Strażacy z PSP i OSP Spytkowice, Miejsce i Bachowice, Dyrektorzy Zakładu Linii Kolejowych, przedstawiciel Zakładów Chemicznych w Alwerni oraz pracownicy Urzędu Gminy Spytkowice, spotkali się by porozmawiać o bezpieczeństwie połączenia kolejowego na linii Spytkowice-Alwernia.
To ważna inicjatywa, zwłaszcza w kontekście niebezpiecznego zdarzenia, do którego doszło ostatnio na stacji kolejowej w Spytkowicach.
Wówczas rozszczelnił się jeden ze zbiorników składu przewożącego niebezpieczny fosfor. Wydarzenie to było dla zebranych podstawą do wypracowania kilku wniosków, które już w przyszłym roku powinny przełożyć się na remont torowiska na odcinku Spytkowice-Alwernia ( linia kolejowa nr 103).
Prędkość na niej [ linii kolejowej - red.] ma wzrosnąć do 40 km/h, dobre i to. Remont obejmie również most kolejowy, nie wiadomo jeszcze w jakim zakresie. Doprecyzowaliśmy również wnioski dotyczące procedur bezpieczeństwa oraz wzajemnej informacji w takich sprawach - informuje Mariusz Krystian, wójt gminy Spytkowice.
Przypomnijmy, w Spytkowicach, jeden z pracowników kolei podejrzewał wyciek z cysterny nr 614 pociągu, który 2 listopada zmierzał z zakładów chemicznych w Alwerni.
W cysternie przewożony był fosfor, który może być niebezpieczny dla układu oddechowego człowieka. Na miejsce wezwano szesnaście jednostek strażackich i specjalny oddział chemiczny z Krakowa. Strażacy zabezpieczyli teren zdarzenia, cysternę ustawiono na bocznicy.
Dyskusja: