Ideą tego projektu jest uczenie współodpowiedzialności za bezpieczeństwo osobiste, lokalne i społeczne. To edukacja prawna i uczenie właściwych postaw i zachowań od najmłodszych lat.
Do takich działań zobowiązuje się każda szkoła starająca się o certyfikat "Szkoły promującej bezpieczeństwo". Taki dokument posiada m.in. Zespół Szkół nr 1 w Choczni. Ostatnio jednym z elementów nauki jest wiedza na temat Nagłego Zatrzymania Krążenia.
Aby uczniowie mogli utrwalać zdobyte wiadomości, na schodach w szkole zawieszono ośmiopunktowy algorytm, dzięki któremu każdy z uczniów będzie wiedział jak postępować w tej konkretnej sytuacji.
Drodzy uczniowie mamy nadzieję, że zapamiętacie algorytm postępowania w przypadku Nagłego Zatrzymania Krążenia . Czytajcie! ! To ważne! Możesz komuś uratować życie – zachęcają do nauki w Zespole Szkół nr 1 w Choczni.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa realizowany jest w Małopolsce już od dwunastu lat, a certyfikat „Szkoły Promującej Bezpieczeństwo" uzyskało już kilkaset szkół.
Projekt ten wzorowano na bazie doświadczeń policji holenderskiej. Jego głównym założeniem jest budowanie lokalnie środowisk, które chcą pracować na rzecz poprawy bezpieczeństwa oraz poczucia bezpieczeństwa. W projekcie ważne jest aby każdy podmiot wykazał się zaangażowaniem – każdy określa swój zakres kompetencyjny i zobowiązuje się do realizacji konkretnych przedsięwzięć na rzecz bezpieczeństwa szkoły.
Od samego początku projekt cieszy się dużym zainteresowaniem oraz wsparciem ze strony władz oświatowych m.in. Małopolskiego Kuratora Oświaty, lokalnego samorządu , ale przede wszystkim samych szkół.
Idea budowania bezpiecznych przestrzeni, poszerzania wiedzy prawnej uczniów, nauczycieli i rodziców, wdrażanie algorytmów postępowania w sytuacjach kryzysowych w szkole, profilaktyka w zakresie tzw. zachowań ryzykownych oraz wiele innych elementów wpływających zarówno na stan bezpieczeństwa jak i poczucie bezpieczeństwa są częściami składowymi w realizacji Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa w każdej ze szkół.
Dyskusja: