wadowice 24.pl

Rozmiar tekstu
  • Powiększ czcionkę
  • Przywróć standardową
  • Pomniejsz czcionkę
Start Wydarzenia Kościół "Wartości rozszarpano na kawałki"

"Wartości rozszarpano na kawałki"

Email Drukuj
Kiedyś były pochody pierwszomajowe, teraz są pielgrzymki do św. Józefa. Klasztor karmelitów "na Górce" od sześciu lat jest miejscem spotkać związkowców "Solidarności". To tu dziś padają ważne słowa.



Highslide JS Highslide JS Highslide JS
Highslide JS "Dziś walka o pracę zniszczyła społeczny wymiar pracy, społeczny wymiar związku zawodowego" - mówił podczas homilii w kościele św. Józefa ojców karmelitów ks. Władysław Palmowski, proboszcz z Morawicy.

Kapłan był gościem Pielgrzymki Ludzi Pracy i Osób Poszukujących Pracy, organizowanej od sześciu lat przez wadowicką "Solidarność". Blisko trzysta osób zjechało do Wadowic na to spotkanie. Oprócz związkowców również osoby sprzyjające im oraz od lat z Solidarnością związane.

Na pielgrzymkę do Wadowic przyjechał też Wojciech Grzeszek, szef małopolskiej Solidarności oraz posłanka Beata Szydło, szefowa PiS w naszym okręgu wyborczym. Wszyscy słuchali w kościele karmelitów długiego i emocjonalnego kazania ks. Władysława Palmowskiego.

Dla małopolskiej Solidarności ks. Palmowski to postać legendarna. Po 13 grudnia 1981 organizator i koordynator samopomocy społecznej, pomocy strajkującym i ich rodzinom w Hucie im. Lenina. W stanie wojennym pomagał rodzinom internowanych związkowców, za co był później prześladowy i stale inwigilowany przez Służbę Bezpieczeństwa.

>> Posłuchaj: Homilia ks. Władysława Palmowskiego (fragmenty)


W Wadowicach związkowcy uhonorowali go po królewsku i przyznali mu najwyższe odznaczenie weteranów ruchu Solidarność - Krzyż "Semper Fidelis". Takie samo odznaczenie otrzymał od NSZZ "Solidarność" Zdzisław Szczur, szef wadowickich struktur związkowych, więzień polityczny w czasie stanu wojennego.

W swoim kazaniu ksiądz Palmowski nie ukrywał swojego przywiązania do dawnego etosu Solidarności, mówił do związkowców szczerze, niejednokrotnie szczerze aż do bólu. "Oto ci, którzy wspólnie walczyli, by być razem w transformacji, nagle się podzielili. Każdy chciał być ważny" - mówił ksiądz Palmowski.

Highslide JS "Stoicie pod sztandarami Solidarności, sztadarami wartości, nie blichtru, ale okazuje się, że te wartości rozszarpano na kawałki, bo ktoś chciał coś ugrać" - dodał kapłan. Pytał związkowców w homilii, dlaczego dziś młodzi ludzie nie czują tożsamości ze związkami zawodowymi, które rzetelnie im coś obiecują. "Zamiast tego młodzi szukają tylko tam, gdzie jest populistyczne gadanie" - mówił ks. Palmowski.

Kapłan proponował związkowcom, by nie bali się dziś milczeć tak jak 30-lat temu, by nie bali się bronić prawdy, swoich kolegów zwalnianych z pracy i tych, którzy pracy nie mają lub jej szukają. "Dziś potrzeba, byśmy chcieli przy tej transformacji ostatnich dni umieć mówić mocno o wartościach Solidarności. Umieć zapraszać, umieć jednoczyć, docierać do innych" - radził związkowcom ks. Palmowski.

W sobotę (1.05) spotkanie pielgrzymki NSZZ "Solidarność" zakończył poczęstunek w murach klasztoru. Związkowcy wysłuchali też koncertu grupy Attacca z Wadowic oraz Pawła Orkisza z zespołem.

Marcin Płaszczyca
NAPISZ DO NAS: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Komentarze (37)add
dajcie sobie już siana robotnik komentuje +3
Zawłaszczenie Święta 1-go maja przez kościół to grube nadużycie i krok antyrobotniczy,a Solidarność to przykościelna oraz prawicowa przbudówka,jak za komuny OPZZ,które mają trzymać owieczki i barany za gardło.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
07 - 06 - 2010
droga roważnia dzikiej demokracji st.ogniowy komentuje +2
Zdzichu odpisz czy ty to czytasz masz komputera nauczył cie ten co mature ci załatwił bo co te ludziska pisza ? i mecza sie ?na walcu nie było klawiatury ani monitora?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
26 - 05 - 2010
do abc strażak z osp komentuje -9
Ci,których wymieniłeś to porządni ludzie a co do tych z "S" to bym się spierał.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 05 - 2010
@bicz boży ztwojej teorii wychodzi na to, że tylko w ZOMO i SB nie było obijboków. abc komentuje +11
Reszta ludzi to nieroby? Tylko kto tych obijboków w ZOMO,SB i PZPR utrzymywał.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 05 - 2010
do weteran zainteresowany komentuje +14
Z tego co wiem to zakład zdziska sprzedał skarb państwa czyli platforma,

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 05 - 2010
też strażak strażak z osp komentuje +3
bo ty jesteś chyba z osp Chocznia.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 05 - 2010
etos bicz boży komentuje -6
Niewiem dlaczego tak było,ale każdy obijbok jakiego znałem,był członkiem solidarności.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 05 - 2010
Nie huśtajcie Polską. Zostawcie Solidarność w spokoju NIE PCHAJCIE JEJ W OBJĘCIA PIS !!! Karamba komentuje +10
Panie Śniadku - posłuchaj "Alika nie kota" i zostaw Solidarność w spokoju, nie wpychaj jej do PIS-u, bo za rok przestanie być Solidarnością, a stanie się tzw. PIS-bis. :P

PS.
Uwielbiam ten kawałek U2 - ale zespół ten poparł wtedy DAWNĄ SOLIDARNOŚĆ i jej postulaty, a nie tą przybudówkę PIS, którą reprezentuje teraz Mr. Śniadek.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 05 - 2010
Nie huśtajcie Polską. Zostawcie Solidarność w spokoju :) Alik nie kot komentuje -8
Dla niedowiarków:


Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 05 - 2010
Do: zainteresowany / Do: związkowiec z Karamba komentuje -2
@ zainteresowany:
-jak już kopiujesz w całości CUDZE teksty, to może byś podał ich autora, a nie wklejał jako SWOJE, bez podania źródła:
http://swkatowice.mojeforum.net/temat-vt1905.html

@związkowiec z "Solidarności":
-dlaczego zarzucasz mi, że chciałbym żeby Solidarność szła w kierunku platformy???
Ja tylko uważam, że pchanie jej przez Śniadka w objęcia PIS, to gwóźdź do trumny tego związku.

Możesz się złościć i tupać nóżkami, ale nie z mienisz faktu, że NIE MA PRAWICOWYCH związków zawodowych i nigdy takich nie będzie, bo wszystkie postulaty związkowe są z założenia i samej swej istoty ZAWSZE będą LEWICOWE.
Pora by "nawiedzeni" przywódcy związkowi przestali wciskać ludziom ciemnotę i po prostu się do tego przyznali.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 05 - 2010
SEMPER FIDELIS idei Solidarności @ komentuje +1
A ja uważam, że Zdzisław Szczur jest całym swoim życiem SEMPER FIDELIS idei Solidarności! O wolność słowa właśnie walczyła SOLIDARNOŚĆ, kto to mógł przewidzieć, że odwaga anonimowych internautów tak potanieje….
Uważam też, że nie jest dobrze jeśli pan przewodniczący Śniadek angażuje się politycznie to w perspektywie czasu zaszkodzi SOLIDARNOŚCI....

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 05 - 2010
martwi działacze-karirowicze weteran komentuje -4
ten z orderem pod wąsem to jakiś rusek z medalami- wiezień polityczny taki wypasiony karierowicz kpiny robicie z wiezionych czy co , zakład mu sie rozlatyje i inne tez a on to ma w d....szy ., produkuje bezrobocie w Wadowicach////////////

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
03 - 05 - 2010
do biednego strażaka z osp strażak też z osp komentuje +3
Gdyby nie solidarność to do pożaru byś dalej jeździł starem 25 i w gumowcach.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
03 - 05 - 2010
Dla karamba związkowiec z "Solidarności" komentuje +1
a chciałbyś żeby poszła w objęcia platformy, która niestety na siłę wszysto sprzedaje i nikogo się nie pyta.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
03 - 05 - 2010
... strażak z OSP komentuje +0
Podziękujmy solidarności że zmienili oblicze ziemi,tej ziemi-w kupę ludzkiej biedy.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
03 - 05 - 2010
Gratuluję Fryderyk komentuje +2
A ja szczerze gratuluję księdzu Palmowskiemu. I odznaczenia i wspaniałego życiorysu i kazania. Także gratuluję panu Zdzisławowi Szczurowi. Według nie zrobił Pan w swoim życiu kupę dobrej roboty. W ogole fajnie, ze takie spotkania odbywają się w Wadowicach. Szkoda, ze posłowie jakoś to lewają poza jedną posłanką Beatą Szydło, która uratowała honor sejmu, chyba nikogo ważnego z polityków regionu nie było.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
03 - 05 - 2010
do Karamba zainteresowany komentuje +6
Krzyż "SEMPER FIDELIS"

Solidarność Polskich Kombatantów zrzesza w swoich szeregach uczestników walk o utrzymanie polskości, wolności i niepodległości ojczyzny, oraz prześladowanych i uwięzionych za swoją patriotyczną postawę, którzy ofiarną służbą i osobistym poświęceniem torowali drogę do wolnej Polski.


Cytat:
* Kapituła Krzyża "SEMPER FIDELIS" (ZAWSZE WIERNI), została założona w sierpniu 1981r w Gdańsku.
W skład Kapituły wchodzą przedstawiciele wszystkich organizacji Polski Podziemnej, którzy nie mogli się pogodzić z polityką ŚZŻAK, którzy w konformistyczny sposób godzili się na dyktat Urzędu ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych w Warszawie.

Inicjatorem powołania Kapituły Krzyża "SEMPER FIDELIS" był gen. Boruta - Spiechowicz Mieczysław ur. 1894-1985r. polski wojskowy, w latach 1914-1918 w Legionach Polskich. Po uzyskaniu przez Polskę niepodległości, w roku 1918, wstąpił do Wojska Polskiego.
Inicjator powołania Polskich "ŻYWYCH TORPED", gdzie na ochotnika zgłosił się mój ojciec Stanisław i brat Józef, wbrew nazwie były to jednostki elitarne, przeznaczone do zadań specjalnych, mało się o tym fakcie mówi i pisze. Został dowódcą grup operacyjnych BIELSKO i BORUTA, we wrześniu 1939r.
W sierpniu 1941r został mianowany dowódcą 5 Dywizji w armii generała Wł. Andersa. W latach 1942-1945 w Polskich Siłach Zbrojnych na
Zachodzie, nie zgodził się na internowanie przez aliantów.

Po wojnie powrócił do kraju. W roku 1946 przeniesiony w stan spoczynku. Wybitny patriota, w stanie wojennym, założył Związek "SOLIDARNOŚCI" Polskich Kombatantów, ściśle współpracował z "SW", pomagał nam nawiązywać kontakty z Rządem Londyńskim gdy Prezydentem był hr. E. Raczyński.
Jego marzeniem było abyśmy przejęli ideały II Rzeczpospolitej, skupiał młodzież, chciał abyśmy przejęli patronat nad KAPITUŁĄ.
W stanie wojennym chciał nadać Kornelowi Morawieckiemu Order VIRTUTI MILITARI, niestety napotykał na opór środowiska

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
03 - 05 - 2010
do wadowiczanin z oddali wadowiczan z bliska komentuje +4
aleś sobie beknął jak to się liczy najbardziej wczłowieku to gratuluje

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
03 - 05 - 2010
Delegalizacja zwiazków zawodowych dziadunio komentuje -6
Powinno sie natychmiast zdelegalizowac zwiazki zawodowe, rozpedzic w diabły całe to pasozytnicze towarzystwo a potem od nowa napisac ustawe o zwiazkach zawodowych, ale juz bez ochrony dla tłustych tyłków zwiazkowych działaczy.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
03 - 05 - 2010
Z satysfakcją stwierdzam że Zdzichu Szczur z którym chodziłem do podstawówki wadowiczanin z oddali komentuje +8
nic sie nie zmienił, a nie widziałem go ze 40 lat.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
03 - 05 - 2010
Dawna Solidarność służyła Wałęsie do obalenia komunizmu. abc komentuje +1
Nie miała nic wspólnego z obroną praw pracowniczych,chyba, że działaczy opozycyjnych.Wywalczył tzw. wałęsowską podwyżkę po 5 tys.zł która zamieniła sklepy w półki z octem.Robotnikom żyło się dobrze od rewaloryzacji do rewaloryzacji.Ale głównym celem ówczesnych działaczy i doradców Solidarności to było obalenie komunizmu.Od 1989 roku Wałęsa zapomniał skąd wyszedł, otoczył się różnej maści przydupasów związanych głównie z inteligencją wywodzącą się z opozycji lat 68 i byłymi komunistami usuniętymi przez Gomułkę,działaczami komunistycznymi pochodzenia żydowskiego z lat 50-tych(J.Kuroń,chociaż ten to był właśnie prawdziwym obrońcą robotników i jak widział co zaczyna się dziać w Polsce po roku 1995 to wycofał się z polityki).Solidarność wtedy zaczęła być wykorzystywana do walki politycznej w różnym stopniu,ale głównie przeciwko neoliberałom,czyli jakby nie patrzeć to w jakimś stopniu chroniła tych na dole czyli siłe najemną.Skutek działań raczej mizerny bo jak wiadomo liberałowie rozpieprzyli już tak połowę Polskich zakładów.Co najwyżej udało się związkowi wynegocjować odprawy i to w tych większych firmach bo rządzący bali się zadymy.Solidarność potrzebna jest też PO bo przynajmniej mogą z kimś rozmawiać w razie jakiejs zadymy,która się może zacząć i w Polsce.Będzie to można kontrolować w jakiś sposób.A tak jak to jest w Grecji to trudno to rozbić bo tam wybuch jest spontaniczny.A przy obecnej sytuacji gospodarczej Polski wszystko jest możliwe ,przecież gospodarka i stopa życia w Polsce jest daleka od tej w Grecji.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
Krzyż "Semper Fidelis" - czy to medal od FIDELA CASTRO??? ;-) Karamba komentuje +7
Nie, to odznaczenie PRYWATNE nadawane przez Kapitułę Krzyża "SEMPER FIDELIS" (z łac. oznacza: ZAWSZE WIERNI).

Za komuny odznaczenie to miało WIELKĄ wartość.
Obecnie NIESTETY różnie to wygląda - chyba że ktoś zna dewizę:

"MIERNY, BIERNY, ALE WIERNY!" :P

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
OBECNA SOLIDARNOŚĆ = PIS Karamba komentuje +11
Dawna "Solidarność" miała WIELKIE zasługi - ale obecna NIE MA ICH WCALE!!!!

Solidarność powinna po 1989 r. POZOSTAĆ DALEJ prawdziwym związkiem zawodowym!
NIESTETY, związki zamiast dbać o pracowników, zaczęły aspirować do rządzenia krajem (jak to się skończyło, widać było po rządach AWS i zapaści gospodarczej kraju).

Obecni kierujący Solidarnością znów idą w politykę i padają w objęcia Jarka z PIS-u.


Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
Kto rozszarpał Mira komentuje +12
A kto rozszarpał te wartości

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
;/ Miecugow komentuje +0
Wypieprzać z wadowic nieroby!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
@Do Normalny komentuje +5
Ty nie rozumiesz nawet sensu wypowiedzi,jaka zawarta jest w komentarzach.Co porównujesz dawną SOLIDARNOŚĆ z obecną,dawnych działaczy z obecnymi pseudo "działaczami ", dawnych ideowców z obecnymi politykierami.Czy Z.Szczur to więzień polityczny w pełnym tego słowa znaczeniu /a może z powodu swojej lekkomyślności i kilku ulotek / ??.Twoje wypowiedzi " ...po której Wy stoicie " coś mi przypominają.Ciebie postrzegam-wypisz,wymaluj, obecny "działacz SOLIDARNOŚCI".Ja szanuję i mam sentyment do dawnej SOLIDARNOŚCI , nie Twojej obecnej.Teraz walczycie o swoje profity,a walka w obronie pracownika jest wam obca-to widać,to czuć.Wasz guru Śniadek wczoraj oficjalnie zaczął politykować udzielając poparcia J.Kaczyńskiemu.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
... obserwator komentuje -1
ten pan z tego obrazka ..(szczur) to był największy nierób który ukrywa się za plecami pani burmistrz wstydził by się przyjmować ten medal wielki operator równiarki który był wiecznie zmęczony wstydzę się za takich ludzi i za solidarnośc


Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
Co ich kształtuje Zakochany w kapitaliźmie i demokracji komentuje +6
Byt kształtuje świadomość trzeba jeszcze dodać do tych dzisiejszych haseł

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
SOLIDARNOŚĆ DO komentuje -6
Oprócz słów przytoczonych tutaj ks. Palmowski mówił bardzo wiele o na temat wartości miłośći i solidarnośći międzyludzkiej, o których tu piszący zapewne nie słyszeli nie mają pojęcia.
Na szczęście to wartośći ponadczasowe które istnieć będą i istnieją w ludziach przede wszystkim i niezaleznie od tych wszystkim złośliwych komentatorów.

Teraz do wszystkich którzy staraja się umniejszyć znaczenie SOLIDARNOŚCI:
Nie trzeba być fanem historii aby wiedzieć że to SOLIDARNOŚĆ i jej ludzie była głównym autorem i bohaterem powstania wolnej Polski i obalenia komunizmu w Europie. Wiedzą o tym Europejczycy. Każdy uczeń o tym wie i tak sądzi, wszystkie sondaże przeprowadzane obojętnie przez jaki ośrodek badawczy na to wskazują, tylko dalej Ci którzy tu piszą, wolą o tym nie pamiętać. Zresztą widać kto tu pisze, gdzie są Ci ludzie, gdzie byli i gdzie pozostaną. Stąd się biorą różne Bolki , Edki itp. Przykro mi, ale racja i prawda są po jednej stronie i nie jest to ta, po której Wy stoicie. Są ludzie, którzy byli prześladowani i i internowani za pewne wartości, o których Wy nie macie zielonego pojecia. Najlepszy dowód to te Wasze komentarze: Co SOLIDARNOŚĆ oferuje itd. A co Wy oferujecie? Co sobą reprezentujecie? Co robicie? Umiecie tylko umniejszać czyjeś zasługi nic nie pokazując w zamian. Wstyd mi za Was. Każdy Polak powinien być dumny z tego, czego dokonała SOLIDARNOŚĆ i na szczęście jest ich wielu. Parę Waszych postów tego nie zmieni.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
Wałęsa w porozumieniu z liberałami partii komunistycznych Polski i ZSSR, abc komentuje +4
wykorzystał ludzi pracy robiąc ich na szaro,podzielił się przy okrągłym stole majątkiem i władzą z komunistami.Władzy nie chcą oddać do dziś,robiąc różne prowokacje i świństewka nowym ludziom, którzy chcą wskoczyć na stołek a z majątkiem wiadomo co się stało i dalej dzieje.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
co obiecują związki młodym ? pająk komentuje +2
poparcie dla Jarka,nierobów z orderami,sianie nienawiści,niekompetentnych urzędników z nadania związków i etc...

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
kpina z historii Obywatel Wadowic komentuje -1
Dla mnie słowo "solidarność" wywołuje mieszane uczucia,z jednej strony szanuje ruch który się narodził w roku 1980,jego rozmach, zaangażowanie tych milionowych mas robotniczych wierzących ze można polepszyć swój byt pracowniczy w tamtym systemie.Ale to i tak nie przesłania tego co nastąpiło po roku 1989,brak jakiejkolwiek reakcji na likwidacje polskiej gospodarki,jej totalne zniszczenie i wyprzedaż obcemu kapitałowi.Niestety i to jest prawda że zrobiono to rękoma ludzi solidarności (przykład rządy za czasów AWS).Jestem więc bardzo zdziwiony dlaczego jeszcze tak wiele osób uczestniczy w takich obchodach i niby w czym znajdować powód do dumy -że jest się członkiem "solidarności".

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
Do "... " "Wartości rozszarpane na kawałki " znudzony tym "towarzystwem" komentuje +11
Nie wymieniłeś cichej bohaterki ! Czyżby już wycofała się z PIS-u , pod namową swego głośnego błazna , cinkciarza spod PEWEX- u ?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
wł. fasci - związek Politolog komentuje +11
Na całym świecie istnieją TYLKO DWA rodzaje związków zawodowych:
1) socjalistyczne (99,9% wszystkich związków zawodowych)
2) korporacyjno-faszystowskie (np. związki włoskie za Mussoliniego, FASZYZM - z wł. fasci, czyli związki, fasces - wiązka rózg).

Sami sobie dopowiedzcie, w której grupie mieszczą się postulaty naszej "S".

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
... young komentuje +6
Postulaty solidarności można streścić w tych kilku słowach: "od każdego według jego zdolności, każdemu według jego pracy". Czy czegoś wam to nie przypomina? Przecież to czysty socjalizm. Popytajcie politologów - każdy wam powie, że Solidarność wcale nie chciała kapitalizmu. Przecież ich główne żądania były czysto socjalistyczne.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
"Wartości rozszarpano na kawałki" ... komentuje +10
czemu nie należy się dziwić, skoro gwarantem ma pozostawać PiS z reprezentacją w powiecie w postaci Kramarczykowej, czy Pietrasa. Tu nie wystarczy składanie kwiatów przez Szydłową, bo ten pusty gest nie zatrze polityki nienawiści, a przede wszystkim sobiepaństwa powiatowych przedstawicieli PiS-u

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
Uuuuu! Co za kontrowersyjne wypowiedzi! :) Egon komentuje +7
"Dziś walka o pracę zniszczyła społeczny wymiar pracy, społeczny wymiar związku zawodowego".

Jak widać proboszcz też już doszedł do tego, że za komuny było lepiej! :P

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 05 - 2010
Artykuł archiwalny. Komentarze zostały zablokowane

busy
 
Bowling Club

Filmy

}} Sonda na czasie

Czy podoba ci się projekt nowej fontanny na rynku?
 

}} Polecamy oferty

 

Kostiumy balowe dla każdego

Karnawał trwa, ale okazji do przebieranek jest więcej. Czeka Cię Bal, przedstawienie, jasełka? Twoje dziecko będzie druhną na ślubie?...

 

Fumis-bumar ogłosił przetarg

Fabryka Urządzeń Mechanicznych i Sprężyn FUMIS-bumar Sp. z o.o. ogłosiła przetarg ofertowy na sprzedaż zbędnych ruchomych składnik...

 

To jest myjnia samochodowa XXI wieku

W Wadowicach powstała pierwsza kontenerowa myjnia samochodowa. Technologia ta umożliwia to , że chemia, która myje auto jest odpowiedni...

 

MEBLES tutaj znajdziesz swoje meble

W firmie MEBLES z Barwałdu Górnego możesz zamówić meble tapicerowane na wymiar. Możesz nawet sam je zaaranżować. Wysoka jakość i ...

}} Komentarze

Przychodnie zdrowia też na sprzedaż
Komuchy rządzą... naszczęście tylko w internecie....
Przez 63 dni oddychamy pyłem
A to mnie ciekawi i to bardzo,np.takie Zakopane maja podobno żródła termalne ciepłej wody,czemu je nie wykorzystują na ogrzewanie mieszkań,tylko kopcą w piecach czym się da !!! Na takie inwe...
Przychodnie zdrowia też na sprzedaż
KARALUCHY W BRODZIE POŻYCZKA NA MARYCHĘ PŁAKAŁ TRZY DNI HITY Z FILMU
Ale zuch! Mors pływa w Skawie
BRAWO DLA MORSA Niezłe ciałko ma ten Mors smiley
Przez 63 dni oddychamy pyłem
nooo a ja sie dziwie co mi sie tak palic nie chce-.-
Rury pękają na trzaskającym mrozie
Pieniadze na fontanne,ktorej juz na wadowickim rynku nie m;,byly, a na wymiane rur juz nie ma.
Przez 63 dni oddychamy pyłem
jak nie było gazu to nikomu nie śmierdziało a teraz to wam bogacze śmierdzi ogrzej dom i żyj za 1000 zł a inni nawet tyle niemają precz z liberałami