STAŻYSTKI Z WADOWIC W LONDYŃSKICH HOTELACH
Jak informuje szkoła, pobyt zagraniczny był dla nich przede wszystkim okazją do pracy, a w czasie wolnym poznawały też atrakcje turystycznych Londynu. Uczennice odbywały staż w 10 różnych placówkach hotelarskich, w których gośćmi byli turyści z całego świata.
Poznawanie angielskich zasad obowiązujących w hotelach było interesującym doświadczeniem, a porównanie ich z polskimi normami okazało się bardzo ciekawe - informuje nas szkoła.
Opiekunowie praktyk oceniają, że stażystki sprawnie komunikowały się w języku angielskim. Rozmowy dotyczyły zarówno sfery życia codziennego, jak również zawodowego.
Dzięki dobrej znajomości języka dziewczyny radziły sobie w różnych sytuacjach. Ponadto miały możliwość poznania życia Brytyjczyków mieszkając w "host families".
Jedyne, czego nie doświadczyły to typowa, deszczowa angielska pogoda. Cały miesiąc świeciło słońce!
BARDZO CHCĄ TAM WRÓCIĆ
Z przeprowadzonego monitoringu wynika, że umiejętności zawodowe i językowe naszych uczennic są bardzo dobrze oceniane przez pracodawców. Potrafią sprawnie wykonywać zlecone im zadania, są zaangażowane w pracę, a często zaskakują swoją kreatywnością. Nawiązują dobre relacje ze współpracownikami i umieją pracować w zespole. Kilka stażystek otrzymało zaproszenia do pracy w londyńskich hotelach - informują Alicja Michniak i Anna Bliźniak z ZS nr 3, opiekunki stażu.
Ponadto dziewczęta miały okazję zwiedzić londyńskie muzea, galerie i zetknąć się z brytyjskimi realiami m.in. specyficzną londyńską komunikacją, oznaczeniem przystanków autobusowych, lewostronnym ruchem ulicznym i potrzebą szybkiego przemieszczania się podczas "rush hour".
Londyn ma swoisty, niepowtarzalny urok i wszystkie uczennice jednym głosem mówią, że chciałyby tam wrócić.
Zagraniczny wyjazd uczennic szkoła z Wadowic realizowała z projektu „Staży i praktyk zagranicznych dla osób kształcących się i szkolących się zawodowo" finansowany przez Unię Europejską ze środków EFS, PO KL, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie, podziałanie 3.4.2 Upowszechnianie uczenia się przez całe życie.
{gallery}Londyn{/gallery}
Dyskusja: