Rogatka to zapora drogowa, najczęściej występująca na przejazdach kolejowych jako szlaban zamykany na czas przejazdu pociągu - tak brzmi definicja w popularnej Wikipedii.
Po obu stronach przejazdu kolejowego, często oprócz rogatek, poustawiane są sygnalizacje świetlne i szereg znaków drogowych informujących o niebezpieczeństwie które może czekać śmiałków próbujących przejechać w tym miejscu.
Niestety, jak się okazuje, nawet zamknięty szlaban nie robi wrażenia na niektórych kierowcach. Tak jak chociażby na tym kierowcy busa rejsowego, który stojąc pierwszy w szeregu przed zamkniętym przejazdem kolejowym, postanawia zignorować zagrożenie i przeciska się w miejscach to tego nie przystosowanych na drugą stronę torów.
To, czy pojazd był wypełniony pasażerami, to już druga sprawa, bo wątpimy, że głupota tego kierowcy dotarła aż do tego stopnia?! Ale patrząc na ten wyczyn - wszystko jest możliwe.
Kierowcy powinni pamiętać - samochód w starciu z pociągiem ma marne szanse na przetrwanie. Na przejazdach kolejowych obowiązuje oczywiście zakaz objeżdżania opuszczonych zapór, ale także zakaz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie bądź podnoszenie zapór nie zostało jeszcze zakończone.
Za takie przewinienie, pomijając już kwestie bezpieczeństwa, grozi kara 300 zł mandatu. Za bezpośrednie starcie z pociągiem kara może być o wiele surowsza.
Dyskusja: