatego też planowana inwestycja w zakresie objętym wniosek tj. ingerująca znacząco w konstrukcję wału przeciwpowodziowego, może stanowić realne zagrożenie nie tylko dla samej budowli, ale także dla przyległych terenów przemysłowych o wysokich stopniu zagospodarowana, a tym samym bezpieczeństwa publicznej - przekazał Tomasz Sądag PGW Wody Polskie.
Co to oznacza dla miasta?
Niechybioną inwestycją będą musiały zająć się nowe władze. Jako że opinia PGW Wody Polskie jest wiążąca, to jej wykonanie jest w praktyce niemożliwe. Tyle tylko, że gmina podpisała kontrakt ze spółką Strabag na 7,8 mln złotych i za nietrafione planowanie gmina może ponieść konsekwencje finansowe.
Przypomnijmy. Inwestycja obejmuje przebudowę drogi gminnej na długości około 750 metrów i budowę drogi gminnej o długości około 400 metrów. Planowano również przebudowę skrzyżowania na takie z ruchem okrężnym (rondo. Zamówiono nowe zjazdy z drogi oraz wybudowanie zatok postojowych dla samochodów ciężarowych. W ramach inwestycji gmina zakładała przebudowę istniejących dróg wewnętrznych, wykonanie małej architektury, ścieżek rowerowych i przebudowę odwodnienia oraz wystawienie oświetlenia.
Dyskusja: