wadowice 24.pl

Rozmiar tekstu
  • Powiększ czcionkę
  • Przywróć standardową
  • Pomniejsz czcionkę
Start Polityka Powiat Nie chcą słuchać, zrobią po swojemu

Nie chcą słuchać, zrobią po swojemu

Email Drukuj
Rada Powiatu, większością głosów koalicji rządzącej starosty Teresy Kramarczyk i wicestarosty Zbigniewa Janosza, przegłosowała budowę małego pawilonu dla szpitala w Wadowicach.



Jeszcze raz zamówią projekt  pawilonu dla szpitala
Starosta Teresa Kramarczyk i wicestarosta Zbigniew Janosz, którzy od wielu tygodni forsują rezygnację z rozbudowy powiatowej lecznicy na rzecz wystawienia „małego pawilonu” łóżkowego, odnieśli duży sukces polityczny.

W czwartek (26.08) koalicja rządząca powiatem przy udziale radnych wspierających Teresę Kramarczyk i Zbigniewa Janosza z list PiS, Sprawnego Powiatu i SLD przegłosowała uchwałę o rozpoczęciu projektowania nowego pawilonu szpitalnego według analizy firmy Pharmed Consulting.

Highslide JS Przypomnijmy, że zakłada ona ograniczenie działalności szpitala w Wadowicach, zmniejszenie liczby łóżek i budowę małego trzykondygnacyjnego pawilonu. Rada przyjęła uchwałę o przeznaczeniu 1,1 mln zł na nowy projekt pawilonu.

Zwolennicy takiego rozwiązania argumentują, że powiatu nie stać na budowę pawilonu łóżkowego, który spełniałby standardy unijne, według projektu przygotowanego w zeszłym roku na zamówienie dyrektor lecznicy Krystyny Grzesiek. Za ten projekt starostwo do dziś nie zapłaciło szpitalowi 900 tys. złotych.

Jak zapowiada wicestarosta Zbigniew Janosz przetarg na nowy projekt pawilonu ma zostać ogłoszony najbliższym czasie. Zarząd powiatu podaje, że budowa „małego” pawilonu ma kosztować około 30 mln zł, tymczasem gdyby budować według projektu Krystyny Grzesiek wartość inwestycji wynosiłaby według różnych szacunków do 45 do 100 mln zł.

„Niech zwolennicy tego projektu pokażą, skąd na to wziąć pieniądze, bo do dziś tego nie zrobili. Jeśli będą pieniądze chętnie poprę ich pomysł” – mówił nam Marek Drożdż, radny SLD, który razem z całym swoim klubem poparł rozwiązania zarządu powiatu.

"To wyrzucanie publicznych pieniędzy"

Highslide JS Zdaniem Barbary Huczyńskiej-Bujnickiej (PO) czwartkowa uchwała wcale nie oznacza żadnej budowy.

„To tylko udawanie, że chce się budować. W tej kadencji samorządu, która zbliża się do końca, zarząd powiatu nie będzie już niczego budował. Jedyny istniejący projekt, to ten za który starostwo nie chce zapłacić” – mówi radna.

W czwartek na sesji radny Józef Kozioł, ostrzegał zarząd powiatu, że decyzja ponownego zamawiania projektu budowlanego to wyrzucanie publicznych pieniędzy. „Chcę, żeby członkowie zarządu zdawali sobie sprawę z tego, odpowiedzialność karna za wydawanie publicznych pieniędzy spoczywa na nich jeszcze pięć lat po zakończeniu kadencji” – mówił Józef Kozioł.

Jak dodał w rozmowie z nami, rozważa on możliwość złożenia do Prokuratury Rejonowej zapytanie, czy nie doszło w tym przypadku do niegospodarności. ”Po co wydawać pieniądze na coś, co już jest”- pyta Józef Kozioł. Jego zdaniem wystarczy zapłacić szpitalowi za projekt i go zmodyfikować.

Highslide JS Rozbudowy lecznicy w dotychczasowej wersji bronił też Mirosław Nowak, radny PO, który do niedawna pełnił funkcję wicestarosty. Dziś jest w opozycji do nowej koalicji.

„Tak naprawdę, ile będzie kosztować nas budowa szpitala dowiemy się dopiero po rozstrzygnięciu przetargu na budowę” – mówi Mirosław Nowak.

Jego zdaniem koalicja mówi nieprawdę wykazując, że powiatu nie stać na tę inwestycję i że ma ona kosztować 114 mln zł. Według kosztorysu, który przedstawia Nowak, taka budowa to wydatek około 45 mln zł, czyli tyle ile pierwotnie założono w wieloletnim planie inwestycyjnym i który Rada Powiatu zaakceptowała.

Radni koalicji wyszli z sali, by nie słuchać "obrońców szpitala"
Dyskusji radnych na sesji przysłuchiwali się od początku przedstawiciele Obywatelskiego Komitetu Obrony Szpitala. Mieli jeszczę nadzieję, że większościowa kolaicja starosty zmieni zdanie.

„Przyszliśmy na sesję, aby przekonać radnych, że ograniczenie działalności szpitala i budowa małego pawilonu, to tak naprawdę powolna likwidacja największej placówki zdrowia w powiecie wadowickim. To będzie wielka tragedia dla ponad 150 tysięcy pacjentów w naszym regionie” – mówił nam Bogdan Krupnik, przewodniczący OKOS.

Przedstawiciele służby zdrowia nie zostali dopuszczeni do dyskusji przez przewodniczącego rady Zbigniewa Mieszczaka. Nie dawali jednak za wygraną. Dzięki pomocy radnej Barbary Huczyńskiej-Bujnickiej udało im się dostać do mównicy na sali sesyjnej, gdy Mieszczak ogłosił przerwę. Ale wówczas już mało kto ich słuchał.

Większość radnych wyszła z sali mimo desperackich próśb pracowników szpitala, by ich w końcu wysłuchano. Radni nie chcieli słuchać. „Widać, jakie jest zainteresowanie radnych kwestią budowy” – mówiła do pustych już krzeseł na sali Maria Wądrzyk.

Starosta dochodzi do siebie po operacji
W czwartek (26.08) w sesji Rady Powiatu nie uczestniczyła starosta Teresa Kramarczyk, Nieobecność pani starosty na tak znaczącej sesji zainteresowała  radnych zarówno koalicji, jak i opozycji.

W końcu padło pytanie z sali, dlaczego starosty nie ma na ważnych obradach.

„Z tego co mi wiadomo pani starosta jest po operacji. Jest już w domu, czuje się dobrze i ma wrócić do pracy” – poinformował radnych przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Mieszczak, który w imieniu samorządu wykonuje wobec starosty obowiązki pracodawcy.

(mp)
NAPISZ DO NAS: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Komentarze (86)add
Czy ktoś wie ciekawy komentuje -1
na jakim etapie jest sprawa szpitala?.Czyżby przegrani wolą się nie wypowiadać przed wyborami?-myśląc że, sprawa przycichnie i wyborcy zapomną?- O,! nie ,napewno nie !Już na pamięć znamy listę przeciwników,mydlących nam oczy przez 4 lata i więcej.Naszych " x " już nie zdobędzieci!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
13 - 09 - 2010
Dajcie już spokój Emeryt III komentuje +1
Jak się tego słucha ( tych radnych) to się płakać chce

Koniec kadencji - odejdźcie w spokoju na dawne stanowiska wróćcie do swoich zawodów
i dajcie porządzić normalnym.


Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 09 - 2010
do qumaty EDEK komentuje +8
Dodam --- Zbigniew Janosz, ma 52 lata, jest żonaty, posiada troje dzieci. Mieszka w Roczynach (gmina Andrychów), wykształcenie wyższe. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu Administracji Europejskiej i Zarządzania Funduszami Europejskimi. W latach 1990- 2002 pełnił funkcję wiceburmistrza Andrychowa.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 09 - 2010
Ogłoszenie starostwo komentuje +2
W związku z wyjazdem za ocean głównego stratega, oraz koordynatora akcji postowania na wadowice24.pl, do czasu powrotu ogranicza się wpisy popierające P.Starostę, a sekujące mira i stacha. W związku z tym, uprasza się pozostałe 3 osoby o kontynuowanie akcji, co najmniej przez minusowanie niewygodnych komentarzy.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 09 - 2010
@Johan qumaty komentuje +5
Insynuujesz, wrednoto. Był wicenaczelnikiem, ale nie był powołany w stanie wojennym. Po 1989 r był przez dwie albo trzy kadencje wiceburmistrzem Andrychowa, następnie Przewodniczącym Rady Gminy Andrychów. Ma wyższe wykształcenie rolnicze - mgr inż. , studia dzienne .

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
04 - 09 - 2010
@Władek Johan komentuje -5
Pan Janosz to były wicenaczelnik miasta Andrychów powołany wstanie wojennym na tę funkcję. To ci dużo powie.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
02 - 09 - 2010
Przepraszam na wstępie wszystkich doświadczonych w polityce,ale mam prośbę do Was, Władek komentuje -3
kim jest pan Zbigniew Janosz, jakie ma wykształcenie, jakie doświadczenie,w jakiej dziedzinie gospodarki czy administracji pracował lub pracuje? Poprostu chcę to wiedzieć, bo to nowa twarz na
firnamencie polityki? Dziękuję!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
31 - 08 - 2010
... powiem więcej komentuje -10
"Skarga uznana za bezzasadną" to "tradycja" Powiatu.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
31 - 08 - 2010
@ Stefan nie Batory qmaty komentuje +24
Jasne, Drożdż miał się zwolnić z pracy i utrzymywać rodzinę z diety radnego (1100 zł) po to, aby nieudacznicy typu Nowak, Kramarczyk mogli brać po sto i więcej tysięcy rocznie i dalej goovno robić. To pewnie Drożdż był szefem starostwa i miał prawo wydawać polecenia pracownikom starostwa, miał ich prawo rozliczać. To pewnie Drożdż prowadził i odpowiadał za politykę kadrową w starostwie, to pewnie Drożdż podejmował uchwały na zarządzie zatwierdzane wówczas przez 16 spolegliwych radnych z PiS, PO i SiR. To pewnie Drożdż prowadził politykę finansową starostwa , ustalał priorytety i cele działania starostwa, to pewnie Drożdż był przewodniczącym i wiceprzewodniczącymi rady powiatu, zapewne był też szefem komisji budżetu, szefem komisji zdrowia itd., był zapewne również nieetatowym członkiem zarządu - w trzech osobach, to pewnie Drożdż jest wpływowym członkiem PiS, PO , LPR - partii rządzących Polską przez 5 ostatnich lat, a Małopolską od 12 lat, to pewnie Drożdż był dyrektorem wadowickiego ZZOZ i dał kilku- lub kilkunastotysięczne podwyżki lekarzom, to pewnie sam Drożdż nie dopuścił siebie do pracy w komisji budżetu, w Radzie Społecznej ZZOZ, to pewnie sam Drożdż odrzucał w głosowaniu swoje inicjatywy, sugestie i pomysły.. itp, itp, itd.

Pamiętam, że Drożdż mówił wielokrotnie na sesjach, aby cały Zarząd podał się do dymisji (skoro nie potrafi lub nie chce skutecznie zarządzać powiatem ) i zrobił miejsce tym, którzy to potrafią robić zdecydowanie skuteczniej i lepiej. To pewnie Drożdż mając 32 ręce i 16 głosów w radzie tego Zarządu nie odwołał, to pewnie Drożdż podejmował bezmyślne decyzje o idiotycznym wydawaniu pieniędzy m.in. na przenosiny PCPR, na kilkudziesięcioprocentowe podwyżki diet radnym rządzącej koalicji, na zakupy służbowych samochodów, na blisko stutysięczne zarobki kierownictw jednostek podległych starostwu, na kolesiowskie i rodzinne darowizny i prezenty, na kamery i wiele innych bezsensownych wydatków.
No to panie Drożdż, pewnie musisz się wstydzić pracując na tych wszystkich stołkach i mając takie poparcie i takie możliwości!
Mogłeś przecież pchać do przodu ten stojący od lat i zamknięty od środka autobus, kierowany przez nieumiejących prowadzić kierowcę i wicekierowcę, pełen rozpartych w fotelach, zadufanych, mających wszystko w doopie, nic nie robiących i niczym się nie przejmujących szych, bo chyba ci nie przeszkadzał zaciągnięty hamulec i to, że pchać trzeba było do góry?
No, Drożdż, jak sam widzisz - o... , tyle mogłeś...!!!


Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
31 - 08 - 2010
@jeremiasz Stefan nie Batory komentuje -22
między innymi ten człowiek był po to w radzie, by znaleźć żródła finansowania - nie tylko na tą inwestycję. Co? biedny pan Drożdż pokazał, co potrafi. Jakie kroki podjął pan Drożdż, by zapewnić jakikolwiek dopływ środków do powiatu? On jest tylko od narzekania - najpierw na Kramarczykową, potem na jej przeciwników, bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Niech Drożdż ten wielki głos wykorzysta bardziej efektywnie, bo narazie z tych jego diet dla powiau jest jedno wielkie g...

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
31 - 08 - 2010
a pieniedzy jak nie było tak nie ma jeremiasz komentuje +26
Podczas ostatniej sesji radny Drożdż miał piękne wystąpienie (jaka szkoda, że dworska telewizja go nie wyemitowała - zapewne przez przeoczenie). Pytał głosem wielkim skąd wziąć środki na budowę dużego szpitala. Żądał pokazania dokumentów zapewniających finansowanie zewnętrzne. Przypominał, że już kiedyś o te środki zewnętrzne na sesji pytał i odpowiedziano mu, że ich nie ma.
Po nim występowało wielu jakże słusznych radnych (Kozioł, Nowak, Huczyńska-Bujnicka, Ramenda, Łasak) i żaden się na temat pieniędzy nawet nie zająknął. O przepraszam, pani Huczyńska-Bujnicka zaproponowała darowizny, zapisy i środki ofiarowane przez pracowników ZOZ (wzruszyłem się ciężkim losem spadkobierców pani Huczynskiej -Bujnickiej).
A więc środków z zewnątrz praktycznie nie ma.
Nie ma też środków z budżetu Powiatu. Zainteresowanych problemem odsyłam do ostatniej uchwały budżetowej i załączonej do niej prognozy wieloletniej zadłużenia. Przychody roczne Powiatu to ok. 104 000 000,00 zł. Już istniejące zadłużenie istniejące na dzień 1 stycznia 2010 r. to ok. 19 000 000,00 zł. Planowane zadłużenie na początek 2011 r. to ok. 31 000 000,00 zł.
Gdzie tu są możliwości dalszego zadłużania się?
Ale jedynie słuszni radni milczą, wyłączając infantylną wypowiedź radnej Huczyńskiej-Bujnickiej. A milczenie czasem jest gorsze niż kłamstwo szanowni radni zawsze wierni wiadomo komu.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
31 - 08 - 2010
... sol komentuje -11
przepraszam palę się ze wstydu to nie próbny alarm tylko harmider :)

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
30 - 08 - 2010
do sol fa komentuje -3
wszystko w porządku co piszesz.Jedna uwaga: pisze się rwetes a nie rwetest.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
30 - 08 - 2010
koalicja sol komentuje -16
Pomijajac cały rwetest wokół budowy szpitala koalicja pisu z sld to dopiero obłuda polityków, boki zrywać, do ciężkiej pracy zagonić, wielce mi radni, słoma z butów wystaje, zadnego honoru, tylko walka o stołek

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
30 - 08 - 2010
Sprzedawczyki? Wiesław G komentuje -23
Pomimo tak merytorycznej skargi(zamieszczonej przez Lesioka),całe SLD w Radzie Powiatu(DROŻDŻ,MLOST,KWARTNIK) glosowało za odrzuceniem skargi.Wstyd dla całej formacji.Tylko interesy,interesy...Gdzie wasze ideały?Tak podoba wam się polityka Kramarczykowej.Przecież niedawno chcieliście ją odwoływać.WSTYD!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
30 - 08 - 2010
Frustracja Syrenka komentuje -20
Pytasz boś głupi Palikotku.Mało tego że głupi.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
30 - 08 - 2010
@ Lesiok i inne okosy były pacjent komentuje +27
OKOS czyli Ordynatorska Klika Obrony Stołków - już niedługo waszych folwarków w szpitalu. Nie pomogą fuchy w Izbie Lekarskiej - żegnajcie, by, by, !!!!Młodzi, wykształceni i mądrzy lekarze z przyjemnością was zastąpią. A jest ich w wadowickim szpitalu sporo.

Koło nosa uciekła wam kasiorka z nieudanego skoku na szpital, uciekła i nie wróci więcej!. Stracicie ordynatorskie stołki, później prywatnych pacjentów i straszna kasę za friko! Nie kupicie szpitala za grosze, nie udało i nie uda się wam doprowadzić szpital i cały ZZOZ do ruiny .
A tymi waszymi kłamliwymi, wyborczymi okrzykami nikt się nie przejmuje.
Ludzie się na was poznali, poznali głębię waszych kieszeni, waszą arogancję połączoną niestety zbyt często z niewiedzą, pazerność. I co, niepokoicie się, boicie się o przyszłość?

Bójcie się od teraz brać od ludzi - kamerki, aparaty, podsłuchy, znaczona kasa. I w dodatku kasy fiskalne!!!. Jak to będzie? Wy? Bez boków? Wyżyjecie? No, czarno widzę!!!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
30 - 08 - 2010
pytam bo nie wiem palikotek komentuje +15
Napiszcie mi czy to prawda, że miro na drugie ma Ferdynand podobnie jak ten z ''Kiepskich''?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
30 - 08 - 2010
WINNA ODPOWIE - SKARGA NA STAROSTĘ KRAMARCZYK JEST ZASADNA Lesiok komentuje -22
SKARGA
NA STAROSTĘ POWIATU WADOWICKIEGO
TERESĘ KRAMARCZYK

Zwracamy się do radnych Rady Powiatu Wadowickiego ze skargą na starostę Teresę Kramarczyk, która od kilku miesięcy systematycznie wprowadza w błąd radnych powiatowych oraz opinię społeczną odnośnie okoliczności związanych z planowaną rozbudową Szpitala Powiatowego im. Ojca Świętego Jana Pawła II.

Po pierwsze:
Teresa Kramarczyk od wielu miesięcy rozpowszechnia nieprawdziwe informacje jakoby podczas projektowania szpitalnego pawilonu „E” doszło złamania ustawy Prawo Zamówień Publicznych. W tej sprawie nawet złożyła doniesienie do Prokuratury zarzucając dyrekcji szpitala przekroczenie uprawnień i działanie na szkodę interesu publicznego.
W związku z powyższym wyjaśniamy, że w grudniu 2009 roku Prokuratura Rejonowa odmówiła wszczęcia postępowania karnego. Natomiast odnośnie zarzutu naruszenia ustawy Prawo Zamówień Publicznych w sposób jasny wypowiedział się Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych w Krakowie, który jednoznacznie stwierdził, że nie doszło do naruszenia przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Wobec tego, podejrzenia Teresy Kramarczyk nie potwierdziły się, a jedynym ich negatywnym skutkiem dla naszego szpitala jest zmarnowany czas i pogorszenie sytuacji finansowej. Mamy blisko 900 tys. złotych zobowiązań wymagalnych, ponieważ musieliśmy zapłacić za projekt pawilonu „E”, a Teresa Kramarczyk w dalszym ciągu odmawia przekazania szpitalowi dotacji za projekt.
Z całą pewnością, jak się okazuje bezpodstawne podejrzenia pani starosty nie przysłużyły się kształtowaniu dobrego wizerunku Szpitala Powiatowego im. Ojca Świętego Jana Pawła II, który chroni zdrowie blisko 160 tysięcy mieszkańców powiatu wadowickiego i w którym od wielu lat ofiarnie pracuje ponad 700 osób: lekarzy, pielęgniarek, pracowników technicznych i administracyjnych.
Najgorszym jest fakt, że wprowadzeni w błąd radni powiatowi, dając wiarę słowom i zapewnieniom Teresy Kramarczyk, godzą się na dalsze odwlekanie rozpoczęcia budowy pawilonu „E”, który jest niezbędny do uratowania naszego szpitala przed likwidacją lub prywatyzacją.

Po drugie:
Teresa Kramarczyk od wielu miesięcy twierdzi, że projekt pawilonu „E” został przygotowany niezgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy starostwem, a dyrekcją ZZOZ.
W związku z tym wyjaśniamy, że jest to nieprawda, ponieważ w dniu 12 maja 2008 roku starosta Teresa Kramarczyk działając w imieniu powiatu podpisała porozumienie z dyrekcją ZZOZ w sprawie przekazania środków pieniężnych w formie dotacji w kwocie 935 tysięcy złotych na sfinansowanie opracowania projektu budowlanego pawilonu „E”.
W myśl tego porozumienia przekazanie środków finansowych miało nastąpić w terminie 7 dni od momentu przekazania starostwu uwierzytelnionych kopii faktur. W porozumieniu ZZOZ zobowiązany był jedynie do zlecenia opracowania projektu budowlanego pawilonu łóżkowego „E” Szpitala Powiatowego w Wadowicach na podstawie opracowanej koncepcji przez Biuro Projektów Pro-Medicus na łączną ilość łóżek 220 szt. Dokumentacja projektowa winna spełniać wszystkie wymagania w stosunku do obiektów szpitala zawartych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie wymagań jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia Zakładów Opieki Zdrowotnej.
W treści porozumienia nie ma ani jednego słowa o ilości kondygnacji, ani o kubaturze i powierzchni pawilonu „E”. W porozumieniu nie ma też ani jednego słowa na temat kosztów planowanej inwestycji np. zastrzeżenia górnej granicy wartości inwestycji. Natomiast jest wyraźnie zaznaczone, że pawilon ma mieć 220 łóżek i musi spełniać wszystkie wymagania wynikające z przepisów prawa dla obiektów służby zdrowia, a jest rzeczą oczywistą, że spełnienie takich warunków musi kosztować. Wobec tego starosta Teresa Kramarczyk nie może mieć pretensji i kwestionować spraw, które nie zostały zawarte pisemnie w treści porozumienia.
Nie ulega wątpliwości, że starosta Teresa Kramarczyk w swoim porozumieniu pominęła wiele ważnych kwestii, ale musi mieć świadomość tego, że porozumienie jest ważne i w dalszym ciągu ją obowiązuje.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że byli członkowie zarządu wielokrotnie apelowali do Teresy Kramarczyk, jako przewodniczącej zarządu o przekazanie ZZOZ dotacji zgodnie z zawartym porozumieniem i o wykonanie uchwały budżetowej na 2009 rok. Jednak ich argumenty były ignorowane przez przewodniczącą zarządu, która kierowała obradami zarządu i miała decydujący wpływ na wszystkie sprawy.
W zasadzie można powiedzieć, że to starosta Teresa Kramarczyk nie przekazując dotacji szpitalowi za projekt pawilonu „E” nie dotrzymała warunków porozumienia.

Po trzecie:
Teresa Kramarczyk od wielu miesięcy upiera się, że nie ponosi odpowiedzialności za przygotowany projekt pawilonu łóżkowego „E”.
W związku z tym wyjaśniamy, że jest to nieprawda, ponieważ Teresa Kramarczyk z chwilą objęcia stanowiska starosty tj. od dnia 27 listopada 2006 roku do około 20 sierpnia 2009 roku sprawowała bezpośredni nadzór nad Wydziałem Inwestycji i Zamówień Publicznych, który zajmował się sprawą rozbudowy szpitala.
Do zakresu zadań i kompetencji Starosty jako kierownika Starostwa m.in. należy: zapewnianie poprawności i terminowości realizacji uchwał podjętych przez Radę oraz kontrolowanie działalności wydziałów i jednostek organizacyjnych Powiatu.
Starosta także sprawuje bezpośredni nadzór nad: Zespołem Kontroli Wewnętrznej, Wydziałem Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego i Biurem Funduszy Unijnych.
Starosta określa kierunki i przedmiot kontroli wewnętrznej Starostwa oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, a także podejmuje decyzje związane z wynikami kontroli.
Z powyższego wynika niezbicie, że starosta Teresa Kramarczyk przez cały okres projektowania pawilonu szpitalnego „E” miała obowiązek nadzorowania go i kontrolowania. Projekt pawilonu „E” wraz z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę wpłynął do starosty Teresy Kramarczyk 25 czerwca 2009 roku, a następnie uzyskał prawomocne pozwolenie na budowę.
Można podsumować, że w końcu prace koncepcyjne dobiegły końca i przyszła pora na rozpoczęcie budowy nowego szpitala. Jednak starosta Teresa Kramarczyk zdecydowała inaczej. Zamiast przystąpić do budowy uznała, że cała dotychczasowa praca, która pochłonęła olbrzymie koszty i ponad trzy lata wysiłków zwolenników rozbudowy szpitala wyląduje w „koszu na śmieci”. Zamiast budowy, pojawiły się wątpliwości, kontrole, zgłoszenia do prokuratury i generalna krytyka działań dyrekcji szpitala.
Zadziwiające w tym wszystkim jest to, że Teresa Kramarczyk w dalszym ciągu twierdzi, że nie jest przeciwnikiem budowy pawilonu „E”. Jakby zapomniała, że już czwarty rok pełni funkcję starosty i chce wszystko zaczynać od nowa, od zlecenia wykonania opracowania pod nazwą; Analiza i ocena Szpitala Powiatowego mająca na celu określenie bieżących i przyszłych potrzeb na opiekę medyczną w powiecie oraz zasadność i zakres rozbudowy szpitala. I znowu zamiast budowy pawilonu „E” będziemy mieli następne długie lata analiz, dyskusji, obietnic bez pokrycia i sporów. Aż w końcu może się zdarzyć, że pani starosta uzna, że szpital generuje straty i z poparciem popierających ją radnych przekształci go w spółkę prawa handlowego.

Na zakończenie:
Teresa Kramarczyk od wielu miesięcy twierdzi, że nie jest przeciwna rozbudowie szpitala.
Wobec tego pytamy: Jak rozumieć fakt, że na posiedzeniu Zarządu w dniu 14 maja 2010 roku starosta Teresa Kramarczyk, wicestarosta Zbigniew Janosz i członek Jolanta Wąs podjęli uchwałę unieważniającą decyzję Zarządu Powiatu z 23 lutego 2010 roku o niezwłocznym przystąpieniu do realizacji pierwszego etapu robót budowlanych pawilonu „E” szpitala, to jest budowy stanu surowego otwartego w technologii tradycyjnej za kwotę 16 milionów złotych.

Obywatelski Komitet Obrony Szpitala Powiatowego im. Jana Pawła II stoi na stanowisku, że zmarnowanie dotychczas wykonanych opracowań: koncepcji, studium i projektu budowlanego pawilonu E, które w sumie pochłonęły olbrzymie kwoty ze środków publicznych, byłoby skandalicznym przykładem niegospodarności, którym powinna zainteresować się Prokuratura i Komisja Rewizyjna.

Obywatelski Komitet Obrony Szpitala Powiatowego im. Jana Pawła II stoi na stanowisku, że rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji przez funkcjonariusza publicznego, jakim niewątpliwie jest starosta Teresa Kramarczyk jest wysoce szkodliwe. Natomiast drukowanie za publiczne pieniądze biuletynu powiatowego, który jest tendencyjny, a nawet dezinformujący opinię publiczną jest przejawem nadużycia władzy i arogancji. Na domiar złego starosta Teresa Kramarczyk wywiera presję i próbuje zastraszyć przedstawicieli Obywatelskiego Komitetu Obrony Szpitala Powiatowego im. Ojca Świętego Jana Pawła II oraz niektórych pracowników starostwa, którzy mieli odwagę mieć inne zdanie niż starosta i bronić prawdy.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
30 - 08 - 2010
@ przyjaciół w klamstwie Stan Barkota komentuje +4
W ostatnich miesiącach gorąco modliłem się, aby zesłano z nieba wszystkie możliwe plagi na wszystkich tych, którzy nie chcieli i nadal nie chcą rozbudowy szpitala. Tych którzy okłamywali w tej sprawie mieszkańców naszego powiatu, tak umiłowanego przez tego, któremu zawsze będziemy wierni. Z uwagi na moją wyjątkową miłość bliźnich swoich, mówiłem nazwiska tych obrzydliwych kłamców dybiących na bezpieczeństwo zdrowotne mieszkańców naszego powiatu, tak przecież umiłowanego przez tego, któremu zawsze będziemy wierni. A szczególnie gorąco modliłem się o Makarczykową, Mosta, Janusza, Dżordża, Kulecką i lekarza Poczka!
I w końcu mnie wysłuchano. Zaczęło mocno grzmieć i błyskać , aż tu jak nie walnie piorun w moim najbliższym sąsiedztwie. Pomyślałem sobie wówczas – no to mamy lekarza Poczka z głowy. Dumny z wysłuchania moich modlitw wyglądnąłem przez okno i ...nie uwierzyłem własnym oczom! Walnęło, ale w dom lekarza Barszcza. Pomyślałem sobie, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło - swoje zrobił, no to walić go!. Pomyślałem też, że zaraz znowu walnie i tym razem celnie, tam gdzie potrzeba. I walnęło!.
Kolejny, znacznie mocniejszy piorun uderzył … w mój dom!! Raz, drugi, trzeci… Aż się zesratchałem!!!!!
I wtedy zrozumiałem!!! NIE UDAŁO SIĘ!!! NIE KUPIŁ TEGO!!! Ten, o którym mówimy, że zawsze mu jesteśmy wierni, TEŻ NIE UWIERZYŁ !!! Tyle roboty na nic!!
I wówczas zaczęło we mnie narastać postanowienie poprawy. Przestanę kłamać - na początek podczas sesji rady!
I słowa dotrzymam !!!
Nie będę brał udziału w sesjach albo nie będę nic w ich trakcie mówił – przecież kłamać mogę w mediach!!!
A do was, koledzy M.Zmowak, S.Cołaska. S. Komenda itd. - apeluję - idźcie też tą drogą!

Zawsze wierny i roz modlony - Stan Barkota

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
30 - 08 - 2010
Rada popiera zarząd. Będzie rozbudowa szpitala ola komentuje +16
Rada popiera zarząd. Będzie rozbudowa szpitala

Podczas sesji Rady Powiatu 26 sierpnia br. radni poparli działania Zarządu Powiatu zmierzające do rozpoczęcia rozbudowy Szpitala Powiatowego o Pawilon Łóżkowy "E".

Rada Powiatu Wadowickiego upoważniła Zarząd Powiatu do zaciągnięcia zobowiązania przeznaczonego na sfinansowanie wydatków majątkowych budżetu powiatu w celu realizacji dokumentacji projektowej rozbudowy Szpitala Powiatowego w Wadowicach o Pawilon Łóżkowy "E". W bieżącym roku na prace projektowe ma zostać przeznaczone 279 792 zł, natomiast w roku przyszłym na ten cel rada przeznaczyła kwotę 839 375 zł.
- Od ubiegłego roku była prowadzona jałowa dyskusja wokół nieszczęsnego projektu i nie było żadnych decyzji zmierzających do osiągnięcia standaryzacji przez szpital powiatowy. Ciągła dyskusja i wracanie do tematu budowy 7-kondygnacyjnego pawilonu jest bezcelowa. Budowa pawilonu za 114 mln lub za 74 mln zł jest niemożliwa ze względów finansowych. Obecny Zarząd Powiatu z pełną odpowiedzialnością podjął decyzję, aby iść do przodu i rozpocząć rozbudowę naszego szpitala. Wyrażam uznanie dla radnych, którzy poparli ten kierunek działania zarządu i podjęli odpowiedzialną decyzję umożliwiającą rozpoczęcie realnej rozbudowy szpitala o Pawilon Łóżkowy "E" - powiedział wicestarosta Zbigniew Janosz.
Rada Powiatu zaakceptowała decyzję Zarządu Powiatu o ogłoszeniu przetargu na projekt budowlany Pawilonu "E" wg opracowanej "Analizy i oceny Szpitala Powiatowego w Wadowicach mających na celu określenie bieżących i przyszłych potrzeb na opiekę medyczną w powiecie wadowickim oraz zasadność i zakres planowanej rozbudowy szpitala", przygotowanej przez firmę Pharmed Consulting. Wartość tej inwestycji ustalono do kwoty 30 mln zł brutto.
- Jest to decyzja, która otwiera możliwość dostosowania tego szpitala do wymogów unijnych. To bardzo mądra uchwała. Firma, która opracowała "Analizę...", bardzo dobrze się na tym zna, zrobiła to profesjonalnie i fachowo. Istnieje również możliwość budowy w przyszłości następnego pawilonu. Jeśli poprawi się sytuacja finansowa, to szpital ma otwartą drogę do rozwoju - skomentował decyzję radnych Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Mieszczak.
W najbliższym czasie Starostwo Powiatowe ogłosi przetarg na projekt rozbudowy szpitala w oparciu o "Analizę" opracowaną przez firmę Pharmed Consulting. Umożliwi to dostosowanie szpitala do wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia oraz uwzględnia możliwości finansowe Powiatu Wadowickiego. Radni uznali za zasadne rozpoczęcie inwestycji w pierwszym półroczu 2011 roku.



Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
29 - 08 - 2010
Odwołać Drożdża, Kramarczyk i Janosza komentator komentuje -22
Skoro nie chcą budować to trzeba odwołać Kramarczykową, jej szefa Drożdża i jej zastępcę Janosza.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
29 - 08 - 2010
@J23 ola komentuje -21
a jakie sa źródła finansowania szpitala wg Kramarczykowej? A tak na marginesie - to Kramarczykowa, a nie Nowak była starostą przez ostatnie 4 lata - pytanie więc "co zrobili" należy zadać starościnie. A co, prócz łamania prawa zrobił zarząd przez ostatnie miesiące? - bo nie dostrzegam.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
29 - 08 - 2010
@marekdro J23 komentuje +28
Wymieniona 13-stka zrobiła wiecej za 4 miesiącej niż Staszek Kotarba z Mirkiem Nowakiem za 12 lat. Nasz powiat pod rządami takich liderów stał się skansenem. Brak szpitala, kiepskie drogi powiatowe, brak obwodnicy Wadowic i słaba absorpcja pieniędzy pozabudżetowych stawiają nas w ogonie powiatów woj. małopolskiego. Wirtualny 7- piętrowy szpital to element kampanii wyborczej. Pokażcie źródło finansowania. Efekty Waszego rządzenia są żałosne. Dobrze że dobiegają końca.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
29 - 08 - 2010
Powiatem rządzi Kramarczyk, Janosz, Wąs, Lipski, Kulbacka, Drożdż, Mlost, Kwartnik, Jakubowski, Gębala, Kurdas, Mieszczak, Moskwik marekdro komentuje -23
Powiatem rządzi Kramarczyk, Janosz, Wąs, Lipski, Kulbacka, Drożdż, Mlost, Kwartnik, Jakubowski, Gębala, Kurdas, Mieszczak, Moskwik

to oni odpowiadają za obecną sytuację

rozliczymy ich przy wyborach

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
29 - 08 - 2010
Nieroby J23 komentuje +27
Kotarba i Nowak to nieroby. 12 lat straconych dla powiatu. Nie należy popierać takich nieudaczników. Szkodników należy odsunąć od Rady Powitu. Dobrze że wybory w listopadzie. Dość politykierstwa i udawania. Ci panowie to szczyt obłudy i hipokryzji. To działanie na szkodę powiatu. Zamieszanie ze szpitalem, LO w Wadowicach, BDI, abcorpcją środków z zewnątrz, dziurawe drogi powiatowe i slaba baza oświatowa szkół średnich to efekt ich 12- letniej działalności.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
29 - 08 - 2010
RADNYCH POWIATOWYCH ZE WSI I ANDRYCHOWA NIE WPUSZCZAĆ DO WADOWIC ? dddggg komentuje -17
MOŻE WTEDY RUSZY BUDOWA SZPITALA

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
pytam bo nie wiem? palikotek komentuje +27
Powiedzcie mi, może ktoś wie, czy to prawda, ze stacho ma na drugie Mścisław?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
ej mądra palikotek komentuje +9
Pani mądra, może i jest pani ''mondra'', ale błyskotliwość wisi na haku. Ja nie chciałem obrażać znanych panów, stąd obojętny w skutkach nowy termin ''jołop'' , ale może się przyjmie w wadowickiem.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
@palikotek MN komentuje -21
jołopku - wszystko co Kramarczykowa jest w stanie wyczuć, to przypalone ciasto w piekarniku

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
Na foto jakby EGZEKUTYWA PZPR co za twarze? lewa noga komentuje -22
Beton rządzi w powiecie?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
... ehh. komentuje -20
zobaczcie mój komentarz trochę niżej pod tym samym nickiem. nadal minusują, ehh :D hahah

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
@ palikotek mądra komentuje -7
Jołop to jesteś ty. Mówi się jełop.!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
... Kotarba - wyjedż do krakowa ! komentuje +32
Krupnik powiedział prawdę - za projekt zapłacono z pensji. I to mu tylko chodzi. A Huczyńska już oddała ten swój dom na szpital? bo nic o tym nie słyszałem. A tak się strasznie deklarowała. Zagrywki typu dorywanie się do mikrofonu podczas przerwy to chwyty poniżej pasa.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
jeszcze dodam że..... palikotek komentuje +27
A jeszcze dodam, że te jołopy: miro, stacho, zbycho, rycho i reszta poperają to wszystko. wstyd panie i panowie i takie z was wielkie Pe-ŁO.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
informacja od lekarzy palikotek komentuje +33
Lekarze w mojej ocenie chcą dużego szpitala, aby potem dzierżawić za pół darmo sprzet i lokale publiczne, a może by tak padł nowy pawilon z powodu braków środków na jego utzrymanie, to by jeszcze sobie mogli to kupić za pół darmo. Kramarczykowa wyczuła pismo nosem...... i ma problem dzieki nim....

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
U KULBACKIEJ W GARSONIERZE BYŁO SPOTKANIE Z SENYSZYN I ARŁUKOWICZEM Z SLD mohair komentuje -24

ZARZĄD POWIATU W SKŁADZIE KRAMARCZYK, JANOSZ, WĄS, LIPSKI ORAZ ZAPRZYJAŹNIENI RADNI DROŻDŻ, KULBACKA, KWARTNIK, OPYRCHAŁ, KURDAS, MASTEK, JAKUBOWSKI, MLOST TEŻ TAM POWINNI BYĆ
MOŻE TERAZ BĘDĄ WIĘKSI I SILNIEJSI

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
... gema komentuje +27
Jeśli mówimy o bezczynności i braku nadzoru to nie tylko w stosunku do Kramarczykowej, ale do całego poprzedniego Zarządu!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
Wróci Kramarczykowa z L4 to może ją w końcu przesłuchają, bo podobno ruszyło śledztwo w jej sprawie beret komentuje -28
O co chodzi?
Najlepiej to wyjaśnią zwolennicy Kramarczykowej
Może Kulbacka, albo Drożdż z Mlostem lub Mieszczak z Kurdasem
W końcu powinni się lepiej orientować w działaniach swojej szefowej
bo starościn jest ich idolką
bo razem zablokowali rozbudowę szpitala

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
... medyk komentuje +17
Wypisywanie recept odręcznie to rzeczywiscie w tej chwili udreka dla lekarza,potem dla pacjenta w aptece.Chociaz biorac pod uwage kwoty refundacji lekow idace w tysiace zlotych nawet dla jednego pacjenta trudno sie dziwic ze NFZ rygorystycznie to kontroluje.Ale cały system nie bedzie skuteczny,jesli nie bedzie mozna sprawdzic jakie leki i kiedy otrzymał pacjent.Teraz nagminnie zdarza sie ze pacjent zażywa np po dwa leki z tej samej grupy albo i wiecej-idzie do lekarza,dostaje recepte na lek x,idzie do apteki dostaje lek o tej samej nazwie miedzynarodowej ale o innej handlowej,przekonany ze doktor zapomnial idzie do innego lekarz po raz kolejny po ten sam lek.Albo tez odwiedza kilku lekarza ,robiac zapasy.Inna sprawa ze sa tez pacjenci ,ktorzy nie pamietaja co zazywaja,a dokumentacji nie ma-na Slasku to jest zapisane w systemie-tam nie tylko gdzieniegdzie sa slynne RUM-y,ale wszyscy podopieczni Oddzialu Slaskiego NFZ maja karty chipowe,mozna tez sprawdzic ubezpieczenie pacjenta,Podobnie rzecz sie ma z zapisywanie sie do kilku kolejek w kilku miejscach jednoczesnie(gdzie bedzie szybciej),potem idzie sie tam gdzie najszybciej ma sie termin ale pozostalych sie nie informuje,i w ten sposob przepadaja terminy,ktore mozglby zajac inny pacjent.Fundusz zaczyna to powoli na szczescie wylapywac i korygowac.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
@mp Zygmunt live komentuje +20
Zakładając, że ok. 70% komentujących artykuły nigdy nie zamieniło słowa z np. Kramarczykową, Kotarbą, Nowakiem, Kulbacką itd., a swoją wiedzę czerpie jedynie z mniej lub bardziej obiektywnych artykułów w różnych mediach, warto jest tym internautom pokazać prawdziwe oblicze naszej "elity politycznej". Osobiście nie widzę innej możliwości poznania niektórych politykierów, a co za tym idzie wybrania w nadchodzących wyborach radnych cechujących się jakąkolwiek kulturą osobistą i inteligencją, a zwłaszcza odpowiedzialnością za los 160 tys ludzi.
Osoby zasiadające w obecnej radzie powiatu w większości nie grzeszą kompetencją i nie posiadają predyspozycji pozwalających im pełnić tą zaszczytną skądinąd służbę dla społeczeństwa. Większość z nich nie pamięta już tekstu ślubowania, które złożyli na początku kadencji. Dla niektórych liczy się niestety tylko kasa, znajomości i układy. Skoro Ci rządzący doprowadzili do zdewaluowania osoby radnego trudno się dziwić, że nie można znaleźć chętnych do pełnienia służby publicznej wśród osób niezależnych i nieuwikłanych w żadne układy. Sam znam kilku, którzy na propozycje kandydowania w wyborach odpowiadają "a po co mi to? po co mam się uświnić?". Przestrogą dla nich z naszego podwórka jest przypadek Pani dr Huczyńskiej-Bujnickiej. Przez kilkanaście lat dała się poznać jako dobry lekarz, później przez kilka jako sprawny przewodniczący rady powiatu. Niestety w tej kadencji pomimo rozsądnych pomysłów ma przyklejoną etykietę "pomocnika Staszka".
Pzdr

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
Dużo zdrowia! mieszkanka komentuje +15
A Pani Staroście szybkiego powrotu do zdrowia życzymy!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
cukinia: A o co chodzi z tym donosem? zxc komentuje +9
Czy to nie tylko takie pierdu pierdu i robienie dymu dla jaj? Jak donoszą to wszcząć postępowanie raczej muszą bo maja obowiązek. Pytanko czego dotyczył donos i czy zasadny czy też tylko taki dym dla jaj z okazji zbliżających się wyborów? Pytam bo mało się interesuję i troszkę nie jestem na bieżąco.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
Czy to prawda że prokuratura wszczęła śledztwo? cukinia komentuje -20
Podobno po wielu tygodniach analizowania działań starosty prokuratura wszczęła śledztwo.
Donos Kramarczykowej na dyrekcję szpitala okazał się strzałem w pudło. Prokuratura po raz kolejny odmówiła śledztwa, ale zawiadomienia na starościnę było trafne i zasadne.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
@mp nie vat komentuje -15
Transmisje prawdopodobnie przyniosłyby też efekt w postaci skrócenia czasu trwania obrad. Niektórzy przestaliby robić z siebie "pajaca" (np. kultura języka u radnych Kulbackiej i Kurdasa), a sama świadomość bycia obserwowanym przez wyborców powinna też wpłynąć na wzrost merytoryczności dyskusji.
Kurcze przynajmniej mam taką nadzieję:)

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
Wirtualne recepty! medycyna komentuje +16
Być może już niedługo do polskiego systemu ochrony zdrowia zostaną wprowadzone e-recepty. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Leszka Sikorskiego, dyrektor Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (SIOZ) pierwowzór ogólnopolskiego systemu recept elektronicznych miał być testowany w trzecim kwartale br., w województwie Wielkopolskim. Obecnie Centrum SIOZ mówiąc o planowanej dacie uruchomienia projektu, podaje w przybliżeniu koniec br. Jednocześnie potwierdza, że e-recepty mają być testowane w jednym z miast Wielkopolski. Najbardziej prawdopodobna wersja mówi o Koninie lub Lesznie.

Celem całego przedsięwzięcia ma być zbadanie na gruncie polskim prototypu e-recepty oraz opracowanie strategii technicznej systemu komputerowego. W założeniu, twórcy systemu recept elektronicznych postawili przede wszystkim na oszczędność. Wstępne, szacunkowe dane donoszą, że w ten sposób można pozyskać nawet do dwóch miliardów złotych. Wdrożenie systemu oznacza, po pierwsze, wyeliminowanie problemu złego odczytywania recept, a po drugie, pozwoli uniknąć wszelkich błędów w ich wystawianiu. Elektroniczny zapis informacji na temat leku przepisanego pacjentowi, będzie stanowił swoisty kanał łączności, pomiędzy lekarzem, farmaceutą, jako podmiotem uprawnionym do jego dystrybucji i Narodowym Funduszem Zdrowia, instytucją refundacyjną.

Projekt e-recept przypadł do gustu aptekarzom, gdyż jak argumentują, w końcu skończy się era niewyraźnie wypisywanych recept. Z drugiej strony, może okazać się jednak, że po wprowadzeniu elektronicznych recept mogą pojawić się pewne trudności. Pacjent, podobnie jak do lekarza zostanie przypisany do konkretnych aptek.

Serwisy elektronicznej obsługi recept funkcjonują już w wielu krajach, między innymi Stanach Zjednoczonych, Anglii, Szwecji i Norwegii. W każdym z nich przynoszą systemom opieki zdrowotnej niezliczone korzyści, poczynając od zaoszczędzenia czasu na każdym etapie „drogi” recepty, poprzez zwiększenie bezpieczeństwa, a kończąc na umożliwieniu uzyskania ścisłej kontroli nad obrotem lekami refundowanymi.

Czy w Polsce e-recepty także okażą się sukcesem?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
... medyk komentuje -16
No i znowu nie czytasz uważnie.Oczywiście na razie nie powstaną.mało tego będzie mniej łóżek-wg tej super agencji konsultingowej liczba pacjentów będzie spadac,na całym świecie rosnie..Ale jak doskonale wiecie Wadowice to unikalne miasto.Owszem może kiedyś jak beda pieniadze,jak beda inni radni-ale coz mamy takich jakich sobie wybralismy,a staroste jaka ustalono przy zielonym stoliku, a teraz jeszcze niewdziecznica pogryzla reke ktora ja karmila..To też mogło by się zaczynac.Za siedmioma lasami,za siedmioma górami.A lekarze -kiedys pracy nie było,teraz jest mozna przebierać w ofertach.A czym zachecisz kogos z zewnatrz do pracy w taki mini-szpitaliku.Co do tych uwag o charakterze mojego gabinetu-to swiadczy o twoim poziomie a nie o mnie.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
Módlmy się ..... R.C. komentuje -17
....o zdrowie lub o szybką śmierć bez cierpienia bo być leczonym na korytarzu szpitala to żadna przyjemność .

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
... ehh. komentuje -21
widzę że przyjaciele Kramarczykowej i reszty ekipy siedzą i minusują negatywne na ich temat wypowiedzi. :D
chyba będzie musiala zwiekszyc zasięg swojej gazetki bo ludzie jej nie lubią :D

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
po operacji? a co cycki sobie powiększyła?? ziom komentuje -20
po operacji? a co cycki sobie powiększyła??

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
Do Garbusa Margola komentuje -19
Słuchaj Garbus nie lubię takiego stylu ale w tym przypadku chyba masz rację.Facet rzeczywiście jest obleśny.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 08 - 2010
super berta komentuje +31
Super będzie nowy pawilon szpitalny a pytanko jedno czy w nowym pawilonie szpitalnym będą leczyć nowi lekarze douczeni czy te same konowały co w starym szpitalu i czy powstaną nowe potrzebne oddziały dla pacjentów ??a i pewnie objazdowy lekarz Medyk dorzuci swoje mądre trzy grosze jak zawsze he he

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
... medyk komentuje +11
Obserwujemy nieznaczny wzrost płacy zasadniczej brutto lekarzy pracujących na etatach - komentuje Rzecznik Prasowy MZ Piotr Olechno. - Dotyczy to wszystkich wyróżnionych w ankiecie kategorii (od ordynatora do lekarza bez specjalizacji). W podobny sposób wzrosły dodatki do wynagrodzeń, z wyjątkiem wynagrodzeń za dyżury. Spadek średnich wynagrodzeń z tytułu pełnienia dyżurów medycznych rzutował na stosunkowo nieznaczny spadek średnich wynagrodzeń łącznych brutto. Z naszych analiz wynika, iż tendencja ta jest wynikiem zafunkcjonowania w polskich szpitalach przepisów o czasie pracy, przeciwdziałających nadmiernemu wydłużaniu czasu pracy lekarzy na dyżurach, a dostosowujących regulacje krajowe do prawa wspólnotowego. W konsekwencji zatem lekarze zatrudnieni na etatach dyżurując przeciętnie mniej pobierają z tego tytułu niższe wynagrodzenia.

- Natomiast zjawisko wzrostu liczby lekarzy wykonujących pracę na podstawie kontraktu wskazuje, iż lekarze zainteresowani dłuższym dyżurowaniem przechodzą na umowy cywilnoprawne, które pozwalają na bardziej elastyczne regulowanie czasu pracy na podstawie porozumienia stron - uważa Olechno. - Warto w tym miejscu zauważyć, że w odniesieniu do średnich wynagrodzeń brutto uzyskiwanych z tytułu realizacji umów cywilnoprawnych nie obserwujemy analogicznego do opisanego wyżej, a dotyczącego wynagrodzeń z tytułu umów o pracę spadku uposażeń we wszystkich wyszczególnionych w badaniu grupach lekarzy.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
... nini komentuje -16
Z tą operacją P. Kramarczyk mogła poczekać do końca swojego urzędowania. Chyba,że babskie sprawy ale można po tym szybko wrócić do pracy jeśli się tylko chce. Z przykrością czytam wiadomości na tym portalu bo ich poziom jest żenujący. Komentarze także nie merytoryczne , nie związane z poruszanymi tematami. Opowieści, że koszt budowy to od 45 do 100 mln zł to dowód na to, że nikt nie dba o publiczne pieniądze Takie twierdzenia to autora kompromituje.!!
Czy tak przygotowywał by swoją inwestycje? Czy powiat wadowicki naprawdę nie ma kompetentnych z których wybrałby radnych .Bo aktualni to "oddział geriatryczny" / nie wiem czy w planach budowy szpitala przewidziany.Wszystko w rękach wyborców!!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
coraz wyższe LEKARSKIE pensje! pielegniarka komentuje +29
Najnowsze dane dotyczące wysokości miesięcznej lekarskiej pensji donoszą, że medycy zatrudnieni w placówkach publicznych zarabiają coraz więcej. Analizą sytuacji płacowej w polskich szpitalach zajął się resort zdrowia, który po opracowaniu ujawnił uzyskane informacje w postaci raportu.

Okazuje się, że największe miesięczne wynagrodzenie otrzymują lekarze pracujący na kontraktach. Z raportu ponadto wynika, że pensja lekarza bez specjalizacji jest dzisiaj o ponad 50 procent (57 procent) większa w porównaniu z dochodami sprzed trzech lat. Podobnie rzecz się ma z lekarzami posiadającymi już specjalizację i kierownikami oddziałów. Lekarz z drugim stopniem specjalizacji zarabia przeciętnie o 61 procent więcej, a ordynator oddziału o blisko 64 procent więcej niż trzy lata temu. Od maja ubiegłego roku lekarskie pobory wzrosły średnio o 1,8 do 3 procent.

Podstawowa, miesięczna pensja lekarza pracującego w szpitalu publicznym jest zbliżona do średniej krajowej. Ministerstwo podkreśla, że stanowi ona jednak tylko część wynagrodzenia, bo po doliczeniu dodatków funkcyjnych i dyżurowych rzeczywiste pobory są znacznie wyższe.

Etatowy lekarz bez specjalizacji zarabia około 5 tysięcy złotych. Medyk na tym samym stanowisku i podobnym doświadczeniu zawodowym, ale zatrudniony w ramach kontraktu otrzymuje nawet 7 tysięcy złotych. Specjalista na etacie może liczyć na 7 tysięcy złotych, a na kontrakcie na 10 tysięcy złotych.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
2016 medyczka komentuje +34
Szpitale i przychodnie mają kolejne cztery lata (do końca 2016 roku) na dostosowanie swoich pomieszczeń i budynków do wymogów technicznych i sanitarnych określonych przez resort zdrowia. Taką zmianę przewiduje projekt rozporządzenia Ministerstwa Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (ZOZ).
Projekt ten znany jest od czerwca 2009 kiedy to zostało zawarte porozumienie związku powiatów z ministerstwem zdrowia. Jasne było bowiem, ze większość powiatów nie zdązy z dostosowaniem warunków. To tylko PAN KOTARBA I NOWAK za wszelką cenę chciel nam zafundować 120 milionów kredytu na 40 lat. A tak mamy spokojne czas aby pomyśleć i wybudować szpital jaki nam jest potrzebny.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
do OKOSów gieniakr komentuje +27
OKOSy, dajcie już spokój!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
BRAWO basiam komentuje +26
Rada Powiatu przegłosowała budowę pawilonu dla szpitala!
BRAWO!!! :)

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
nuudneee kasiaa komentuje +30
Większość radnych wyszła z sali mimo desperackich próśb pracowników szpitala, by ich w końcu wysłuchano. Radni nie chcieli słuchać.

Bo to jest już nuudneeeeee......

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
@nina ola komentuje -17
cyt: " Chciałbyś mieć taką prezencję , elokwencję , wygląd, aparycje , elegancję jak ten PAN". Taka doza ironii wobec własnego koalicjanta, to chyba gruba przesada. Co się dziwicie, że juz was nikt nie szanuje, skoro sami dla siebie tacy jesteście ;)

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
JEST POPARCIE RADY ksero komentuje +26
Rada popiera zarząd. Będzie rozbudowa szpitala

Podczas sesji Rady Powiatu 26 sierpnia br. radni poparli działania Zarządu Powiatu zmierzające do rozpoczęcia rozbudowy Szpitala Powiatowego o Pawilon Łóżkowy "E".

Rada Powiatu Wadowickiego upoważniła Zarząd Powiatu do zaciągnięcia zobowiązania przeznaczonego na sfinansowanie wydatków majątkowych budżetu powiatu w celu realizacji dokumentacji projektowej rozbudowy Szpitala Powiatowego w Wadowicach o Pawilon Łóżkowy "E". W bieżącym roku na prace projektowe ma zostać przeznaczone 279 792 zł, natomiast w roku przyszłym na ten cel rada przeznaczyła kwotę 839 375 zł.
- Od ubiegłego roku była prowadzona jałowa dyskusja wokół nieszczęsnego projektu i nie było żadnych decyzji zmierzających do osiągnięcia standaryzacji przez szpital powiatowy. Ciągła dyskusja i wracanie do tematu budowy 7-kondygnacyjnego pawilonu jest bezcelowa. Budowa pawilonu za 114 mln lub za 74 mln zł jest niemożliwa ze względów finansowych. Obecny Zarząd Powiatu z pełną odpowiedzialnością podjął decyzję, aby iść do przodu i rozpocząć rozbudowę naszego szpitala. Wyrażam uznanie dla radnych, którzy poparli ten kierunek działania zarządu i podjęli odpowiedzialną decyzję umożliwiającą rozpoczęcie realnej rozbudowy szpitala o Pawilon Łóżkowy "E" - powiedział wicestarosta Zbigniew Janosz.
Rada Powiatu zaakceptowała decyzję Zarządu Powiatu o ogłoszeniu przetargu na projekt budowlany Pawilonu "E" wg opracowanej "Analizy i oceny Szpitala Powiatowego w Wadowicach mających na celu określenie bieżących i przyszłych potrzeb na opiekę medyczną w powiecie wadowickim oraz zasadność i zakres planowanej rozbudowy szpitala", przygotowanej przez firmę Pharmed Consulting. Wartość tej inwestycji ustalono do kwoty 30 mln zł brutto.
- Jest to decyzja, która otwiera możliwość dostosowania tego szpitala do wymogów unijnych. To bardzo mądra uchwała. Firma, która opracowała "Analizę...", bardzo dobrze się na tym zna, zrobiła to profesjonalnie i fachowo. Istnieje również możliwość budowy w przyszłości następnego pawilonu. Jeśli poprawi się sytuacja finansowa, to szpital ma otwartą drogę do rozwoju - skomentował decyzję radnych Przewodniczący Rady Powiatu Zbigniew Mieszczak.
W najbliższym czasie Starostwo Powiatowe ogłosi przetarg na projekt rozbudowy szpitala w oparciu o "Analizę" opracowaną przez firmę Pharmed Consulting. Umożliwi to dostosowanie szpitala do wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia oraz uwzględnia możliwości finansowe Powiatu Wadowickiego. Radni uznali za zasadne rozpoczęcie inwestycji w pierwszym półroczu 2011 roku.


Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
OKOSY RIAN komentuje +31
"Przyszliśmy na sesję, aby przekonać radnych, że ograniczenie działalności szpitala i budowa małego pawilonu, to tak naprawdę powolna likwidacja największej placówki zdrowia w powiecie wadowickim. To będzie wielka tragedia dla ponad 150 tysięcy pacjentów w naszym regionie” – mówił nam Bogdan Krupnik, przewodniczący OKOS."----co za bzdury !


Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
sesja nina komentuje +25
dniu 26 sierpnia 2010 roku w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Wadowicach odbyło się XXXVIII posiedzenie Rady Powiatu Wadowickiego. Wśród najważniejszych uchwał przyjętych przez Radę są m.in.
1) zaliczenie do kategorii dróg powiatowych projektowanego odcinka drogi klasy L Stryszów-Zembrzyce, oraz pozbawienie kategorii odcinka drogi powiatowej nr 1729K Stronie – Stryszów - Skawce celem wyłączenia z użytkowania;
2) powierzenie Gminie Brzeźnica w 2010 r. realizacji zadania publicznego Powiatu Wadowickiego w zakresie robót drogowych w ciągu drogi powiatowej;
3) sprzedaż lokali w budynku w miejscowości Chocznia ul. Główna 4 stanowiącym własność Powiatu Wadowickiego;
4) udzielenie pomocy finansowej w postaci dotacji celowej Województwu Małopolskiemu na realizację zadania „ Budowa zintegrowanych systemów informatycznych do zarządzania i monitoringu satelitarnego w Małopolsce” w ramach którego każda jednostka pogotowia ratunkowego w całej Małopolsce zostanie wyposażona w:
• stacje robocze z monitorami dla każdego dyspozytora,
• modułowe aplikacje,
• sprzęt zapewniający komunikację i nawigację;
5) wytypowanie przedstawicieli podmiotu, który utworzył zakład, do Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach;
6) zmiana składu Rady Społecznej działającej przy Zespole Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach;
7) zmiana uchwały Rady Powiatu Wadowickiego z dnia 5 marca 2007r. w sprawie powołania Rady Społecznej działającej przy Zespole Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach;
8) upoważnienie Zarządu Powiatu Wadowickiego do zaciągnięcia zobowiązań przeznaczonych na sfinansowanie wydatków majątkowych budżetu powiatu w celu realizacji dokumentacji projektowej rozbudowy Szpitala Powiatowego w Wadowicach o pawilon łóżkowy „E”;
9) zmiany w budżecie powiatu wadowickiego na 2010 r.;
10) Skargi na działania starosty
Obradom Rady Powiatu przewodniczył Pan Zbigniew Mieszczak – Przewodniczący Rady Powiatu Wadowickiego.



Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
do zdychającego GArbusa nina komentuje +27
Chciałbyś mieć taką prezencję , elokwencję , wygląd, aparycje , elegancję jak ten PAN.
Jesteś wielkim ZEREM I WIEŚNIAKIEM .

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
wiesniak janosz umyj sie facet ! garbus komentuje -29
same brudasy bez polotu i wizji spotykacie sie w swoim srodowisku i nic nie czujeci ?od was smierdzi i w szystko co robicie cuchnie ODKAZIC ZWLASZA TEGO WIESNIAKA..a tak z boku to co ty masz do powiedzenia? bufetowa ma zastepce ...tylko czy ona wie co sie o niej mowi ? i to nie szeptem ..sam falsz..bufetowa a slyszalas o twoich planach o ktorych juz wszyscy wiedza i to twoj kochas wiesniak tak klepie tak to jest .

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
Nie ciesz się dziadku z czyjegoś upadku bo ...... EDEK komentuje +29
Nie ciesz się dziadku z czyjegoś upadku bo ...........Nie rozumiem ile PODŁOŚCI i NIENAWIŚCI macie w sobie ---------ciesząc się z choroby STAROSTY.Do tej choroby napewno przyczyniliście się WY którzy piszecie te wpisy no i oczywiście OKOSY. ZAPAMIĘTAJCIE ::: PAN BÓG NIE RYCHLIWY ALE SPRAWIEDLIWY> Napewno was pogodzi.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
@MN Tadek komentuje +34
Ty Pajacu POIER...jak możesz pisać takie PASZKWILE ????--- TYM LUDZIOM nie sięgasz do pięt !!! więc skończ już obrażać bo całą WINę za te zamieszanie ponosicie WY PANOWIE z POPRZEDNIEGO ZARZĄDU! Przestancie obrazać UCZCIWYCH , REalnie patrzących na RZECZYWISTOŚĆ RADNYCH. NIe piszcie bzdur , że dużo zmniejszy się liczba łóżek -bo to kłamstwa. Zreszto czy macie tak już zajechane szare komóry mózgu ,że do was nie dociera ,że niema KASY!!! Zresztą nie widze problemu---macie swój projekt to do dzieła ,do budowy . BUDUJCIE!
SZCZĘŚĆ BOŻE !

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
Niegospodarność Mieszkaniec Tomic komentuje -19
Serce się kroi że mogą wyrzucić siedemset tysięcy do kosza.Bezpieczeństwo powiatu nie ma dla nich żadnego znaczenia.To rzeczywiście jest sprawa do prokuratora

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
... poczwara komentuje -9
Radny Jakubowski lepiej niech już w żadnych kwestiach głosu nie zabiera tylko pielęgnuje swój kamyczek na Groniu (postawić nie sztuka, trzeba też o niego zadbać) :P

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
radny niezle dogadal na końcu SamboS komentuje +29
"super ordynatorowi" Bogdanowi K hehhe

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
wizje pana radnego g. komentuje -9
A o tym jak błysnął pan Jakubowski nie napiszecie? :D

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
szok Klara z Wadowic komentuje -7
Im bliżej wyborów, tym więcej jaj.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
.... MN komentuje -23
czy nikt nie postawi granicy głupocie kramarczykowej i jej popleczników? Jak widać, demokracja to nie jest dobre rozwiązanie dla naszego powiatu, gdyż grupa skretyniałych buraków naraża zdrowie i życie mieszkańców - nie mówiąc już o kosztach finansowych. Jedyna nadzieja, że następne wybory zmiotą ludzi pokroju Janosza, Kramarczykowej, Drożdża, Kudrasa ( wywiad - rewelacja) i reszty niby radnych, dla których liczy sie tylko dieta - parę groszy - nie zważając na koszty, które ponosi cały powiat

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
@Zygmunt Marcin Płaszczyca komentuje -10
Pomysł pewnie i dobry. Ale zwróć uwagę. Wczorajsza sesja trwała od godz. 10 do 17. Większość tego czasu pochłaniają jałowe dysputy. Czy naprawdę wierzysz w to, że ludzie to wytrzymają.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
@mp Zygmunt live komentuje +12
Proponowałem Panu już kilka lat temu, aby przeprowadzać transmisje na żywo obrad Rady Powiatu czy też Rady Miasta. Oglądalność byłaby na pewno wysoka, każdy widz poznałby prawdzie oblicza rządzących w samorządzie itd. Praktycznie same plusy (dodatnie:)).
Dlaczego do tej pory nie skorzystał Pan z tej możliwości? Co stoi na przeszkodzie?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
Zamówcie se jeszcze trzeci projekt... Kania komentuje -13
... co się będziecie ograniczać. Wolno wam,no nie?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
... luuuuuuuu komentuje -17
wiecie,.. Papież sie w grobie pewnie przewraca.

czy ktoś sie tym zajmie, czy po prostu w wadowicach mozna wszystko????
Jesli by zepół w skład którego wchodzi kadra medyczna, uznał ze 3 kondygnacje wystarczą- ja jako obywatel, twierdze -dobrze.
Ale jesli kadra medyczna mówi,, że to zagraża powiatowi, ogranicza sie i tak już niewystarczająca ilosć łóżek, to cos tutaj jest nie tak.I jeśli buraczane towarzystwo , które ma celu upchniecie ludzi w salach i mysli , że to już -bez zadnych zasad sanitarnych- to ja jako obywatel jestem przerażona.

to tak jakby chcieli wybudować w wadowicach elektrownie jadrowa na podstwie własnych widzimisie planów w piwnicy bloku pod skarpą. Bo przeciez reaktor sie zmiesci - to po co budowac moloch.

dobry adwokat i do prokuratury z tym. I jeszcze za mija i wasza kase 2 projekt zamawiają, normalnie kryminał.
gdzie jest nadzór nad tymi ludzmi?????

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
@Rysiu Fryderyk komentuje -10
O którego Zbycha chodzi? Tego Janosza czy Mieszczaka? Bo się już głubię w tej waszej sitwie.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
Zbychu? Rysiu? Marek W komentuje -16
Po prostu...ciule i tyle. Zbychu? Rysiu? Co to jest na miłość Boską?! Jeszcze sobie słodzą bezczelnie na naszych oczach, drwią z nas wszystkich. Flaszki to sobie będziecie stawiać ale u Jończyka na celi.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
Do wadowiczanin i jolka Rafaella komentuje -23
Spoko,spoko. Złego licho nie weźmie,a obcinanie paznokci, czy owłosienia łonowego u kosmetyczki nie jest żadną operacją. Co innego zabiegi u dentysty np. montaż protezy zębowej, czy usuwanie kamienia - to jest coś. Więc nie przesadzajcie z tą operacją.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
PRON rządzi Alik nie kot. komentuje -28
Kramarczyk, Janosz, Drożdż - POWIATOWE RZĄDY OBŁĄKANYCH NIENAWIŚCIĄ

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
Zbysiu, Mordo Ty moja! Rysio komentuje +3
Zbychu ale dałeś czadu. Kurna. Czego oni się ciebie czepiają?! To się nazywa chłopie inwestycja w przyszłość. Miałem nosa że postawiłem na ciebie Jeszcze trzy miesiące i chłopie cały powiat nasz i rządzimy. Stawiam flaszkę! Nie miej żalu za tamto... wiesz jak jest:)

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
Wkrótce nastąpi.......... TEMIDA! komentuje -23
Fajne zdjęcie powyżej.Odzwierciedla sytuację która nastąpi po uruchomieniu powiatowych pieniędzy.Powinna na nim być jeszcze Kramarczykowa.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
@wadowiczanin jolkajolka komentuje -28
Może to jednak w salonie kosmetycznym Yasumi pod Skarpą. Mają tam teraz operacje trwałego usuwania owłosienia.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
eh yrek komentuje -24
Chyba w Andrychowie. Taki zabieg - biczowanie mózgu....

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
Takie małe pytanie... wadowiczanin z oddali komentuje -18
czy p.Starosta miała tę operacja w Wadowicach?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
27 - 08 - 2010
Artykuł archiwalny. Komentarze zostały zablokowane

busy
 
Bowling Club

Filmy

}} Sonda na czasie

Czy podoba ci się projekt nowej fontanny na rynku?
 

}} Polecamy oferty

 

Kostiumy balowe dla każdego

Karnawał trwa, ale okazji do przebieranek jest więcej. Czeka Cię Bal, przedstawienie, jasełka? Twoje dziecko będzie druhną na ślubie?...

 

Fumis-bumar ogłosił przetarg

Fabryka Urządzeń Mechanicznych i Sprężyn FUMIS-bumar Sp. z o.o. ogłosiła przetarg ofertowy na sprzedaż zbędnych ruchomych składnik...

 

To jest myjnia samochodowa XXI wieku

W Wadowicach powstała pierwsza kontenerowa myjnia samochodowa. Technologia ta umożliwia to , że chemia, która myje auto jest odpowiedni...

 

MEBLES tutaj znajdziesz swoje meble

W firmie MEBLES z Barwałdu Górnego możesz zamówić meble tapicerowane na wymiar. Możesz nawet sam je zaaranżować. Wysoka jakość i ...

}} Komentarze

Przychodnie zdrowia też na sprzedaż
KARALUCHY W BRODZIE POŻYCZKA NA MARYCHĘ PŁAKAŁ TRZY DNI HITY Z FILMU
Ale zuch! Mors pływa w Skawie
BRAWO DLA MORSA Niezłe ciałko ma ten Mors smiley
Przez 63 dni oddychamy pyłem
nooo a ja sie dziwie co mi sie tak palic nie chce-.-
Rury pękają na trzaskającym mrozie
Pieniadze na fontanne,ktorej juz na wadowickim rynku nie m;,byly, a na wymiane rur juz nie ma.
Przez 63 dni oddychamy pyłem
jak nie było gazu to nikomu nie śmierdziało a teraz to wam bogacze śmierdzi ogrzej dom i żyj za 1000 zł a inni nawet tyle niemają precz z liberałami
Przez 63 dni oddychamy pyłem
CAŁY ROK ODDYCHAMY JAKIMŚ PASKUDZTWEM A W ZIMIE TO JUZ WSZYSTKIM CO NAJGORSZE BO PALIMY CZYM POPADNIE ZAMIAST MIEĆ W DOMACH MIEJSKIE OGRZEWANIE ,MOŻE URZĄ SIE ZLITUJE NAD MIESZKAŃCAMI ABY NIE O...
Przez 63 dni oddychamy pyłem
no niestety kto chce dom opalac czystm gzem musi slono bulic! bo gaz drogi jak cholera. Zadnej doplaty za jakas ekologie - zero. W polsce tylko gaz do gory, wegiel do gory i lament ze ludzie pala w pi...