Wzdłuż zachodniej części przyszłego zbiornika w Świnnej Porębie powstaje nowy tor kolejowy. Pociągi będą po nim poruszać się z prędkością 90 km/h, co skróci podróż o 10-15 minut. Póki co ruch kolejowy został ponownie zamknięty. Po wakacyjnej przerwie kilkudziesięciu pracowników firmy Skanska wróciło do przenoszenia torowiska z terenu zalewowego.
Jak mówi Maciej Dutkiewicz z PKP PLK nowe tory będą teraz poprowadzone po wybudowanym moście kolejowym. Przedstawiciele PKP w związku z pracami, do grudnia nie będą też kursowały lokalne pociągi. Wzdłuż trasy została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
Na nowej trasie kolejowej, którą buduje Skanska na zlecenie RZGW w Krakowie wzdłuż brzegów przyszłego zbiornika Świnna Poręba, powstają dwa mosty kolejowe. Pierwszym jest wykończony już most w Dąbrówce, który ma 4 przęsła, długość 234 m i wysokość 27. Większy, prawie 400-metrowy most na zlecenie RZGW w Krakowie Skanska buduje w Zembrzycach k. Suchej Beskidzkiej. To 7-przęsłowy most o konstrukcji łukowej, usytuowany na podporach o wysokości 24 m. Jego budowa ma się zakończyć w tym roku. Będzie to największa tego typu konstrukcja w Małopolsce. Na trasie Kraków-Zakopane pasażerowie kolei przejadą nad lustrem wody zbiornika Świnna Poręba.
Zbiornik wodny w Świnnej Porębie budowany jest od 1986 roku. Już wiele razy przekładano zakończenie tej ogromnej inwestycji. Podobno tym razem termin ma być ostateczny a wyznaczono go na trzeci kwartał 2015 roku.
Dyskusja: