wadowice 24.pl

Rozmiar tekstu
  • Powiększ czcionkę
  • Przywróć standardową
  • Pomniejsz czcionkę
Start Pieniądze Zakupy Podzielą się z mieszkańcami stratami

Podzielą się z mieszkańcami stratami

Email Drukuj
Taki pomysł ma Spółdzielnia Mieszkaniowa w Wadowicach, by podzielić się stratami wody z mieszkańcami. Lokatorzy zapłacą za ścieki i wodę, której nie użyją. Sprawiedliwość jednak musi być.



Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej wysłała do lokatorów mieszkań w Wadowicach na wszystkich osiedlach aneks do regulaminu rozliczania kosztów eksploatacyjnych. W nowych zapisach jest pewna pułapka, która zaskoczy pewnie niejednego lokatora.

Rada Nadzorcza SM, chce by mieszkańcy płacili za straty wody, czyli różnicę pomiędzy odczytem ich licznika, a licznikiem głównym. Nie ukrywajmy, że takie starty są i Spółdzielnia Mieszkaniowa nie może sobie z nimi od dłuższego czasu poradzić.

W Wadowicach lokatorzy większości mieszkań mają założone liczniki w swoich lokalach i samodzielnie dokonują ich odczytu przekazując informację do spółdzielni. Na tej podstawie płacą rachunki za wodę i ścieki.

Problem w tym, że suma odczytów liczników np. w jednym bloku często jest znacznie niższa niż zużycie wody wskazywane przez licznik główny. To strata. Spółdzielnia próbuje walczyć  ze stratami i nieuczciwością lokatorów, którzy kombinują przy licznikach.Teraz postanowiła podzielić się tą stratą z lokatorami.

W pkt 4. aneksu do regulaminu znajdujemy między innymi taki zapis: "Różnica pomiędzy wskazaniami wodomierzy w mieszkaniach i ryczałtów dla mieszkań nieopomiarowanych, a wskazaniami wodomierzy głównych rozliczana jest proporcjonalnie do liczby osób zamieszkałych w danym mieszkaniu. Rozliczenie niedoboru lub nadwyżki następować będzie w okresach kwartalnych, w drugim miesiącu kwartału za kwartał poprzedni."

Jak napisał, w piśmie do lokatorów Janusz Musiał, aneks Rada Nadzorcza zatwierdziła na posiedzeniu 27 maja i wszedł on w życie z dniem podjęcia uchwały.

(mp)
NAPISZ DO NAS: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Komentarze (34)add
Czy SM bierze pod uwagę straty wody przy kilkakrotnym spuszczaniu z instalacji c.o. w trakcie sezonu grzewczego?Jest spuszczana przy odpowietrzaniu instalacji nawet 3 x w ciągu miesiąca aż przestanie głośno pracować woda w grzejnikach.Ponadto czy lokatorzy którzy, wykonują remonty mieszkań łacznie ze zdjęciem grzejników na czas remontu zgłaszają ten fakt do SM, też muszą spuścić wodę z instalacji- i kto wtedy płaci za tę wodę ?Za czyjeś niedopatrzenia czy niedoróbki my uczciwi mieszkańcy płacić nie b ę d z i e m y !

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
28 - 06 - 2010
... elf komentuje +2
Przykładowo trzy osoby z praniem myciem garów spłukiwaniem gospodarując oszczędnie wodą zużywają 26m3 miesięcznie, a cztery osoby z dochodzącymi na noc trzema zużywają 6m3 miesięcznie i nikogo to ze spółdzielni nie dziwi czy nie mają czasem uszkodzonego przez magnes licznika.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
17 - 06 - 2010
.... po prostu ja komentuje +5
Mieszkam na osiedlu 12 lat, cały czas mam licznik , a dopiero pierwszy raz przyszła pani ze spółdzielni i sprawdziła. Również uważam, że takie kontrole powinny być częściej lub niech sami sobie odczytują liczniki 4 razy w roku, tak jak to robi energetyka, zakład gazu oraz ci od ciepła:) Liczniki na naszym osiedlu zostały wymienione, płacimy w czynszu jakieś tam opłaty co miesiąc, więc chyba nie po to, zeby płacic jakieś cokwartalne wyrównania za straty wody! Jesli na głównym liczniku jest nie tak, to trzeba szukać złodziei, którzy stosują magnesy czy nie wiem co ???? Ja płacę za dwie osoby 160 zł co miesiac, a jak było nas 3, to też kwota była taka sama. Jedna osoba robi niewielką różnicę, bo najwiecej wody idzie na mycie garnków. Teraz gotuję rzadziej, garów jest mniej, a miesięczna opłata za wodę ciągle wzrasta!!! Nie wiem gdzie mają te straty wody, ale myslę, ze przy remontach bloków idzie mnóstwo wody z głównego licznika. A na fundusz remontowy przecież płacimy i to spora sumke, niech więc z tego biorą kasę na zapłacenie wody użytej do tynkowania bloków czy mycia klatek schodowych przez panie sprzątające.Nie znam sie technicznie na tym problemie, ale uważam, ze spółdzielnia powinna znaleźć sensowne rozwiązanie! Dopłacie jakielkolwiek mówię NIE !!!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
16 - 06 - 2010
... g. komentuje +0
Identyfikatora chyba nie miała, nie wiem. Ale kobieta mi znana, ze znaną mi "wodową" kartką, a poza tym ja zawsze patrzę takim ludziom na ręce, więc nawet kupy z sedesu nie miałaby mi jak ukraść. Aha, i ponoć będą wymieniane liczniki.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
16 - 06 - 2010
@ g. Fryderyk komentuje +2
Lepiej sprawdź, czy ci czegoś nie ukradli? Miała identyfikator?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
16 - 06 - 2010
... g. komentuje +2
Przed chwilą odwiedziła mnie pani z administracji ze spółdzielni i sama spisała sobie liczniki. Czyżby poszli po rozum do głowy?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
16 - 06 - 2010
? g. komentuje -1
PODOBNO chodzili gdzieś i odczytywali. Czyżby efekt skarg i/lub tego artykułu? Ktoś coś wie na ten temat?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
16 - 06 - 2010
... kali komentuje +6
Skoro władze Spółdzielni nie mogą sobie poradzić z takim banalnym problemem jak odczyty liczników na wodę to niestety powinny zrezygnować z pełnionych funkcji. Podejrzewam, że nikt nie będzie płacił tzw. opłat wyrównawczych, bo to jest jawne popieranie oszustwa i krętactwa pewnej grupki lokatorów.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
16 - 06 - 2010
Proszę o kompetentną odpowiedż Może ktoś wie. komentuje +13
1) kto wg statutu Sp.Mieszk. jest "przedstawicielem " członka SM,mogącym brać udział w Zebraniu Walnym 2) dlaczego na klatkach schodowych nie ma informacji /imiennie/ kto w danym rejonie jest w tak zwanym komitecie osiedlowym i czym ten komitet powinien się zajmować.?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
TO JEST DOBRE Z TA KARTKĄ CHODZI PO WSZYSTKICH MIESZKANIACH A TAM KAŻDY WPISUJE wizzek30 komentuje +2
ILE CHCE ALE JAJA , DWUDZIESTY PIERWSZY WIEK MAMY ? CZY MI SIĘ WYDAJE ?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
złodzieje obserwator komentuje +2
Złodzieje,złodzieje,złodzieje,nic dodać nic ująć.Jawne zarobki prezesów,podwyżki tylko za zgodą członków spóldzielni.Coroczne rozliczenie indywidualne dla każdego członka spółdzielni na co poszły jego pieniądze.Po winien wpłaty po ma opłaty z podkładkami/faktury itp.zamiast na podwyżki pieniądze przeznaczyć na wymianę instalacji wodnych,gazowych ,grzewczych a nie w pierwszej kolejności sięganie do kieszeni spółdzielców.Nie dopłata do tanich mieszkań prezesów ale dokłdny przegląd instalacji,remont a potem dopiero dyskusja co do podwyżek czynszów.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
skandal sprawiedliwość komentuje +3
No tak jak prezes,wiceprezes,członkowie rady nadzorczej wybudowali sobie mieszkania i swoim dzieciom po 2100, za metr kwadratowy,łącznie z gruntami i pargingami to teraz ktoś musi za to zapłacić tylko czekać jak jeszce wpadną na jakiś genialny pomysł,przecież za te mieszkania ktoś musi zapłacić,pani prezes w tanim mieszkaniu,dzieci wiceprezesa w tanim mieszkaniu,Pani z rady nadzorczej.nazwisko wszystkim znane zaczyna się na C./ i pod wynajem pod podstawionymi nazwiskami .Uczynili sobie ze Sp0ółdzielni Mieszkaniowej swoją własność już czas na zmiany Prezesi oddać mieszkania i do9 kolejki dla bezrobotnych a potem zobaczymy jak będziecie płacić za te mieszkania jak inni ustalą wam tak mądre zasady płacenia.Po co te liczniki,czujniki ciepła za kt ore musimy zapłacić jak i tak potem zapłacić musimy za wszystko bez liczników.Trzeba z tym wreszcie skończyć.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
Chcę znać skład tych darmozjadów lokator komentuje +4
Czy ktoś może mi podać skład tej mądrej i rady ? I czy oni pracują za darmo ? To zapewne wielcy fachowcy.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
To zaczyna śmierdzieć oszustwem.Nasi urzędnicy przechodzą sami siebie. donek komentuje +8
W energetyce też już zrobili tak iż ludzie naprzód kredytują Tauron,Eneę i Bóg wie jeszcze co.Pobierają zaliczki nienależne wyliczony tylko przez nich w wiadomy sposób.Teraz próbują zrobić to z wodą.A tylko śmieszne i głupie hasła w mediach widać o oszczędzaniu i ekologii,a co zaoszczędzisz to ryp,wysyłają rachunek dwukrotnie wyższy niż faktycznie zużyty prąd czy gaz,a teraz kolej na wodę.Ja na przykład gromadzę wodę z prania i spłukuję nią ubikację bo żal mi jest czystej wody zlewać do kibla.Przyznaję,że jest to trochę uciążliwe ale efekt jest,no ale nasi urzędnicy pomyśleli i o wodzie;trzeba zniszczyć u obywateli chęć oszczędzania,tak jak to zrobiła energetyka.Ale nie ma złego co by na dobre nie wyszło,polak potrafi, jak oni tak to my też będziemy nieuczciwi,nie damy się oszukiwać.Sami urzędnicy tworzą Amerykę Południową,niedługo w Polsce będą wisiały ze słupów pajęczyny nielegalnych podłączeń tak jak to widać w fawelach brazylijskich,Kolumbii czy innych.Nasi urzędnicy i dysponenci nośników energii czy wody sami doprowadzą do absurdu,gdzie nawet nie będzie się opłacało myśleć o oszczędzaniu tylko o kombinowaniu.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
... *** komentuje +7
nikt nie będzie płacił za wasze chore ustawki-bo najprościej iść po najłatwiejszej Lini oporu,niech ludzie dopłaca-a może problem i rozwiązanie tkwi gdzieś indziej????? i to tam przydałaby się ustawa...wszyscy wiedza gdzie i jaka....NIKT ZA NIC WAM DOPŁACAŁ NIE BĘDZIE,macie bajzel i to nie jest wina mieszkańców!!!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
do czyścioszka. olo komentuje +3
i tak robię, w ubikacji mam kompakt wyregulowany dosyć oszczędnie (jednak spłukiwać trzeba), pralka oszczędnościowa nowej generacji, najczęściej korzystamy z prysznica.. a jednak zużycie jest duże. Może inne sposoby, bo znów pojawiły się wątpliwości, czy liczniki są dobre. Pozdrawiam.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
@??? wiedząca komentuje +3
Tysiąc złotych co miesiąc

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
Many, many, many... ??? komentuje +7
Czy ktoś mi powie ile pieniędzy biorą członkowie rady nadzorczej za swoje mądre decyzje?. Nie będę płacił i .tyle

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
Do Pana Musiała odbiorca wody komentuje +5
Kim Pan jest, że Pan podpisuje pisma ze spółdzielni?, nie będę płacił za straty albo awarie, a może to za Pana trzeba zapłacić?.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
@Marcin Płaszczyca jasiek komentuje +2
Jeszcze raz pytam dlaczego nie zamieszcza pan wszystkich komentarzy?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
15 - 06 - 2010
Do olo czyścioszek komentuje +7
Nie zupełnie masz rację. Zużycie wody w dużej mierze zależy czego używasz do spłukiwania.Czy automat spłukujący,czy zwykły zbiornik,czy kompakt ,który można wyregulować na 50 % spuszczanej wody.Prać też można przy pralce oszczędnościowej wodę,Natrysk też zużywa 30 % wody mniej niż wanna,- a tak w ogóle trzeba oszczędzać.Ziarnko do ziarnka i jest miarka.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
EUREKA! olo komentuje +4
Doznałem dzisiaj olśnienia!
Od ok. 2 lat mam w mieszkaniu 2 liczniki wody. Założyłem je z dwóch powodów:
1. żeby nikt do mnie nie dopłacał,
2. żebym ja do nikogo też nie musiał dopłacać.
I od tamtego okresu co kwartał przeżywam szok. Do dzisiaj myślałem, że mam wadliwe liczniki, które dosyć znacznie zawyżają wskazania. Średnie zużycie wody mojej 4- osobowej rodziny wynosi 20 m3/miesięcznie. W tym miejscu pragnę zauważyć, iż córka studiuje i w domu bywa w co drugą sobortę i niedzielę oraz w okresach przerw semestralnych i świątecznych., nikt z domowników nie choruje, wydaje się nam, że nie mamy skłonności do odkręcania wody aby wyciekała bez celowo, pranie robimy chyba jak każda rodzina (pełny wsad pralki), nie stety nie gotujemy codziennie bo oboje z żaną pracujemy dosyć intensywnie, więc i garów do mycia nie jest za dużo, jak już wspomniałem nie cierpimy na żadne choroby więc korzystamy z ubikacji chyba ja każdy, a jednak .......
obserwuję cokwartalne zużycie wody u sąsiadów (mieszkam na III piętrze więc parę odczytów na tej karcie już jest) i do dzisiaj sądziłem, że moje liczniki są wadliwe. BO TO NIE JEST MOŻLIWE, ŻE MY ZUŻYWAMY 20 M3/M-C, A TAKA SAMA 4 OSOBOWA RODZINA 10-12 M3. Tak sądziłem do dzisiaj, teraz jestem raczej pewny, że moje liczniki są dobre, ale czy sąsiedzi nie powinni wymienić?!
To dosyć proste rozwiązanie, spóldzielnia dysponuje liczbą osób zamieszkujących w danym lokalu, dysponuje też wiedzą ile m3 wody jest zużywane w mieszkanieach wyposażonych w lliczniki. Wydaje mi się, że zużycie poniżej 4 m3 miesięcznie na osobę jest dosyć podejżane, chyba że czuć, iż mieszkańcy jednak wody nie zużywają, wtedy specjalne rabaty, ale co na to ochrona środowiska?!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
@kpina korektor komentuje +8
Zarząd to nie to samo co Rada Nadzorcza.Coś Ci się pomyliło.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
wodomierze czy uczciwość pycio komentuje +11
nigdy złodziej nie znajdzie złodzieja - ale to nie powód, żeby normalny człowiek płacił za nieudolność tych, którzy nie umieją wykonywać swoich obowiązków, za co są i to nieźle) przez nas opłacani.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
... klocu komentuje +9
mi lo lata nic nie będę płacił za jakiś cyganów i oszustów

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
Stop podwyżkom cen wody !!! locall komentuje +17
Rzeka Skawa szumi że na horyzoncie znowu szykuja nam sie wysokie podwyżki cen wody. Mało to już było przez ostatnie lata podwyzek cen wody po 16-17 % rocznie ( przy inflacji 3-4 % ). Nadchodzi kolejna fala podwyżek, bo wody i kasy wodociagom wciąż zamało jest choć niejednego już zalało. Oby nas krew nie zalała przy kolenym rachunku za wode.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
oko za oko od dziś inny ktoś komentuje +15
skoro mozna kłamać to kazdy musi teraz kłamać żeby nie myśleli że z debilami maja do czynienia. kłammy wszyscy ja za sąsiadów z parteru oszustów płacić nie będe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
... zxz komentuje +20
Jezeli uważaja że ludzie odczytują żle to niech chodza sami co miesiac i odczytują liczniki,a nie wprowadzają glupia ustawe,abysmy placili za kogos.Smiechu warte!!!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
nie! jurek1975 komentuje +19
Ja się na to nie zgadzam.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
... kpina komentuje +21
Po takich decyzjach widać jaki mamy inteligentny zarząd w Spółdzielni Mieszkaniowej :-)

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
... paranoja komentuje +27
No, kogoś chyba postraszyło !
Nie po to montowałem w swoim mieszkaniu licznik, aby teraz dodatkowo płacić za złodziei. Po moim trupie !
Czy to taka sztuka, aby spółdzielnia raz w roku sprawdzała w mieszkaniach odczyty z liczników ? Posłać swego pracownika lub kogoś wynajętego, który pospisuje odczyty, a wtedy szybko wyjdzie na jaw kto jest oszustem.
No, ale lepiej po najniższej linii oporu, bez jakiegokolwiek wysiłku, nawet umysłowego.
Kto jest w tej radzie nadzorczej, że takie kretyńskie pomysły mają ?

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
CZYLI MOŻNA KRAŚĆ SPOKOJNIE, BO UCZCIWI ZA TO ZAPŁACĄ... :(( escorpio komentuje +21
Właśnie dlatego uciekam Z BLOKU do SWEGO domu.

DOSYĆ UTRZYMYWANIA ZŁODZIEI !!!

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
Złodzieje Cipoki komentuje +13
Zasrane pseudo banany siedzą w klatkach oceniają innych pokazują jacy to nie są ważni niby elita a w domak kombinują z licznikami kradną to wode to ciepło lub prąd a uczciwy obywatel płacą za tych oszustów

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
No to pięknie !!! wadowiczanin komentuje +22
Czytam i nie mogę wyjść ze zdumienia. Mieszkańcy papieskiego grodu mogą być złodziejami.Chyba ktoś się pomylił. A przecież zawsze na portalu przekazywano, że wszelkie zło z Andrychowa pochodzi. Nie do wiary.

Zgłoś nadużycie
Nie zgadzam się
Zgadzam się
14 - 06 - 2010
Artykuł archiwalny. Komentarze zostały zablokowane

busy
 
Bowling Club

}} Sonda na czasie

Czy podoba ci się projekt nowej fontanny na rynku?
 
Dworek Mikołaj

Filmy

}} Polecamy oferty

 

Kostiumy balowe dla każdego

Karnawał trwa, ale okazji do przebieranek jest więcej. Czeka Cię Bal, przedstawienie, jasełka? Twoje dziecko będzie druhną na ślubie?...

 

Fumis-bumar ogłosił przetarg

Fabryka Urządzeń Mechanicznych i Sprężyn FUMIS-bumar Sp. z o.o. ogłosiła przetarg ofertowy na sprzedaż zbędnych ruchomych składnik...

 

To jest myjnia samochodowa XXI wieku

W Wadowicach powstała pierwsza kontenerowa myjnia samochodowa. Technologia ta umożliwia to , że chemia, która myje auto jest odpowiedni...

 

MEBLES tutaj znajdziesz swoje meble

W firmie MEBLES z Barwałdu Górnego możesz zamówić meble tapicerowane na wymiar. Możesz nawet sam je zaaranżować. Wysoka jakość i ...

}} Komentarze

Chór Polskiego Radia w bazylice
Fenomenalny koncert, prawdziwa uczta.
Przez 63 dni oddychamy pyłem
I tu jest pole do popisu dla władzy aby za pomocąg ulg i dotacji namówic ludzi do zakładania instalacji np. gazowych (nie mówię o nieudanym projekcie naszej gminy na instalacje solarne). A swoj®..
Przychodnie zdrowia też na sprzedaż
Komuchy rządzą... naszczęście tylko w internecie....
Przez 63 dni oddychamy pyłem
A to mnie ciekawi i to bardzo,np.takie Zakopane maja podobno żródła termalne ciepłej wody,czemu je nie wykorzystują na ogrzewanie mieszkań,tylko kopcą w piecach czym się da !!! Na takie inwe...
Przychodnie zdrowia też na sprzedaż
KARALUCHY W BRODZIE POŻYCZKA NA MARYCHĘ PŁAKAŁ TRZY DNI HITY Z FILMU
Ale zuch! Mors pływa w Skawie
BRAWO DLA MORSA Niezłe ciałko ma ten Mors smiley
Przez 63 dni oddychamy pyłem
nooo a ja sie dziwie co mi sie tak palic nie chce-.-