Firmy sportowe szukają w internecie blogerów, którzy swoją pasją, niebanalnym stylem, a także jakością mogą przyciągnąć innych do promowanej marki. Specjaliści od marketingu na Europę Wschodnią globalnego giganta firmy Nike zwrócili uwagę na kanał blogowy na YouTube 16-letniego Jakuba Żaka ze Stanisławia Dolnego.
Jego videoblog PNTCMZ Football na Youtube.pl ma już 100 tysięcy subskrybentów, co plasuje go w czołówce wśród vlogerów sportowych na tym popularnym portalu społecznościowym.
Kuba właśnie wrócił z Moskwy, gdzie został zaproszony przez firmę Nike do testów nowych korków.
Polak znalazł się w grupie kilkunastu blogerów z Europy i Azji, którzy zostali poproszeni przez Nike o przetestowanie w stolicy Rosji butów sportowych. Wraz z innymi Kuba sprawdzał możliwości nowych butów piłkarskich, a potem oceniał je i opowiadał o nich na premierowej wystawie w Moskwie.
To dla mnie duże wyróżnienie, a ponadto wspaniała przygoda. Byłem zaskoczony przyjęciem w Moskwie, na prezentacji nowych butów miałem nawet własną gablotę. Nike powiedziało, że jeszcze nigdy w historii na taki wyjazd nie brali niepełnoletniego - przekazał nam 16-letni Kuba.
Mieszkaniec Stanisławia Dolnego i uczeń Wadowity w Wadowicach oraz piłkarz RKS Garbarnia Kraków, a wcześniej KS Sosnowianki, postanowił, że będzie nadal kontynuował swój internetowy projekt.
Na swoim bogu pokazuje różnego typu triki piłkarskiego, uczy zagrań, bawi się piłką, testuje sprzęt sportowy, a ostatnio podróżując z futbolówką po różnych miejscach rzuca wyzwania przechodniom. Sami zobaczcie:
Dyskusja: