Szaro-żółta litera „W" z hasłem „Wadowice... tu wszystko się zaczyna" to nowe logo papieskiego miasta. Tak zdecydowała w wtorek (15.12) komisja konkursowa, która wybierała spośród 44 projektów na logo nadesłanych z całej Polski.
W skład komisji wchodzili prof. Krzysztof Tomalski (dziekan Wydziału Grafiki ASP Kraków), dr hab. Tomasz Wójcik (ASP Kraków), Maciej Hojda, artysta grafik i Marek Brzeźniak, sekretarz Gminy. Komisja uznała, że wybrane logo posiada duży potencjał wykorzystania przestrzennego znaku.
Konkurs wygrała Katarzyna Chociaj reprezentująca Agencję PR Sarto z Wrocławia. Za swoją pracę otrzyma nagrodę 5000 złotych oraz dodatkowo 3000 zł za wykonanie księgi znaku.
Konkurs na logo Wadowic ogłoszony przez burmistrza Mateusza Klinowskiego, a przygotowany przez jego współpracownika zatrudnionego na podstawie odrębnej umowy Janusza Gawrona, miał charakter otwarty.
Uczestnicy konkursu mieli przygotować znak graficzny wraz z określonym przez urząd hasłem „Wadowice...tu wszystko się zaczyna" z opracowaniem jego uzasadnienia.
Konkurs był adresowany do studentów i absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Polsce oraz oraz firm specjalizujących się w projektowaniu znaków graficznych.
Poziom konkursu był bardzo zróżnicowany. Od projektów, które nie spełniały kryteriów konkursu poprzez takie, które były na niskim poziomie, aż po takie, które wzbudzały zainteresowanie pod względem kreatywności, przejrzystości i funkcjonalności. W wyniku dyskusji i głosowania wyłoniony został projekt spełniający kryteria konkursowe, dający możliwość różnorodnego zastosowania funkcjonalnego i wpisujący się zarówno w tradycję, historię i współczesność miasta jak i nowoczesne rozwiązania projektowe – czytamy w komunikacie uzasadniającym wybór loga dla Wadowic.
Tymczasem już po ogłoszeniu wyników konkursu internauci wyszukali sieci, że logo Wadowic bardzo przypomina to, które można sobie wykupić za kilka dolarów na portalu Biz-logo.com i w związku z tym pojawiły się na Facebooku oraz na Twitterze oskarżenia o plagiat. Czyżby kolejna wpadka burmistrza Klinowskiego i jego wiernego współpracownika Gawrona?
Burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski wydał 8 tys. zł na nowe logo ... a to jest zwykły plagiat ... pic.twitter.com/K65WkM9XuJ
— Tomasz Baluś (@TomaszBalus) grudzień 15, 2015
AKTUALIZACJA (21.12)
W związku z podejrzeniami o plagiat burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski unieważnił wynik konkursu na logo Wadowic.
Dyskusja: